Blizzard ujawnił kolejne informacje na temat Sezonu Krwi w Diablo IV

Wielkimi krokami zbliża się start Sezonu Krwi w Diablo IV. Z tej okazji Blizzard ujawnił szereg informacji an temat nadchodzących wyzwań, które tym razem skupią się wokół wampirów.

Nowy Sezon oznacza oczywiście konieczność stworzenia nowej postaci, ale też nowe postępy sezonowe, seria zadań, wydarzenie sezonowe, żądni krwi wrogowie, karnet bojowy i nie tylko. Fabuła Sezonu Krwi przedstawia się następująco:

 

Na początku brały za cel niewielkie osady i atakowały nieistotne ofiary, by wbić kły w ich szyje, sprowadzając najstraszliwszą śmierć. Lecz ich ambicje rosły. Stały się nieostrożne, zachłanne. To właśnie wtedy do waszych uszu dotarły wieści o podejrzanej aktywności wampirów, wędrowcy.

Zarządca Oren, zaniepokojony przywódca miasteczka nękanego przez spragnione krwi stwory, potrzebuje Waszej pomocy. Musicie zbadać serię niedawnych zabójstw. Wejdźcie do zbrukanego wampiryczną obecnością serca Sanktuarium w nowej serii zadań, przeciągnijcie na swoją stronę potężną łowczynię wampirów Erys i odkryjcie złowieszczy spisek, za którym stoi Mroczny Mistrz.

Nowi wrogowie nie są typowymi demonami, z jakimi do tej pory mierzyli się bohaterowie Sanktuarium. Aby wbić kołek w serce planu Mrocznego Mistrza, gracze będą musieli sami posiąść moce Wampiryzmu. Co niegdyś uznano za zakazaną sztukę, teraz stanie się zbawieniem Sanktuarium.

Aby zawładnąć tą mocą, niezbędna jest jednak krew. Dużo krwi. Potężnej krwi. Potężną krew można pozyskać z zabitych wrogów, a następnie wykorzystać w zakładce mocy Wampiryzmu w menu postaci, aby odblokować losową moc lub ulepszenie mocy. Moce Wampiryzmu można też odblokować, wykonując misje z sezonowej serii zadań oraz biorąc udział w wydarzeniu sezonowym Krwawe Żniwa.

Okazuje się bowiem, że Mroczny Mistrz wysłał przebiegłych Poszukiwaczy Krwi i ich armie wampirów na podbój Suchych Stepów, Hawezaru i Scosglen, albowiem pragnie siać chaos i uwięzić mieszkańców tych regionów Sanktuarium. Za wrogów, którzy polegną podczas zleceń, przebite krwawe pęcherze, ukończone wydarzenie publiczne, zakłócone wampiryczne rytuały i uwolnionych więźniów bohaterowie otrzymają reputację. Dzięki niej będą się piąć ku kolejnym rangom i zdobywać przydatne nagrody, takie jak materiały rzemieślnicze, przedmioty i przedmioty jednorazowe powiązane z paktami.

A właśnie, pakty. To kolejna nowość wynikająca wprost z mocy Wampiryzmu. Otóż potężna krew pozwala zwiększyć jej siłę w zakładce mocy. Każdą moc można ulepszyć maks. do poziomu 3. Jednocześnie można wyposażyć maksymalnie pięć mocy. Symbole z cyframi, dostępne po najechaniu wskaźnikiem na moc Wampiruzmu, to właśnie owe pakty, a liczba oznacza ich powiązany koszt. Z paktami związana jest specjalny rodzaj zbroi - pancerz paktu.

Czym on jest? Otóż elementy pancerza paktu pozwalają aktywować moce Wampiryzmu. Grunt, żeby założone elementy pancerza zapewniały niezbędne pakty odpowiadające kosztowi aktywacji podanemu na mocy. Jak zatem widać, wszystkie te aspekty są ze sobą ściśle powiązane. Warto też dodać, że w Sezonie Krwi pojawią się trzy różne rodzaju paktów: Zajadłość, Boskość oraz Wieczność. Każda z nich gwarantuje graczowi nieco inny wachlarz możliwości.

W ogólnym rozrachunku w całym Sezonie Krwi pojawią się aż 22 moce Wampiryzmu. Każda klasa może posiadać na wyposażeniu dowolną moc Wampiryzmu, aby stać się prawdziwą maszyną do zabijania wampirów. Dopełnieniem przerażających mocy jest Wampiryczna Klątwa – nowo dodane słowo kluczowe, które sprawia, że gracz przejmuje jego duszę zabitego wroga. Następnie, kiedy bohater użyje umiejętności Defensywnej, Makabry lub Zwinności, uwolni spętane uprzednio dusze, a te zaatakują pobliskich wrogów. Maksymalnie można przechowywać do 8 dusz naraz.

Wisienką na torcie Sezonu Krwi są uberbossowie, którzy mają stanowić kolejne wyzwanie dla graczy na najwyższych poziomach. Na śmiałków, którzy odważą się stawić im czoła, czekają epickie łupy. Każdy boss może upuścić określone przedmioty unikatowe, przy czym niektóre przedmioty są przypisane tylko do jednego bossa. To samo dotyczy możliwych do znalezienia elementów ozdobnych.

Zabijanie tych szkaradnych abominacji stanie się możliwe w Sferze Wieczności i Sferze Sezonowej w randze świata III, a także w randze świata IV, gdzie czekają jeszcze większe wyzwania. Niemniej aby w ogóle doszło do spotkania z danym uberbossem, trzeba go przywołać, a to oznacza spełnienie szeregu warunków. Nikt jednak nie mówił, że będzie łatwo, prawda?

Na koniec to, co tygryski lubią najbardziej, czyli nagrody. Postępy sezonowe podzielone są na rozdziały z celami do osiągnięcia. Za ukończenie poszczególnych rozdziałów można zgarnąć nowe aspekty legendarne, wierzchowca Salmagundi, pancerz wierzchowca Paski i Kropki oraz 3 Zwoje Amnezji, który umożliwiają bezpłatne zresetowanie drzewka umiejętności i Tablicy Mistrzostwa. Postępy zapewniają też zasługi – zasoby niezbędne do pięcia się na kolejne rangi karnetu bojowego – które można również zdobyć podczas zwyczajnej gry.

Karnet bojowy Sezonu Krwi wystartuje 17 października o godz. 19:00 czasu polskiego i będzie obejmować 90 rang, w tym 27 darmowych i 63 premium. Nabywcy karnetu bojowego premium otrzymają nie tylko nagrody z rang darmowych, lecz także zestawy pancerza Przebudzenia, wierzchowce oraz pancerze wierzchowców, platynę i nie tylko! Przykładowo wierzchowiec Wygłodniały Folblut odblokowuje się w randze 1, a przebudzone szpikowe elementy ozdobne w różnych wyższych rangach. Kto z kolei zdecyduje się na zakup przyspieszonego sezonowego karnetu bojowego, otrzyma również 20 pominięć rang i emotkę Wampirzy Odpoczynek.

Uzyskane w ramach darmowych rang Rozżarzone Popioły można z kolei wydać na dary sezonowe, które zapewniają premie pomocne w walce z armiami piekieł. Łącznie dostępnych jest pięć darów, przy czym trzy z nich zostaną dodane w Sezonie Krwi. Należy przy tym pamiętać, że premie zdobyte dzięki darom sezonowym obowiązują wyłącznie do końca trwania Sezonu Krwi.

Nowości nie zabraknie też w sklepie Tejal. 17 października zapełni się on świeżym asortymentem sezonowym, wśród którego będzie można znaleźć m.in. zestawy wyposażenia, pancerzy, akcesoriów, wierzchowców i pancerzy wierzchowców. Zasoby Tejal będą aktualizowane przez cały czas trwania Sezonu Krwi, dlatego warto do niej zaglądać co jakiś czas.

Na koniec warto przypomnieć, że pierwszy sezon rozgrywki rankingowej - Sezon Plugawców - wkrótce dobiegnie końca. Wówczas wszystkie postaci sezonowe zostaną przeniesione do Sfery Wieczności, a wszystkie przedmioty w skrytce Sezonu Plugawców danej postaci - do nowej zakładki skrytki w Sferze Wieczności, z której przedmioty można jedynie wyjmować. Do końca Sezonu Krwi każdy będzie mógł wyjąć z niej wszystkie przedmioty z Sezonu Plugawców. Kiedy i ten dobiegnie swego kresu, wszelkie przedmioty pozostawione w tej zakładce znikną bezpowrotnie.

Sezon Krwi wystartuje w Diablo IV już 17 października. Tego samego dnia na serwerach gry pojawi się darmowa Aktualizacja 1.2.0, która zostanie omówiona szczegółowo w kolejnych dniach.

Jeśli zaś nie graliście jeszcze w Diablo IV i chcielibyście to zmienić przy okazji Sezonu Krwi, to warto dodać, że również 17 października najnowsza odsłona piekielnej sagi zadebiutuje na Steamie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.