Sztylety

Przewodnik gry Icewind Dale

Grzbietokłuj

Grzbietokłuj

Posępna nazwa tej broni pochodzi stąd, że jej pierwszy właściciel miał wielkie zamiłowanie do wbijania jej w plecy swoich wrogów. Długie ostrze zostało zaprojektowane specjalnie do przebijania pancerza. Płatny zabójca Beledor z Calimportu za pomocą tego sztyletu zabił kilka tuzinów ludzi, zanim zmogła go trucizna podana przez przekupionego służącego.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +21
TraK0: +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Król Jaszczuroludzi.

Język Salamandry

Język Salamandry

Język Salamandry, ten złowieszczo wyglądający sztylet, posiadający mroczną historię, cieszy się uznaniem jako broń i jako przedmiot magiczny. Ostrze przypomina nieco sztylety egzotyczne i zakończone jest faliście, niczym kris, dwoma małymi punkcikami. Zaraz przy uchwycie, w klindze sztyletu, wtopiony jest mały kawałek obślizgłego, jasnoczerwonego języka żywej salamandry. Pulsuje i wije się bezładnie, bez udziału posiadacza.

Dokładne pochodzenie sztyletu nie jest znane, ale powiada się, że pierwszym posiadaczem sztyletu był szanowany i budzący postrach gnomi złodziej i płatny zabójca z Bramy Zachodu imieniem Turlam Shallowhill. Został zabity w bójce przez niziołka Dedera Siedmiopalcego. Deder zatrzymał broń jako trofeum, nie wiedząc nic o jego mocy aż do chwili, gdy został wykradziony przez służącego, również niziołka, Kreshinala Blackhounda. Kreshinal umknął ze sztyletem do Selgauntu na pięć lat, ufając, że moc sztyletu ukryje go przed zdemaskowaniem. Stracił go na skutek własnego partactwa przy hazardzie i został zamordowany przez agentów Dedera w przeciągu miesiąca. Sam Deder próbował odzyskać sztylet z rąk sembiańskich przestępców, którzy weszli w jego posiadanie. Udało mu się pojmać złodziei i pozyskać sztylet, ale tak bardzo się na tym skoncentrował, że nie zauważył, iż owi kryminaliści zatrudnili kapłana Maska, aby przejrzał i zrujnował interesy Dedera w Bramie Zachodu. Wynikła stąd wojna pomiędzy stronnikami Bramy Zachodu a Selgauntu zakończyła się, gdy kapłan Maska, Pieter Słabowity, sprawił dzięki swej magii, że obie strony konfliktu doznały obłędu i same zniszczyły się od środka. Pieter zaś zabrał sztylet, kiedy nadarzyła się po temu okazja i uciekł do Hillsfar, przekonany, że niezorganizowani półludzie, będący zwolennikami Dedera Siedmiopalcego, nie pójdą za nim do miejsca tak bardzo wrogiego ich rasie.

Następnie Pieter sprzedał sztylet Mulmasterowi Hawkowi, zaś na aukcję do Hillsfar zwabił innych potencjalnych nabywców. Tam, wraz ze swymi wspólnikami, zamordował niedoszłych kupców na niby-aukcji i uciekł z gotówką, kryjąc się pod opieką Amuletu Niewykrywalności. Mulmaster Hawk, który nabył sztylet, został wedle wszelkiego prawdopodobieństwa zamordowany przez kapłanki Umberlee, zagniewane, że zabójca odmówił zapłacenia daniny Królowej Suce. Lata walk frakcyjnych pomiędzy Umberlanami spowodowały, jak się przypuszcza, przemieszczenie się sztyletu aż trzy tysiące mil dalej od jego miejsca pochodzenia - Sambii. Nie wiadomo obecnie, gdzie podziewa się Pieter i jego kompani.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +10% do odporności na ogień
  2. +3 do rzutów obronnych przeciw truciznom
  3. 20% szansa na zadanie +1k4 obrażeń od ognia
  4. Użytkownik znajduje się pod wpływem Niewykrywalności

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Seth.

Kieł Posępnego Mrozu

Kieł Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd sztylet ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +10% do odporności na ogień i zimno
  2. Raz dziennie Osłona przed Burzą
  3. Raz dziennie Tarcza Antymagiczna

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan
Gdzie?: Jest to jeden z przedmiotów jakie może dla ciebie wykuć Tiernon, krasnolud zamieszkujący Posępny Mróz. (HoW)

Kochanek

Kochanek

Fehll Brownbriars był półelfem i notorycznym złodziejem z Waterdeep. Lista jego wyczynów, zarówno tych miłosnych jak i złodziejskich. jest zbyt długa nawet dla bardów, by móc ją odtworzyć. Sztylet, który trzymał u boku, przyozdobiony był rubinowym sercem i był obiektem pożądania grupki konkurentów w wielkim mieście. Fehll został w końcu zamordowany przez uwodzicielkę, tak bystrą, że nawet dalekowzroczny półelf nie zdołał przejrzeć jej złych zamiarów. Owa kobieta, Prespera z Orlumbor, sprzedała sztylet za ogromną sumę i zniknęła bez śladu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Wraca do miotacza

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Możesz go znaleźć na trzecim poziomie jaskiń na Wyspie Wielkiego Gada (HoW).

Ognisty Pocałunek

Ognisty Pocałunek

To szerokie ostrze zostało wykonane przez Derra głęboko pod powierzchnią Faerunu. Należący do Savanta Dabanta, Ognisty Pocałunek nie był zbyt często w użyciu - Dabanta bardziej bawiły magiczne pułapki i tortury. W końcu Dabant został zabity przez tłum hakowych poczwar, które po jego śmierci, przetrzymywały miecz w stercie odpadków. Trzydzieści lat później, trafił on do rąk łupieżców umysłu, którzy pokonali hakowe poczwary. Kupiec Nym sprzedał im najlepszych gnomich niewolników, za co otrzymał Ognisty Pocałunek, który później sprzedał Malavonowi.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 5% szansa, że cel zostanie trafiony Całunem Płomieni

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Malavon.

Ognisty Sztylet +2

Ognisty Sztylet +2

Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 50% szansa na zadanie +1K4 obrażeń od ognia
  2. +1 do Klasy Pancerza

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Geelo.

Oddech Auril

Oddech Auril

Ta broń należała do Kontik, służki Auril. Jest ona silnie umagiczniona.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +1 do Inteligencji
  2. -1 do Charyzmy
  3. 100% odporności na zimno
  4. -50% do odporności na ogień
  5. 2 ładunki Stożka Zimna dziennie

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Kontik.

Ostoja

Ostoja

Wojownik niziołek Ket Stillpond znany był ze swej prawości i rozsądku. Pieśniarze opiewają jego liczne przygody, w których balansował na granicy śmierci, w prostej, choć nieco wydumanej, pieśni "Sto żywotów Keta Mądrego". Słynął także z dwóch broni, z którymi się nie rozstawał. Jedną z nich był krótki miecz zwany Krwawym Żniwiarzem. Drugą był sztylet, zwany Ostoją. Mówi się, że Ket trzymał ten sztylet przy sobie przez cały czas, nikomu go nie dając i zawsze mając go w zasięgu ręki. I faktycznie, za odmowę oddania sztyletu wyrzucono go kiedyś z cormyreańskiej sali sądowej. Po śmierci Keta jego bardzo liczna rodzina postanowiła przekazać sztylet kościołowi Arvoreen. Kościół sprezentował go później wielce obiecującemu młodemu wojownikowi niziołków. Wojownik ten zginął zaraz po tym, jak wyjął sztylet po wejściu do pozornie tylko przyjaznego obozowiska. Okazało się, że jego gospodarze byli zwykłymi bandytami. Natychmiast zamordowali biednego niziołka.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +4
TraK0: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Do kupienia u Conlana w Kuldahar.

Sztylet

Sztylet

Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet +1

Sztylet +1

Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet +2: Długi Kieł

Sztylet +2: Długi Kieł

Sztylety tego typu są rzadko spotykane i używane raczej przez specjalistów. Łatwo je rozpoznać, gdyż są znacznie dłuższe niż normalne sztylety.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Jest w jaskini Jorila.

Sztylet +2: Serce Golema

Sztylet +2: Serce Golema

Nie istnieją żadne zapiski dotyczące tego, kto wykonał tę broń, choć wzmianki dotyczące jej użycia przez złodziei i morderców sięgają bardzo dawno. Szczerniałe ostrze sztyletu zostało podobno wykute z tajemnych metali żelaznego golema, nadając tej broni wygląd równie mroczny jak jej przeszłość.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Jest w Wieży Corellona.

Sztylet Apsela

Sztylet Apsela

Ten sztylet został wykonany przez Apsela, skrymszandera z Easthaven. Charakteryzuje się on ostrym ostrzem i rękojeścią wykonaną z bogato rzeźbionych ości pstrąga kostkogłowego.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Dostaniesz go od Apsela po zabiciu wilka grasującego w jego domu (Easthaven).

Sztylet Bezpiecznej Przystani Gullwyna

Sztylet Bezpiecznej Przystani Gullwyna

Mag o imieniu Gullwyn był kupcem, który oddał się morzu na służbę. Doceniał on potęgę oceanu, nie raz w końcu widział, jak otchłań wody pochłaniała jego kompanów w ułamku sekundy, a straszliwe nawałnice nie dawały im nawet szansy, by zdążyli poczuć strach. Właśnie to natchnęło Gullwyna do wykonania sławnej teraz broni, Sztyletu Bezpiecznej Przystani. Przynajmniej trzy razy sztylet ocalił swemu twórcy skórę. Kiedy Gullwyn zdecydował się porzucić morskie życie, oddał sztylet przyjacielowi z Mintarn o imieniu Valkur.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Raz dziennie Zamrażająca Sfera Otiluke'a

Waga: 1
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Do kupienia u Kierana Nye'a w "Gwiżdżącej Szubienicy" w Samotnej Kniei (HoW).

Sztylet Chaosu +3

Sztylet Chaosu +3

Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 20% szansa na zarażenie celu chorobą
  2. +1 do Klasy Pancerza

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan, Postacie Praworządne
Gdzie?: Jest w jednym z sarkofagów w Warstwach Umarłych.

Sztylet do Rzucania

Sztylet do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca

Sztylet Jadu

Sztylet Jadu

Sztylet Jadu jest potężną bronią, którą upodobali sobie zabójcy. Ten sztylet został stworzony dla Złodziei Cienia z Amnu. Za każdym razem kiedy trafi w przeciwnika, sztylet wydziela jad, który przedostaje się do krwiobiegu ofiary. Jad działa szybko i pewnie.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +6 obrażeń od trucizny na rundę (maksymalnie 15)

Waga: 2
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Jest w jaskini Jorila.

Sztylet Maga +1

Sztylet Maga +1

Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1. poziomu

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Gdzie?: Ma go przy sobie szkielet mag, którego spotkasz w grobowcu Kresselacka.

Sztylet Presio

Sztylet Presio

Sztylet Presio z pewnością był używany wyłącznie do celów ceremonialnych, gdyż śluby złożone przez jego właścicielkę zabraniały jej używania broni białej w czasie walki. Sztylet ten dostała jako prezent, gdy osiągnęła rangę Najbardziej Osłabiającej Świątobliwości. Ostrze broni zostało zaczarowane, a zaklęcia sprawiły, że stało się ono niezwykle ostre i trujące.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. cel zostaje zatruty, chyba że wyjdzie mu rzut obronny

Waga: 1
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan, Paladyn
Gdzie?: Ma go przy sobie Presio.

Sztylet Wyładowań +1

Sztylet Wyładowań +1

Jak wszystkie sztylety, ten też ma szpiczaste, obusieczne ostrze. Został on dodatkowo umagiczniony, co czyni go jeszcze bardziej przydatnym.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 50% szansa na zadanie +1k3 obrażeń od elektryczności

Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: Ma go przy sobie Mag Bractwa Krakena.

Sztylet Wysokiej Jakości

Sztylet Wysokiej Jakości

Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k4
TraK0: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: sztylety
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Kapłan
Gdzie?: różne miejsca


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.