Baldur's Gate III zadebiutuje na Steamie we Wczesnym Dostępie jeszcze w tym roku?

Wielu z nas nie może się doczekać czwartkowej prezentacji Larian Studios na PAX East, podczas której belgijski deweloper po raz pierwszy zaprezentuje publicznie gameplay z Baldur's Gate III. Tymczasem okazuje się, że w kolejną podróż do Wrót Baldura będziemy mogli wyruszyć znacznie szybciej, niż moglibyśmy się tego spodziewać!

Kilka dni temu Hasbro, do którego należy m.in. Wizards of the Coast, zorganizowało specjalne wydarzenia dla inwestorów, podczas którego pojawiło się wiele ciekawych informacji. Firma ogłosiła, że WotC oraz ich partnerzy pracują obecnie nad siedmioma (!) różnymi RPG-ami, wśród których znajdują się m.in. zapowiedziane w tym roku Baldur's Gate III oraz kooperacjne Dark Alliance. Co więcej, każdego roku aż do 2025 r. Hasbro zamierza wydawać przynajmniej jedną taką grę!

Wróćmy jednak do Baldur's Gate III. Nowa gra Larian Studios będzie bowiem jedną z pierwszych spośród wyżej wymienionych produkcji, które ujrzą światło dzienne. Według Hasbro, jeśli nie wydarzy się żadna katastrofa, nowa wyprawa do Wrót Baldura rozpocznie się jeszcze w 2020 r.! Haczyk? Początkowo gra miałaby zostać wydana w wersji z Wczesnym Dostępem i nie wiadomo, jak wiele czasu potrzebowałby belgijski deweloper, by ukończyć projekt i wydać kompletną, doskonałą (nie może być inaczej!), trzecią część Baldur's Gate.

Oczywiście "wczesny dostęp" bywa dość problematyczny dla graczy: nie każdy lubi czekać na skończony produkt, gdy dostępna jest beta długo wyczekiwanej gry, a z kolei "niedorobiona" ze swej natury beta potrafi popsuć frajdę. Niemniej w przypadku obu gier z serii Divinity: Original Sin Larian Studios dowiodło, że potrafi dobrze zarządzać projektami we Wczesnym Dostępie, dzięki czemu ostateczny wynik jest więcej niż zadowalający. Oby z Baldur's Gate III było podobnie.

A jakie są wasze odczucia? Wolelibyście zagrać w nowego Baldura już we Wczesnym Dostępie czy zaczekać na premierę kompletnej wersji?


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano: