Wysoczysko, pogórze

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

Na pogórzu możesz napotkać dzikie zwierzęta oraz pojedyncze koboldy i gnolle. Nic, czego tak naprawdę powinieneś się obawiać.

1 - droga prowadząca do Wysoczyska.

2 - ranny niedźwiedź. Jeśli posiadasz zdolność rozmowy ze zwierzętami, możesz go wyleczyć i uzyskać 100 PD. W konsekwencji tego czynu wszystkie niedźwiedzie w grze staną się do ciebie przyjaźnie nastawione. Warto jednak podkreślić, że w tym konkretnym przypadku zastosowanie czaru lub przedmiotu uzdrawiającego nie zadziała.

3 - Ferran Valiantheart. Napotkany elf opowie ci o bitwie, która rozgorzała tutaj pomiędzy koboldami a gnollami. Dowiesz się, że część tych pierwszych uciekła do pobliskiej krypty (4), część udała się w stronę Gór Nether (8), a jeden, osamotniony stwór, zbiegł do leżącej nieopodal osady ludzi (10). Możesz wypytać długouchego o wspomniany grobowiec, by dowiedzieć się, że spoczywają w nim wojownicy ze starożytnego królestwa Aschalonu. Naturalnie nikt, a zwłaszcza koboldy, nie powinien zakłócać ich spokoju...

Kiedy zapytasz Ferrana o powód przybycia w te strony, dowiesz się, że elf poluje na Cienistorogiego, by pozyskać lek dla śmiertelnie chorej żony. Możesz mu zaoferować swą pomoc, co zaowocuje zadaniem pobocznym Poroże Cienistorogiego.

4 - krypta elfów. Odwiedzisz ją w związku z poszukiwaniami Zmumifikowanej ręki - jednego z artefaktów niezbędnego do ukończenia głównego wątku dodatku.

5 - farma Nathana Hursta. Gdy się do niej zbliżysz, możesz zostać zaatakowany przez kilka koboldów, lecz jeśli właściciel pobliskiego gospodarstwa zauważy to, pospieszy ci z pomocą.

Duergar będzie odnosił się do ciebie dość nieufnie - przynajmniej dopóki nie powiesz mu, że jesteś uczniem Mistrza Drogana. Wówczas opowie ci trochę więcej o grasujących w okolicy koboldach, a także zwierzy ze swojego problemu, w którego rozwiązaniu mógłbyś mu pomóc. W ten oto sposób otrzymasz zadanie poboczne Żonka dla Rumguta.

Na farmie spotkasz również Parobka. W rozmowie z nim możesz nazwać go tchórzem, a następnie nakłonić Toli Hurst, by pozbyła się go. Kobieta przyzna ci rację i wyrzuci chłopca, a ten poprzysiegnie ci zemstę. Na jej realizację będziesz musiał trochę poczekać. Kiedy odwiedzisz jaskinię koboldów w Górach Nether i postanowisz wrócić do Wysoczyska, drogę zagrodzi ci poznany wcześniej Parobek wraz z dwoma innymi bandytami. Mężczyźni nie pozostawią ci żadnego wyboru. Kiedy ich zabijesz, przy zwłokach poznanego wcześniej chłopca odnajdziesz całkiem ciekawy topór dwuręczny Ostrze Mrozu.

6 - jaskinia Rumguta. To właśnie tutaj mieszka olbrzym, któremu musisz złożyć wizytę w związku z zadaniem Żonka dla Rumguta.

Bez względu na to, w jaki sposób rozwiążesz powyższe zadanie, warto przeszukać należące do olbrzyma kotły, w których znajdziesz m.in. Jagody fen. Przydadzą ci się one do stworzenia w "młynku" Drogana Mikstury Korowej Skóry.

7 - Deekin. Jeśli nie odwiedziłeś wcześniej Blumbergu, to spotkasz go właśnie tutaj. Kobold zdradzi, że posiada jeden z artefaktów, Posążek wieży, jednak nie odda ci go, dopóki nie wyświadczysz mu przysługi. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji poswięconej wątkowi głównemu.

8 - droga wiodąca w Góry Nether. Musisz się tam udać, by odzyskać jeden ze skradzionych artefaktów. Wcześniej sugeruję jednak spenetrować pobliską kryptę elfów (4).

9 - droga wiodące do osady ludzi znanej jako Blumberg. Odwiedzisz ją w późniejszej fazie gry, by odszukać Deekina.

10 - droga wiodąca do Wysokiego Lasu. To kolejne miejsce, które odwiedzisz w związku z poszukiwaniami skradzionych artefaktów i tym samym ukończeniem wątku głównego historii.

11 - ślady Cienistorogiego. Aby je odnaleźć, musisz spełnić szereg warunków. Najłatwiej natrafić na nie, jeśli grasz łowcą, druidem lub barbarzyńcą i/lub posiadasz wysoki współczynnik Inteligencji - co najmniej na poziomie 13 pkt. Tropy są związane z zadaniem pobocznym Poroże Cienistorogiego.

12 - Cienistorogi. Niezwykły jeleń może pojawić się w jednym z tych pięciu miejsc, ale pod warunkiem, że uprzednio odnalazłeś co najmniej jeden z jego śladów (11).

Zadania poboczne

Poroże Cienistorogiego

Obozujący w okolicy Ferran Valiantheart (3) przybył na pogórze na łowy. Łowy nie na byle kogo, bowiem na samego Cienistorogiego - legendarnego jelenia. Elf wytłumaczy ci, że nie chciałby zabijać zwierzęcia, ale to jedyny sposób na pozyskanie leku dla jego ciężko chorej żony. Oczywiście możesz mu w tej trudnej misji pomóc.

Odnalezienie Cienistorogiego bynajmniej nie jest łatwe. Łowcy, druidzi i barbarzyńcy mają na 50% szans na odnalezienie jego śladów. Jeśli postać posiada minimum 13 pkt Inteligencji, to również większa swoje szanse na odkrycie tropów. Należy przy tym podkreślić, że zdolność Przeszukiwania NIE MA żadnego wpływu na wynik poszukiwań, dlatego pozostałe klasy, a zwłaszcza bohaterowie o niskim współczynniku Inteligencji, mogą ratować się jedynie miksturami lub czarami takimi jak Lisia Przebiegłość.

Aby upolować mityczne zwierzę, musisz odszukać i zbadać przynajmniej jeden taki ślad (11), choć im więcej ich odnajdziesz, tym większa szansa na spotkanie z upatrzonym zwierzęciem. Gdzie? Otóż Cienistorogi może pojawić się losowo w jednym z pięciu miejsc (12). Po prostu musisz mieć trochę szczęścia.

Jeśli posiadasz zdolność rozmowy ze zwierzętami, będziesz mógł porozmawiać z jeleniem. Opcje przedstawiają się następująco:

  • Jeśli ostrzeżesz Cienistorogiego, że ktoś na niego poluje, zwierzę podziękuje ci i zniknie na dobre. Ty natomiast otrzymasz 200 PD i +2 pkt Dobrego charakteru.
  • Jeśli nie jesteś w stanie porozmawiać z Cienistorogim lub po prostu chcesz pomóc Ferranowi, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko zaatakować zwierzę. Jeśli nie będziesz dość szybki, jeleń może zniknąć, a twój bohater zacznie gonić go po całej mapie, co może nie być najlepszym rozwiązaniem... Gdy już zabijesz legendarną istotę, koniecznie zabierz Rogi Cienia i Serce Cienia.
    • Jeśli zaniesiesz rogi Ferranowi, ten bardzo się ucieszy. Otrzymasz 300 PD, a jeśli skutecznie użyjesz Perswazji, twoim łupem padnie także Łuk Valianthearta.
    • Rogi możesz również zatrzymać dla siebie. Wprawdzie nie ukończysz wtedy niniejszego zadania, jednak Fiona z Wysoczyska może przekuć je za 1000 szt. złota w Hełm Cienia.
    Serce Cienia możesz z kolei wykorzystać w "młynku" Drogana i uzyskać w ten sposób Mniejszy Amulet Zdrowia.

Żonka dla Rumguta

Nathaniel Hurst (5), kiedy już powiesz mu, że jesteś uczniem Drogana, opowie ci o swoim problemie. Otóż w sąsiedztwie jego farmy żyje olbrzym imieniem Rumgut. Duergar od zawsze żył z nim w przyjaznych stosunkach, jednak niedawno wszystko się zmieniło: "sąsiad" wpadł z niezapowiedzianą wizytą i porwał córkę rolnika, Beckę. Nathaniel zamierza ją odbić, ale oczywiście możesz to zrobić za niego.

Rumgut mieszka w zachodniej części pogórza (6). Kiedy wejdziesz do jego leża, olbrzym bynajmniej nie będzie zadowolony z wizyty. Potężny jegomość oznajmi, że wziął sobie Beckę za żonę i nie zamierza jej wypuścić. Na szczęście Rumgut nie należy do zbyt inteligentnych istot, dlatego możesz spróbować go przechytrzyć:

  • Możesz skorzystać z Perswazji, by pochwalić jego umiejętności śpiewacze, a następnie skorzystać z propozycji wzięcia udziału w pijackim pojedynku. Kiedy do niego dojdzie, powinieneś udawać, że pijesz, aczkolwiek na wszelki wypadek jedną kolejkę powinieneś wypić na poważnie - inaczej olbrzym może przejrzeć podstęp! Po trzech toastach Rumgut padnie nieprzytomny, a tobie nie pozostanie nic innego, jak tylko odnaleźć w zagruzowanej części jaskini Klucz Rumguta i uwolnić Beckę.
  • Możesz wypytać olbrzyma o żonę, a dowiesz się m.in. o tym, że olbrzym uważa, iż krasnoludzica pewnego dnia osiągnie jego rozmiar. Wówczas możesz użyć Perswazji, mówiąc mu, że ty również jesteś dorosły i nigdy nie osiągniesz wysokości Rumguta. Po krótkiej chwili zastanowienia olbrzym wypuści dziewczynę na wolność.
  • Możesz również poprosić Rumguta o możliwość porozmawiania z Becką. Olbrzym zgodzi się. Córka Nathaniela wymyśli świetny plan: ugotuje "mężowi" pyszny posiłek, po którym ten utnie sobie drzemkę. Zakończ rozmowę, opuść jaskinię i wejdź do niej ponownie. Rumgut będzie spał. Zakradnij się do gruzowiska, przy którym się ułożył, i zabierz stamtąd Klucz Rumguta, którym otworzysz celę dziewczyny.
  • Jeśli któryś z powyższych sposobów zawiedzie, Rumgut postanowi zamknąć cię razem z Becką - naturalnie w charakterze przysmaku. Nie stawiaj oporu. Dziewczyna będzie oczywiście wściekła, lecz waszą rozmowę przerwie szczur. Możesz go zabić, choć nie będzie to miało żadnego znaczenia. Wspólnie dojdziecie do wniosku, że gryzoń przybiegł od strony sterty kamieni. Zbadaj ją, a odkryjesz sekretne wyjście z jaskini. Powiedz o tym krasnoludzicy, a niemal natychmiast wydostaniecie się na wolność.
  • Jeśli w którymkolwiek momencie obrazisz Rumguta, ten postanowi cię zabić. Walka z nim nie należy do łatwych - jeżeli nie przeniosłeś gotowej postaci z Neverwinter Nights i/lub nie jest bardzo wytrzymała, pokonanie olbrzyma może okazać się niewykonalne. Co więcej, takie rozwiązanie nie spodoba się porwanej dziewczynie i zaowocuje kilkoma pkt Chaotycznego charakteru. Krótko mówiąc, jest to zdecydowanie najgorsza opcja.

Po opuszczeniu jaskini Becka podziękuje ci za ratunek i uda się w stronę domu. Kiedy i ty zawitasz ponownie do gospodarstwa Nathana Hursta (5), gospodarz również będzie więcej niż wdzięczny. Za swoją pomoc otrzymasz 150 PD oraz Amulet Naturalnego Pancerza +1.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.