Nowy dziennik deweloperski Age of Wonders 4 przedstawia nową historię i rasę z dodatku Empires & Ashes

Kilka dni temu Triumph Studios oficjalnie zapowiedziało Empires & Ashes, drugi dodatek do Age of Wonders 4. Na nowy dziennik deweloperski, który omawia nową cywilizację i zarysowuje nowy wątek fabularny, nie trzeba było długo czekać.

Jeśli chodzi o ten ostatni, to szykują się wielkie powroty. Jak zapewne pamiętają gracze Age of Wonders 3, pod koniec kampanii fabularnej owej gry wielu bohaterów Wspólnoty wylądowało w Morzu Astralnym. W Empires & Ashes gracze ponownie zetkną się przynajmniej z jedną z "zaginionych", elfią czarodziejką Laryssą Maribilis, którą osobiście poprosi o pomoc. To sprawi, że gracze będą mogli stawić czoło Chaosowi z Eflką u boku.

Drugi ważny wątek fabularny będzie dotyczył nowej rasy, której przedstawiciele są znani jako Krazura. Ci ptakopodobni jegomoście posiadają ogromną wiedzę na temat Morza Astrzalnego i mogą doprowadzić bohatera do wielu Pieczęci i stworzonych przez siebie potężnych artefaktów. Kwestią otwartą pozostaje to, czy gracze sprzymierzą się z nimi, czy raczej postanowią ich ujarzmić.

 

Lwia część nowego dziennika deweloperskiego poświęcona została jednak nowej cywilizacji Rozpruwaczy. Stoją oni w rozkroku pomiędzy kulturami Chaosu i Materium, specjalizując się w obszarowej kontroli przeciwników i walce na długi dystans, w czym szczególnie przydatny jest ich unikatowy rodzaj broni: wystrzeliwujący magiczne pociski Magelocki. Z drugiej strony ich słabą stroną są jednostki piechoty, które nie należą do najbardziej rozwiniętych.

Jedną z kluczowych nowości okazuje się unikatowy dla Rozpruwaczy zasób: Łupy wojenne. Przedstawiciele tej frakcji zdobywają je - i tu nie będzie niespodzianki - poprzez podbijanie wolnych miast lub metropolii innych graczy. Nietrudno zatem zgadnąć, że w przypadku tej cywilizacji szybkie, agresywne dążenie do wojen jest kluczem do sukcesu.

Łupy wojenne mogą zostać wykorzystane w co najmniej kilku celach: do zastraszania wolnych miast oraz metropolii kontrolowanych przez SI, budowanie poteżnych magelockowych armat, które jak nic innego potrafią penetrować mury wrażych warowni, a także integrowania obcych jednostek, przejętych w czasie bitew, z własną armią. Warto przy tym zaznaczyć, że ta ostatnia opcja nie będzie unikatowa dla Rozpruwaczy, ponieważ za sprawą nadchodzącego Golem Update wszystkie armie uzyskają taką możliwość w zamian za złoto lub manę; Pustoszycieli będzie jednak wyróżniać właśnie to, że oni za wcielenie jeńców w swoje szeregi "zapłacą" łupami wojennymi.

Jeśli chcecie dowedzieć się więcej o poszczególnych jednostkach Rozpruwaczy, ich podejściu do dyplomacji (a w zasadzie jej braku) czy unikatowej zdolności do skupiania swej agresji na poszczególnych wrogach, zapoznajcie się z kompletnym, nowym dziennikiem deweloperskim twórców Age of Wonders 4.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.