NwN: EE: zmiana planów dot. modułu The Blades of Netheril

Pół roku temu Luke Scull oficjalnie ogłosił pracę nad nowym modułem do Neverwinter Nights: Enhanced Edition, który nosi tytuł The Blades of Netheril. Pół roku w branży gamedevu to jednak obecnie szmat czasu i, choć projekt nie został zarzucony, pewne plany musiały ulec zmianie.

Przypomnijmy, że The Blades of Netheril jest kampanią zaplanowaną na 60 godzin rozgrywki (!), która pozwoli graczom ponownie wejść w buty bohatera miasta Neverwinter i poznać jego losy po ukończeniu głównego wątku fabularnego "podstawki" oraz obu dodatków. Nowa historia miałą rozpocząć się w Skullporcie, znanym również jako Port Cieni - mieście handlarzy niewolników, potworów i łotrów załatwiających swe brudne interesy głęboko pod Waterdeep. Postać gracza stawi się na miejscu ze swego rodzaju amnezją, próbując przypomnieć sobie, kim tak naprawdę jest, a ostatecznie natrafiając na ślad mrocznej intrygi, której echa odbiją się w całych Zapomnianych Krainach.

Ostatnie miesiące mocno wpłynęły na perspektywy projektu, który przez pewien czas miał być rozpatrywany jako kolejny moduł premium do NwN: EE albo... fanowski dodatek do Neverwinter Nights 2. Ostatecznie jednak Scull postanowił pozostać przy oryginalnym pomyśle i stworzyć przygodę skrojoną pod pierwszą część sagi. Zmienił się również sposób dystrybucji modułu, który miał zostać wydany w 3 częściach po 20 godzin każda, a zamiast tego pojawi się w aż 7 częściach oferujących 5-10 godzin zabawy.

 

Pewnym modyfikacjom uległ również główny wątek historii, a przynajmniej jego początek. Według najnowszego planu pierwsza z siedmiu części przygody, Doom of Icewind Dale, ukaże się w czerwcu 2022 r i zabierze graczy do doskonale wszystkim znanej Doliny Lodowego Wichru. Druga część, Secrets of Skullport, zostanie wydana w grudniu 2022 r., a trzecia - Hunt of the Heralds - w czerwcu 2023 r. Pozostałe cztery części będą pojawiać się w podobnych, półrocznych odstępach, a zatem w grudniu 2023 r., czerwcu 2024 r., grudniu 2024 r., by zakończyć się wielkim finałem w czerwcu 2025 r.

To dość odległa perspektywa, prawda? Samo wyzwanie nie należy jednak do łatwych. Sam autor zresztą doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego prosi o wsparcie na swoim koncie na Patreonie, zapewniając, że wszystkie wpłacone środki zostaną zainwestowane w produkcję The Blades of Netheril. Warto w tym miejscem podkreślić, że omawiany moduł jest całkowicie fanowskim przedsięwzięciem Sculla, niepowiązanym w żaden sposób z Wizards of the Coast ani Ossian Studios, dla których w przeszłości wielokrotnie pracował jako scenarzysta i designer. Modder nie zamierza jednak oszczędzać na jakości swojego "największego dzieła", dlatego pieniądze pochodzące z Patreona będą stanowiły ważny element produkcji modułu.

Jeśli interesują was szczegóły, zapoznajcie się z informacjami opublikowanymi na oficjalnej stronie Sculla na Patreonie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.