Ostry Róg

Solucja i poradnik gry The Banner Saga

Niedługo po dotarciu do Ostrego Rogu karawana rozbije obóz. Wysłuchaj rozmowy na temat stanu starego fortu, a następnie wykorzystaj wolny czas, by porozmawiać z towarzyszami, awansować ich na nowe poziomy, rozdzielić ekwipunek, etc. Przed tobą kilka ciężkich bitew, dlatego dobrze by było, aby twoja drużyna przystąpiła do nich w pełnym zdrowiu. Kiedy załatwisz wszystkie sprawy, wybierz się do wieży.

Na górze czeka cię pierwsza potyczka. Nie należy ona do szczególnie trudnych. Warto zwrócić uwagę na nowy rodzaj drążycielskich procarzy, którzy będą rzucać pod twoje nogi wybuchową maź. Jeśli nie odsuniesz się od niej w ciągu jednej tury, w następnej substancja wybuchnie, dlatego najlepiej zawsze pozostawiaj sobie pewne pole do manewru. Wielką dziurę znajdującą się w centrum pola bitwy możesz wykorzystać jako swój atut i za jej pomocą rozdzielić siły wroga. Złą taktyką byłoby z kolei rzucać wszystkich swoich varli na jedną stronę przejścia, bowiem mogą tam "utknąć" i stać się łatwym celem dla drążycielskich procarzy.

Jeszcze w trakcie bitwy zauważysz ciała dwójki ludzi. Po walce okaże się, że mężczyzna ciągle żyje, dlatego zostanie zabrany do obozu. Na razie nie dowiesz się kim jest, ale to okaże się w tym momencie najmniejszym zmartwieniem. Drążyciele skupią swoje siły wokół Ostrego Rogu, a ciebie czeka ważna narada. Możesz podjąć jedną z następujących decyzji:

  • Niezwłoczne opuszczenie Ostrego Rogu. Doprowadzi to do szybkiej Wojny z drążycielami.
  • Wysłuchanie opinii Ludina. Plan księcia ludzi zakłada możliwie jak najszybszy atak, więc jeśli się na niego zgodzisz, efekt będzie identyczny jak wyżej. Jednakże, jeśli odrzucisz opinię Ludina, ten postanowi zaatakować drążycieli samodzielnie i zginie, bez względu na to, czy mu potem pomożesz. W takim przypadku najlepiej ogłuszyć go na koniec rozmowy i tym samym nie dopuścić księcia do zrealizowania planu.
  • Przegrupowanie oddziału i odpoczynek. W tym wypadku również możesz ogłuszyć Ludina, bowiem ten będzie dążył do zorganizowania szarży na drążycielskie siły. Każ też Mogrowi postawić warty. To, jak liczne będą, nie ma żadnego znaczenia dla dalszych losów karawany.

Jeśli nie doprowadziłeś do natychmiastowej Wojny, przed opuszczeniem Ostrego Rogu koniecznie odpocznij i awansuj swoich bohaterów. Następnie przyjdzie ci podjąć decyzję dotyczącą sposobu wyjścia z okrążenia:

  • Sprowokuj drążycieli do walki i osłab ich siły. W ten sposób sprawisz, że część wrogów ruszy do ataku, dzięki czemu główna bitwa okaże się nieco łatwiejsza.
  • Przebij się przez linię wroga. Drążyciele zdążą zająć uprzywilejowaną pozycję, w zwiążku z czym czeka cię trudna przeprawa.
  • Wyślij na przód tarczowników i walcz defensywnie. Żadna ze stron konfliktu nie uzyska przewagi, a na ciebie czeka walka o "uśrednionym" poziomie trudności.
  • Uderz z całą siłą. Także i w tym przypadku drążyciele zajmą lepsze pozycje, a czekająca cię walka okaże się dość trudna.
  • Wyślij oddział dywersyjny, by ułatwić ucieczkę. Jest to dobra opcja, ponieważ nadchodząca bitwa będzie dość łatwa do wygrania. Pamiętaj tylko, by nie pozwolić Mogrowi dowodzić tym oddziałem, ponieważ w takiej sytuacji już go nigdy więcej nie zobaczysz.

Jakiegokolwiek rozwiązania byś nie wybrał, po walce twoja karawana wyląduje na drodze wiodącej do Grofheimu.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.