Premiera pełnej wersji Baldur's Gate III przesunięta... wstecz!

W swojej historii Larian Studios zasłynęło z wielokrotnego przekładania terminów premier swoich gier, więc gdyby stało się to samo w przypadku pełnej wersji Baldur's Gate III, prawdopodobnie nikt nie powinien być zaskoczony. I istotnie, Belgowie przesunęli datę wydania swojego nowego flagowego projektu, lecz zrobili... to wstecz.

Tak, dokładnie. W pełną wersję Baldur's Gate III mieliśmy zagrać dopiero 31 sierpnia, lecz stanie się to możliwe cztery tygodnie wcześniej, bowiem już 3 sierpnia! Oficjalnie gra po prostu jest gotowa na taki ruch i nie ma potrzeby, by zmuszać graczy do jeszcze większego oczekiwania. Nietrudno jednak domyślić się, że nieoficjalnym powodem jest tak naprawdę chęć uniknięcia bezpośredniego starcia ze Starfieldem, który zadebiutuje 6 września, a zatem zaledwie tydzień po pierwotnej dacie premiery Baldur's Gate III.

Przy okazji Larian Studios postanowiło dostarczyć garść liczb na temat swojej najnowszej produkcji i zestawić ją ze swoim poprzednim hitem, Divinity: Original Sin II: W zwiążku z powyższym pełna wersja Baldur's Gate III może pochwalić się:

  • scenariuszem zawierającym ponad 2 mln słów i większą liczbą dialogów niż wszystkie trzy książki Władcy Pierścieni razem wzięte;
  • ponad 170 godzinami materiałów filmowych, czyli dwa razy więcej niż wszystkie sezony Gry o tron razem wzięte;
  • 7 grywalnymi bohaterami, z których każdy posiada własną, bogatą historię, osobowość, pragnienia i cele, a także najlepszy w swojej klasie system tworzenia postaci dla niestandardowych postaci;
  • 11 grywalnymi rasami i 31 podrasami, z wieloma typami ciała;
  • 12 klasami i 46 podklasami, w porównaniu do Divinity: Original Sin II to 10 "szkół zaklęć".
  • ponad 600 zaklęciami i akcjami (z wyłączeniem upcastów), podczas gdy Divinity: Original Sin II zawierało 225 zaklęć i akcji gracza.
 

Zawsze byliśmy studiem, które dążyło do wydania gry na jak największej liczbie platform, w kolejności ich gotowości. Naszym celem była również najwyższa możliwa jakość na każdej platformie, na której wydaliśmy grę. Jesteśmy w punkcie, w którym osiągamy 60 klatek na sekundę na PlayStation 5, co jest niezwykłe, biorąc pod uwagę zakres i głębię Baldur's Gate 3. Gra zawiera ponad 170 godzin materiałów filmowych, ponad dwa razy więcej niż cała Gra o tron i ponad trzy razy więcej dialogów niż wszystkie trzy powieści Władcy Pierścieni razem wzięte. Jest to ogromna, rozbudowana gra, która naprawdę ożywia D&D, z trybem wieloosobowym i kooperacją na podzielonym ekranie, w skali około 4 razy większej niż nasza poprzednia gra, Divinity: Original Sin 2.

Osiągnięcie poprzeczki technicznej, która odpowiada naszym ambicjom projektowym, wydawało się właściwym posunięciem, podczas gdy wstrzymywanie wersji PC, gdy wiedzieliśmy, że będziemy gotowi, wydawało się złym posunięciem w tak napiętym okresie premier - powiedział dyrektor ds. wydawniczych, Michael Douse.

Najświeższy Community Update ujawnił również nieco więcej szczegółów na temat nowych ras i klas, które dołączą do tych już dostępnych w pełnej wersji Baldur's Gate III. Od 3 sierpnia w kreatorze postaci BG3 będzie można znaleźć m.in. Pół-orków oraz... Drakonów! Ci ostatni będą posiadać do wyboru aż 10 różnych podras, związanych z ich kolorem i umiejętnościami. Ponadto w dniu premiery pełnej wersji Baldur's Gate III lista klas zostanie rozszerzona o mnichów, a każda z łącznie dwunastu profesji otrzyma jedną nową podklasę. Każda z tych postaci będzie mogła dobierać nowe atrybuty (featy), a postaci uzdolnione magicznie zyskają dostęp do szeregu nowych zaklęć. To w sumie nie może dziwić, bowiem maks. poziom, na który mogą awansować bohaterowie BG3, zostanie zwiększony do 12!

To nie koniec dobrych wieści. Liczba "początkowych" postaci zostanie zwiększona do 6, a nową potencjalną główną bohaterką Baldur's Gate III może zostać barbarzyńska wojowniczka Karlach. Producenci gry zapewnili jednak, że nie jest to ostatni tego typu bohater, lecz na więcej informacji trzeba bedzie zaczekać do nadchodzącego Panel From Hell: Release Showcase. Już teraz potwierdzono za to powrót w roli kompanów starych znajomych takich jak Halsin, Jaheira, Minsc i Minthara.

Wreszcie warto dodać, że w dniu premiery BG3 zaoferuje graczom trzy różne poziomy trudności. Poza tym standardowym w grze znajdą się również Story Mode oraz Hardcore Mode. Nietrudno zgadnąć, że ten pierwszy jest przeznaczony dla graczy, którzy nie szukają wyzwań w walce i chcą po prostu cieszyć się fabułą. Hardcore Mode spodoba się z kolei tym, którzy uwielbiają, gdy wrogowie wyciskają z nich siódme poty i zmuszają do wzniesienia się na wyżyny swoich taktycznych zdolności.

Naszym celem było stworzenie gry, która nagradzałaby kreatywność graczy i naprawdę ożywiła D&D w filmowy sposób, który eksploruje szerokość i głębię, jaką mogą zaoferować gry RPG. Baldur's Gate 3 stało się astronomiczną grą, która nigdy nie przestaje zaskakiwać i jestem bardzo dumny z zespołu. Nie dokonalibyśmy tego bez naszej społeczności Wczesnego Dostępu, ale to szalone, że przez cały ten czas doświadczyli mniej niż jednej czwartej tego, co BG3 ma do zaoferowania. Nie mogę się doczekać, aby usłyszeć historie, które nasi gracze opowiedzą po premierze pełnej wersji gry. Nadszedł czas, aby zebrać swoją drużynę - powiedział dyrektor generalny i kreatywny Larian Studios, Swen Vincke.

Wszystkie sekrety dot. premiery pełnej wersji Baldur's Gate III zostaną ujawnione podczas Panel From Hell: Release Showcase, który odbędzie się już 7 lipca. Belgowie przypomnieli też, że nadal można nabyć Edycję Kolekcjonerską gry. Uszczupli to jednak kiesę o blisko 260 EUR, a zatem o ponad 1100 zł.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.