Nowy Piekielny Kwartalnik przedstawia szczegóły systemów zdolności i talentów w Diablo IV

Jesień już nadeszła, a wraz z nią nowy Piekielnik Kwartalnik. Tym razem twórcy Diablo IV postanowili opowiedzieć nieco więcej o planowanych zmianach w nowych systemach zdolności i talentów.

Kilka słów wstępu o tym zagadnieniu:

 

Zapoznaliśmy się z licznymi komentarzami członków społeczności na ten temat i zgadzamy się, że system talentów potrzebuje więcej głębi. System progresji zdolności również sprawia wrażenie zbyt uproszczonego. Prowadziło to do sytuacji, w których gracz nie miał żadnego sensownego powodu, by wydawać punkty zdolności. Wzięliśmy pod uwagę te cenne opinie, doskonaląc nowy system rozwoju.

Zmiany dotkną również przedmioty legendarne:

Rozważamy znaczące zmiany tego obszaru gry z dwóch powodów:

1. Zgadzamy się z opiniami, że moc postaci jest obecnie zbyt zależna od przedmiotów . Planujemy przywrócić część tej mocy bohaterowi tak, by wybrane konfiguracje miały większy wpływ na rozgrywkę niż używane przedmioty.

2. Podstawowe kwestie związane z przedmiotami spotkały się też z mieszanymi opiniami członków zespołu. Obecnie zastanawiamy się, jak najlepiej odróżnić od siebie różne cechy przedmiotów. Przykładowo, czy przedmioty magiczne wysokiej jakości powinny mieć wyższe statystyki afiksów niż rzadkie przedmioty?

Sporo miejsca poświęcono również systemowi Zaklinania, który będzie specjalną mechaniką klasową Czarodziejki, podobnie jak Arsenał w przypadku Barbarzyńcy. Z czym to się je? Oddajmy głos producentom Diablo IV:

 

[System Zaklinania] zapewnia możliwość płynnego zmieniania kilku śmiercionośnych broni, co znacząco zwiększa bojowy potencjał tej klasy. Pracujemy również nad takimi unikalnymi mechanikami dla innych postaci. Naszym celem jest stworzenie w Diablo IV prawdziwie unikalnych mechanik wyróżniających każdą klasę. Zależy nam na tym, ponieważ Diablo to seria, w której gracze chętnie testują różne konfiguracje i klasy, szczególnie w grze sezonowej. Jesteśmy zdania, że wyjątkowe mechaniki powiązane z różnymi mocnymi stronami i stylami gry, wyróżniające od siebie poszczególnych bohaterów, sprawią, że badanie możliwości poszczególnych klas – i sama gra – przyniesie jeszcze więcej frajdy.

Więcej informacji o zmianach w zdolnościach i talentach, legendarnych przedmiotach, klasowej mechanice Zaklinania, a nawet kilka słów wprowadzenia do "systemu ostatecznej progresji bohaterów" znajdziecie w najnowszej odsłonie Piekielnego Kwartalnika.

Jak oceniacie te zmiany?


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.