Wiele nowych informacji z Dragon Age III: Inkwizycji!

Wrześniowy numer Game Informera trafił właśnie do sprzedaży. Tematem przewodnim pisma jest Dragon Age III: Inkwizycja, co oczywiście zaowocowało wyciekiem wielu nowych informacji na temat gry.

Poniżej przedstawiam podsumowanie artykuły stworzone na podstawie postów osób, które miały już magazyn w rękach.

 

Walka

Walka będzie znów bardziej taktyczna, a mniej skupiona wokół szybkiej akcji. Ważnym czynnikiem będzie obserwacja pola walki i staranne planowanie działań - koniec z przypadkowym klikaniem przycisków umiejętności. W niebyt odejdą również pojawiające się znikąd fale wrogów.

Niektóre walki wymuszą opracowanie specjalnej taktyki. Przykładowy opis walki z opancerzonym smokiem: celujesz w nogę, wojownik w zwarciu niszczy pancerz smoka, łotrzyk przekrada się i zatrutym ostrzem uderza w odsłoniętą kończynę. Wówczas smok zacznie się potykać, co okaże się znakomitą okazją, by magowie uderzyli całym swoim arsenałem zaklęć ofensywnych.

Eksploracja

Odwiedzimy terytoria rozciągające się od Wschodniego Fereldenu do Zachodniego Orlais. Nie zaznamy już powtarzających się lokacji, jak to miało miejsce w DA2. Nie będziemy też ograniczeni do poruszania się po "korytrzowych" mapach - we wczesnym demie gry zaprezentowano m.in. bagna, pustynie i góry. Wszystkie te miejsca są tak rozległe, że niezbędne okazało się wprowadzenie do gry wierzchowców, które znacznie przyspieszą podróż. Eksplorowane tereny pełne są jaskiń, labiryntów, zwłok itp., które będą inicjować zadania poboczne. Krajobraz będzie bardzo zróżnicowany, a to za sprawą dobrze dopasowanych animacji, licznych skał, różnic wysokości itp. 

Penetracja podziemi ma być kompletnie opcjonalna, ale warta uwagi, bowiem miejsca te będą całkowicie unikatowe. Warto zwrócić uwagę, że na eksplorację swiata może oddziaływać pogoda - np. burza piaskowa zmusi drużynę gracza do znalezienie schronienia, natomiast ulewa zmiękczy teren na tyle, że zmniejszy się szybkość poruszania.

Warto zaznaczyć, że część elementów otoczenia będzie można niszczyć.

Mechanika

Inkwizytor, główny bohater gry, będzie mógł być człowiekiem, elfem lub krasnoludem - powróci bowiem system wyboru rasy postaci. Nie będzie znanego z Origins tła bohatera, ale za to znów wybierzemy jedną z trzech profesji: wojownika, maga lub łotrzyka. Wybór rasy okaże się kluczowy dla interakcji z innymi mieszkańcami Thedas - na niektórych terenach elfy mogą być ścigane, jednak w swojej enklawie zdecydowanie chętniej przyjmą jednego ze swoich krajan, niż kogoś obcego.

Inkwizytor będzie w stanie odbudować zniszczony posterunek na pustyni i zamienić go w swoistą twierdzę Inkwizycji, choć nie do końca wiadomo, jak wielkie otrzyma ona znaczenie.  

Posiadanie maga w drużynie może okazać się o tyle przydatne, że będzie on mógł zreperować most, co pozwoli drużynie dostać się na zupełnie nowy teren. Z kolei wojownik otrzyma umiejętność przyciągania do siebie wrogów za pomocą łańcucha.

 

Potwory nie będą awansować wraz z bohaterami. Niektóre będą na tyle potężne, że pokonanie ich na początku gry okaże się niemożliwe, przez co konieczne będzie odłożenie potyczki na później.  

Każdy z bohaterów będzie posiadał swój "domyślny" wygląd, który będzie można modyfikować przy pomocy systemu craftingu i odnajdywanych zasobów. Warto podkreślić, że nowe pancerze i stroje będą różnie wyglądać na różnych członkach drużyny, właśnie przez wzgląd na ów "domyślny" wygląd.

Dialogi znów będą oparte na kole, jednakże tym razem mówiona treść ma być znacznie bliższa odpowiedzi, którą faktycznie wybierzemy w czasie rozmowy.

Fabuła

Zakon oraz Templariusze nie respektują Inkwizycji, dlatego będziemy musieli przekonać obie organizacje do okazania szacunku. Po dotarciu do fortecy jej załoga może odmówić nam wejścia; będziemt mógł wówczas rozpocząć oblężenie twierdzy i wedrzeć się do środka siłą. Wszystko zależy od decyzji Inkwizytora.

W grze zostanie zakończonych wiele wątków, m.in. Czerwonego Lyrium, Szarych Strażników, a także Flemeth i Morrigan.

Towarzysze

Do drużyny Inkwizytora dołączą Varrik i Cassandra, później uczyni to również nowa czarodziejka - Vivienne. Morrigan nie będzie można włączyć w skład drużyny, jednak jej rola dla fabuły gry okaże się znacząca.

Technikalia

PC-towa wersja będzie zoptymalizowana pod tę platformę, szczególnie pod kątem kontrolera. Istotną rolę będą odgrywać zapisy gry z poprzednich odsłon serii - BioWare usilnie pracuje nad tym, aby wszystkie decyzje zostały poprawnie przeniesione na konsole nowej generacji.

I co wy na to? Piszcie w komentarz, jestem ciekaw waszych opinii! 


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.