Monomyth: ostatni w tym roku dziennik deweloperski omawia zmiany w rozgrywce

Rat Tower Software opublikowało ostatni w tym roku raport dot. postępów w pracy nad Monomythem. Deweloper ujawnił w nim najświeższe zmiany w rozgrywce, które znajdą się z pełnej wersji tego dungeon crawlera.

W pierwszej kolejności ukończono "szlifowanie" stylu rozgrywki wojownika. Tutaj zaszła już tylko jedna, ale za to dość istotna zmiana: uderzenie tarczą zastąpiono kopniakiem. Ciosy nogą są wprawdzie dostępne dla każdego bohatera, jednakże zużywają wytrzymałość, dlatego na największą efektywność mogą liczyć jedynie prawdziwi wojownicy. Oczywiście kopniaki są skuteczne jedynie w walce z przeciwnikami humanoidalnymi.

Najwięcej czasu w ostatnich tygodniach Rat Tower Software poświęciło rozgrywce z perspektywy czarodzieja. Przede wszystkim zrezygnowano z "szybkiego" rzucania zaklęć przy pomocy klawisza "C". Zamiast tego magowie w Monomythie muszą teraz umieszczać księgę zaklęć w swoim slocie na broń i dopiero przy jej pomocy rzucać czary. Oczywiście przełączanie slotów pomiędzy opasłym tomiszczem a zwykłą bronią jest tak samo proste jak zawsze.

 

To jednak nie wszystko. Zanim jakiekolwiek zaklęcie zostanie rzucone, czarodziej musi je zapamiętać. Aby tego dokonać, należy aktywować odpowiedni schemat zaklęcia na specjalnym pentagramie, używając do tego tzw. Kamieni Echa - specjalnych artefaktów powiązanych z poszczególnymi bóstwami świata Ariathu. Zapamiętanie czaru wymaga jednak nie tylko użycia Kamieni Echa w odpowiedniej kolejności, ale również odpowiednio wysokiej wartości Inteligencji. Im większa wartość tego ostatniego atrybutu, tym więcej zaklęć mag może spamiętać.

Kolejna ważna informacja dot. Skupienia (oryg. Focus), które działa w podobny sposób do Wytrzymałości wojowników. Skupienie jest niezbędne do rzucania zaklęć, a jego wartość pomniejsza się z każdym użytym czarem. Nietrudno zgadnać, że różne zaklęcia wymagają różnego Skupiania i zużywają je szybciej lub wolniej. Dodatkowo używanie ciężkiej zbroi wymaga zużycia większej liczby punktów Skupienia, co powinno skłonić wielu magów do korzystania raczej ze zwykłych szat niż pełnych płytówek.

Choć prace nad rozgrywką dla magów zajeły najwięcej czasu, Rat Tower Software nie zapomniało o łotrzykach. W ostatnich tygodniach poprawiono mechaniki związane z łucznictwem i skradaniem się. W rezultacie celowanie powinno być znacznie bardziej intuicyjne, reakcja wrogów bardziej realistyczna, a ich zdolność do usłyszenia postaci gracza "zza pięciu ścian" znacząco ograniczona. Oczywiście zakładając, że bohater nie nosi ciężkiej zbroi - w takim wypadku musi on brać pod uwagę generowanie większego dźwięku i większa szansę na wykrycie.

Rat Tower Software podsumowuje, że prace nad poprawkami dla różnych rodzajów rozgrywki dobiegły już końca. Teraz niezależny deweloper zamierza skupić się na ogólnych usprawnieniach, szlifowaniu zawartości gry oraz jej strony wizualnej. Na końcu tej drogi znajduje się otwarta wersja beta, do której dostęp otrzyma każdy, kto wsparł projekt podczas kampanii na Kickstrarterze.

Na to przyjdzie już jednak poczekać do nowego roku. Tymczasem poniżej możecie obejrzeć omawiany tutaj dziennik deweloperski i zobaczyć m.in. wszystkie opisywane wyżej zmiany.

 

Jeśli preferujecie dzienniki deweloperskie w wersji tekstowej, zajrzyjcie pod niniejszy adres.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.