Jedną z największych nowości w Pillars of Eternity II: Deadfire w stosunku do pierwszej części cyklu będzie pojawienie się postaci wieloklasowych. Ich tworzeniu oraz rozwojowi Obsidian poświęcił najnowszy dziennik deweloperski.
Josh E. Sawyer, starszy projektant systemów gry, po raz pierwszy wspominał o systemie wieloklasowości podczas crowdfundingowej zbiórki na Figu. Od tego czasu minęło wiele miesięcy i koncept mechaniki mocno ewoluował.
Wstępnie postaci wieloklasowe miały funkcjonować podobnie jak w 3. Edycji Dungeons & Dragons, gdzie bohater wybiera początkowo tylko jedną klasę postaci, a przy każdym kolejnym awansie może wybrać inną profesję - w takim wypadku awansuje tylko nową klasę i powiązane z nią umiejętności.
Adaptacja tego systemu na potrzeby Pillars of Eternity II: Deadfire okazała się jednak na tyle kłopotliwa, że Sawyer postanowił wrócić do pomysłów, na jakich bazowała 2. Edycja Advanced Dungeons & Dragons. W tym wypadku wieloklasowość bohatera zostaje wybrana już na etapie jego tworzenia, a w toku rozwoju postać otrzymuje umiejętności należne do każdej z poczatkowo wybranych profesji. Więcej informacji na ten temat uzyskacie oglądając poniższe nagranie.
...oraz czytając wspomniany dziennik deweloperski, który znajduje się pod niniejszym adresem. W owym artykule zawarto również krótkie charakterystyki podklas, w których każda postać może się specjalizować. Warto przy tym przypomnieć, że w Pillars of Eternity II: Deadfire każda klasa posiada trzy podklasy do wyboru.
Jak wam się podoba zmiana w podejściu do mechaniki wieloklasowości?
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!