Bitwa

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Eksploracja

Dziedziniec

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Twierdza Czuwania

1 - punkt startowy.

2 - główna brama.

3 - pomioty i ocaleli. Czeka cię tutaj kilka łatwych walk z genlokami, hurlokami, wrzeszczotami, a nawet jednym ogrem. Staraj się przy tym chronić walczących żołnierzy i ocalałego kupca. Jeśli ci się to uda, uratowane postaci pobiegną w stronę bramy (2). Ratowanie ich nie jest związane z żadnym zadaniem, jednak jeśli ocalisz życie przynajmniej kupcowi, to spotkany później w Twierdzy Czuwania Yuriah zaoferuje ci większy asortyment przedmiotów do nabycia.

4 - wewnętrzna brama. Gdy do niej podejdzesz, eksploduje, a u wrót pojawi się emisariusz genloków z kilkoma kolejnymi pomiotami.

5 - żołnierz. Jeśli przeżyje walkę z pomiotami, otrzymasz zadanie Medyczna konieczność.

6 - skrzynia. W środku znajdziesz cenny Hełm Poszukiwacza Burz.

7 - skrzynia. W środku znajdziesz okłady lecznicze związane z zadaniem Medyczna konieczność.

8 - zamknięta skrzynia. Jeśli jesteś w stanie ją otworzyć, w środku znajdziesz Jedwabny sznur Lucrosiana.

9 - wejście do wnętrza twierdzy.

10 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (A).

11 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (B).

12 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (C).

17 - balista. Położona na blankach machina jest nakierowana wprost na dużą grupę pomiotów i może ci wydatnie pomóc w walce z nimi.

24 - Uschły. Decydująca walka.

Wnętrze Twierdzy

Gry PC - Solucja - Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Twierdza Czuwania

10 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (A).

11 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (B).

12 - przejście pomiędzy blankami a wnętrzem twierdzy (C).

13 - wyjście na dziedziniec.

14 - zabarykadowane drzwi. Do pomieszczenia musisz się dostać od środka, co oznacza wycieczkę przez blanki (przejścia 10 i 11).

15 - Anders. Spotkany tutaj mag-apostata będzie cennym nabytkiem dla twojej mini-drużyny. Jeśli nie pozwolisz mu teraz przyłączyć się, odejdzie, by dołączyć do ciebie przed finałową bitwą.

16 - ocaleli. W trakcie eksploracji wnętrza twierdzy napotkasz 4 grupy takich żołnierzy, których uratowanie jest celem zadania Ocaleli z Twierdzy Czuwania.

18 - dźwignia. Kiedy za nią pociągniesz, otworzysz bramę (18) i zobaczysz scenę, na której szalony krasnolud zrzuca "bomby" na grupę mrocznych pomiotów, znacznie ułatwiając ci kolejną bitwę.

19 - brama. Aby ją otworzyć, musisz pociągnąć za dźwignię (19).

20 - skrzynia. W środku znajdziesz pierścień Śpiący.

21 - sterta książek. Znajdziesz w niej kilka receptur, w tym na Duszognilne smarowidło i Silniejszą maść natury.

22 - Oghren. Kogo jak kogo, ale lubującego się w trunkach krasnoluda chyba trudno było się tutaj spodziewać? Rudobrody pijak będzie toczył walkę z przeważającymi siłami pomiotów. Pomóż mu, a po zakończeniu starcia zaoferuje dołączenie do drużyny. Co więcej, dowiesz się, że Oghren postanowił... zostać Szarym Srażnikiem.

23 - Rowland. Od umierającego Szarego Strażnika nie dowiesz się zbyt wiele, poza tym, że dowódca sił pomiotów mówił ludzkim głosem. Interesujące, prawda? Żołnierza możesz dobić lub pozwolić mu się wykrwawić. Pierwsze rozwiązanie łączy się z dość sporą dezaprobatą Mhairi, zaś drugie z jej nieśmiałym przyzwoleniem.

Wątek główny

Do Twierdzy Czuwania przybędziesz wraz z wojowniczką imieniem Mhairi. Zastaniesz całkowitą, złowrogą ciszę. Po chwili z głównej bramy wybiegnie żołnierz, ścigany przez trójkę pomiotów. Rozpraw się z nimi i porozmawiaj z ocalonym. Okaże się, że mroczne pomioty "pojawiły się znikąd" i powoli przejmują kontrolę nad warownią - musisz temu oczywiście zapobiec. Żołnierz pobiegnie po posiłki, tymczasem ty ruszaj na dziedziniec.

Na zewnątrz, jak i wewnątrz wieży, natkniesz się na kilka grup pomiotów, złożonych głównie z genloków i hurloków, którym często przewodzą osobniki alfa lub emisariusze; na twojej drodze stanie też kilka wrzeszczotów i jeden ogr. Toruj sobie drogę po ich trupach aż na dach (24), po drodze ratując możliwie jak największą liczbę ludzi i rekrutując dwóch towarzyszy - Andersa (15) i Oghrena (22).

Gdy wreszcie dotrzesz na dach (24), okaże się, że Rowland nie kłamał - dowódca pomiotów faktycznie mówi! Zdążyłeś akurat na czas, by nie dopuścić do egzekucji seneszala Varela. Po krótkiej rozmowie z pomiotem czeka cię walką z "Uschłym" (wróg stopnia pomarańczowego) i jego kilkoma sługami. Walka nie jest zbyt trudna - twój główny przeciwnik ma naprawdę dobry pancerz, jednak jego ataki zadają niewielkie obrażenia. Po walce Varel podziękuje ci za uratowanie życia, zaś ty otrzymasz 4500 PD za odparcie ataku mrocznych pomiotów.

Po wszystkim na miejsce bitwy przybędzie król Alistair lub królowa Anora. W tym momencie musisz podjąć dwie kluczowe decyzje. Jeśli pozwolisz Templariuszom pojmać Andersa, już nigdy go nie zobaczysz. Podobnie jak Oghrena, jeżeli odmówisz mu możliwości zostania Szarym Strażnikiem.

Kiedy już pozbędziesz się królewskich gości, rozpocznie się Rytuał Dołączenia. Oghren i Anders przeżyją go, Mhairi niestety nie. Kolejne wydarzenia związane są już z przejęciem przez ciebie władzy w Twierdzy Czuwania i zostały opisane w osobnym artykule.

Zad. poboczne

Medyczna konieczność

Zleceniodawca: Żołnierz (5)
Nagroda: 750 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Jeśli uda ci się uratować żołnierza (5), ten poprosi cię o przyniesienie medykamentów, bez których zgromadzeni nieopodal ranni obrońcy twierdzy nie przeżyją. Okłady lecznicze znajdziesz w skrzyni na wschód od miejsca spotkania z żołnierzem (7). Gdy mu je dostarczysz, otrzymasz 750 PD.

Ocaleli z Twierdzy Czuwania

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz, gdy po raz pierwszy natkniesz się na ocalałych żołnierzy wewnątrz Twierdzy Czuwania (16).
Nagroda: 500 PD
Dodatkowe informacje: brak
Opis: W trakcie skploracji wnętrza Twierdzy Czuwania spotkasz 4 grupy żołnierzy, którzy wciąż walczą z pomiotami (16). Wspomóż ich w walce i nie pozwól zginąć, a w efekcie ukończysz to proste zadanie i zyskasz dodatkowe 500 PD.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek - Przebudzenie

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: SpecjalizacjeTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia