Artykuł ten przedstawia pokrótce najemników, których usługi można wynająć podczas gry w Diablo II.
Barbarzyńca
Występuje: V Akt (po zainstalowaniu dodatku Pan Zniszczenia)
U kogo nająć: Quel-Khek, po wykonaniu zadania Ratunek na górze Arreat.
Ekwipunek: zbroja, hełm, miecz
Rozwój: +2 do siły, +1.5 do zręczności, +7.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły.
Umiejętności:
- Ogłuszenie
- Odrzucenie
Plusy i minusy:
+ ogłuszenie
+ dużo siły
+ wysoka obrona
- nieprzydatny na PvP i TvT
- w walce, w bezpośrednim starciu nie dorównuje Pustynnemu Żukowi
Opinia: Dobrze uzbrojony jest szczególnie skuteczny w rozgrywce PvM, na duele jednak rzadziej wybierany - są lepsze opcje, podane wyżej. Może używać hełmów dla barbarzyńcy, dwuręcznych oraz jednoręcznych mieczy.
Łotrzyca
Występuje: I Akt
U kogo nająć: Kashya, po wykonaniu zadania Krwawa Orlica lub zdobyciu 9. poziomu bohatera.
Ekwipunek: zbroja, hełm, łuk
Rozwój: +1 do siły, +2 do zręczności, +6.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły
Umiejętności:
- Strzała chłodu, Wewnętrzne spojrzenie
- Płonąca strzała, Wewnętrzne spojrzenie
Plusy i minusy:
+ walczy na dystans
+ nie wymaga kupowania strzał
+ przydatna na PvP i TvT
- niskie obrażenia
- słaba obrona
- mało punktów życia
Opinia: Dobrze wyposażona może być miłą pomocą w duelach i zajmować przeciwnika gradem strzał. Warto zaznaczyć, że nie może używać kusz i przedmiotów przeznaczonych tylko dla amazonki.
Pustynny Żuk
Występuje: II Akt
U kogo nająć: Greiz.
Ekwipunek: zbroja, hełm, broń drzewcowa/oszczep
Rozwój: +1.5 do siły, +1.5 do zręczności, +9.5 do obrony, +2 do odporności na żywioły
Umiejętności:
- Walka/Normalny: Dźgnięcie, aura Modlitwa
- Walka/Koszmar: Dźgnięcie, aura Ciernie
- Walka/Piekło: Dźgnięcie, aura Modlitwa
- Obrona/Normalny: Dźgnięcie, aura Śmiałość
- Obrona/Koszmar: Dźgnięcie, aura Święty chłód
- Obrona/Piekło: Dźgnięcie, aura Śmiałość
- Atak/Normalny: Dźgnięcie, aura Błogosławiona celność
- Atak/Koszmar: Dźgnięcie, aura Moc
- Atak/Piekło: Dźgnięcie, aura Błogosławiona celność
Plusy i minusy:
+ aury!
+ wysoki damage
+ dość wysoka obrona
+ przydatny na PvP i TvT
- niska szybkość ataku
- często ginie
Opinia: Pustynny Żuk uważany jest za najlepszego najemnika, ze względu na aury, które często są przydatną pomocą zarówno w grze PvP jak i PvM. Nie może>jednak używać włóczni, przeznaczonych tylko dla amazonki.
Żelazny Wilk
Występuje: II Akt
U kogo nająć: Ashera.
Ekwipunek: zbroja, hełm, tarcza, miecz
Rozwój: +1.5 do siły, +1.5 do zręczności, +4.5 do obrony, +2 do wszystkich odporności
Umiejętności:
- Ogień: Inferno
- Ogień: Ognista kula
- Zimno: Lodowe uderzenie
- Zimno: Lodowy grot
- Zimno: Lodowata zbroja
- Błyskawice: Błyskawica
- Błyskawice: Wiązka błyskawic
Plusy i minusy:
+ walczy na dystans
+ może używać tarcz
+ przydatny na PvP i TvT
- niska obrona
- mało życia
- niewielkie obrażenia
Opinia: Rzadziej wybierany najemnik, dobrze uzbrojony (w szczególności w przedmioty zawierające aury) może prześcignąć możliwościami nawet Pustynnego Żuka, walcząc na dystans i używajac jednocześnie aur.
Co warto wiedzieć o najemnikach?
- Zmarłego w boju najemnika można wskrzesić u każdego NPC, który wynajmuje najemników, a także u Tyraela w IV Akcie (za drobną opłatą oczywiście).
- Podczas gdy najemnik zginie, a Ty w jego miejsce kupisz nowego, stary najemnik przepadnie bezpowrotnie wraz z całym wyposażeniem.
- Profil najemnika, gdzie znajdują się jego statystyki oraz pole z ekwipunkiem można otworzyć za pomocą klawisza "O".
- Najemnika można leczyć najeżdżając na jego portret miksturką leczniczą lub trzymając shift i naciskając prawy przycisk myszy na miksturce.
- Na najemnika również działają mikstury takie jak antidotum.
- Najemnik nie wymaga many i nie potrzebuje strzał.
- Niezależnie czy Ty zabijesz potwora, czy zabije go najemnik – oboje otrzymujecie punkty doświadczenia,
- Najemnik przechodzi w raz z Tobą przez miejskie portale, akty, poziomy trudności itd.
- W przypadku % szansy na znalezienie magicznego przedmiotu, procenty szans twoich oraz najemnika łączą się tylko w wypadku, gdy najemnik zabije potwora.
- Najemnik w walce z bossami zadaje mniejsze obrażenia:
- Poziom trudności Normalny – 50% obrażeń
- Poziom trudności Koszmar – 35% obrażeń
- Poziom trudności Piekło – 25% obrażeń.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!