Powrót Chrisa Metzena do Blizzarda jest przez wielu postrzegany jako ostatnia deska dla World of Warcraft. W związku z powyższym chyba każdy gracz oczekiwał, że podczas trwającego BlizzConu zostanie zapowiedziany kolejny dodatek do kultowego MMORPG-a. "Zamieć" te oczekiwania znacząco przewyższyła!
Producent, który od niedawna znajduje się pod skrzydłami Microsoftu, zapowiedział aż trzy nowe dodatki do WoW-a, które zepną klamrą całkowicie nowy, duży wątek fabularny - Sagę Serca Świata (oryg. Worldsoul Saga). Jej pierwsza część, która ukaże się w przyszłym roku, nosi tytuł The War Within. Wszystko wskazuje na to, że nowe zagrożenie ponownie zmusi bohaterów Hordy i Przymierza do zawiązania sojuszu przeciwko znacznie silniejszemu przeciwnikowi.
The War Within sprowadzi graczy w głębokie otchłanie Azerothu, skąd właśnie nadciąga wspomniane zagrożenie. Pod powierzchnią planety do władzy dochodzi starożytna nerubiańska cywilizacja, której pomaga Xal’atath, Heroldka Pustki, stara znajoma z dodatku Legion. W rezultacie bohaterowie Przymierza i Hordy zwiedzą położoną na powierzchni Wyspę Dorn (Isle of Dorn), przemysłowe Brzęczące Przepaście (Ringing Deeps), niespodziewanie jasne i bujne Hallowfall oraz centrum nerubiańskiej społeczności w Azj-kahet. W podziemiach Azerothu gracze odkryją zupełnie nowy, istniejący od setek lat świat, którego mieszkańcy przygotowują się na nadchodzący konflikt. Spotkają też Ziemców (Earthen), którzy osiedlili się na Wyspie Dorn i w strefach pod nią. Stanowią oni nową sprzymierzoną rasą dostępną zarówno dla graczy po stronie Przymierza, jak i Hordy.
Eksploracja nowych miejsc umożliwi awans na poziom 80, który jest nowym limitem w grze. Gracze endgame'owi również nie powinni narzekać na brak atrakcji, a to za sprawą Głębin (Delves). Są to nowe, skalowalne instancje świata dla 1 do 5 graczy, które umożliwiają znaczne ulepszenie sprzętu, co będzie miało duże znaczenie na nowej ścieżce nagród w Wielkim Skarbcu (Great Vault).
The War Within wprowadzi również nowości w obszarze personalizacji postaci. Nowe Talenty Bohaterów (Hero Talents) dla każdej specjalizacji klasy umożliwią graczom rozwijanie postaci w ramach atrakcyjnych, samowystarczalnych drzewek talentów, które nadadzą też klasom styl inspirowany kultowymi archetypami z uniwersum Warcrafta, takimi jak Górscy Thanowie w przypadku wojowników czy Mroczni Łowcy w przypadku łowców.
Wreszcie dzięki Oddziałom (Warbands) gracze będą mogli robić postępy na całym koncie za pomocą wszystkich postaci z konta Battle.net, niezależnie od frakcji. Dotyczy to wspólnej sławy w dodatku The War Within, banku oddziału, osiągnięć i wielu innych elementów! Ponadto nowa zmiana w kolekcji transmogryfikacji pozwoli graczom wyuczyć się wyglądu sprzętu dowolnego typu, nawet jeśli nie będą mogli dodać go do wyposażenia!
To wszystko i jeszcze więcej można zobaczyć w akcji na pierwszym zwiastunie The War Within, który obejrzycie poniżej.
Premierę World of Warcraft: The War Within zaplanowano na 2024 r. Nowy dodatek można już zamawiać w przedsprzedaży w trzech różnych edycjach.
Edycja Podstawowa w cenie 49,99 EUR, poza samym dodatkiem oraz poprzednim rozszerzeniem, WoW: Dragonflight, oferuje:
- ulepszony awans postaci na poziom 70;
- ekwiwalent Handlarza (500).
Edycja Heroic w cenie 69,99 EUR oferuje wszystko, co wymieniono powyżej, a do tego następujące elementy:
- ekwiwalent Handlarza (kolejne 250, łącznie 750);
- wierzchowiec Algaryjski Jeździec Burzy (Algarian Stormrider) z funkcją dynamicznego lotu, mnóstwem opcji personalizacji i dostępem do specjalnych torów wyścigowych;
- zestaw do transmogryfikacji Strój Jeźdźca Burzy (Stormrider’s Attire) z możliwością ulepszenia.
Wreszcie jest też Edycja Epic w cenie 89,99 EUR, której nabywcy uzyskają nie tylko wszystko to, co w dwóch ww. edycjach, ale w jej skład wchodzą również:
- ekwiwalent Handlarza (kolejne 250, łącznie 100);
- dostęp do wersji beta dodatku The War Within, która zostanie udostępniona w przyszłym roku;
- 3 dni wczesnego dostępu do dodatku The War Within;
- 30 dni czasu gry;
- Sztormownik, zwierzak burzowego pisklęcia (Squally, the Storm Hatchling);
- zabawka Burzowy Gryfon na Biegunach (Sandbox Storm Gryphon);
- efekt Mieszkaniec Głębin Kamienia Powrotu Ziemnych (Deepdweller’s Earthen Hearthstone Effect).
Zawartość tej ostatniej można obejrzeć z bliska na poniższym zwiastunie.
No dobrze, a co z pozostałymi dwoma dodatkami? Otóż pierwszy z nich, zatytułowany Midnight, pozwoli graczom wrócić do legendarnego Quel'Thalas, którego mieszkańcy musza zmierzyć się z inwazją istot z Pustki. Mroczne potwory pragną wchłonąć energię Studni Słońca (Sunwell), do czego bohaterowie Hordy i Przymierza oczywiście nie będą mogli dopuścić, jednocześnie... jednocząc wszystkie plemiona elfów, co byłoby zjawiskiem nie widzianym w Azerothcie od bardzo długiego czasu. Premiera WoW: Midnight nie została na razie ujawniona.
Trylogię Sagi Serca Świata zamknie dodatek pt. The Last Titan. Tym razem gracze odwiedzą Północną Grań (Northrend), gdzie staną się świadkami powrotu legendarnych Tytanów... Wówczas okaże się, że powszechna wiedza na temat tych istot niekoniecznie jest prawdą, a w trakcie ciągu wydarzeń bohaterowie Hordy i Przymierza odkryją prawdziwe motywy Tytanów oraz dowiedzą się więcej o naturze samego Azerothu.
Kiedy to nastąpi? Tego na razie nie wiadomo, ponieważ także i w tym przypadku Blizzard nie pokusił się o podanie choćby przybliżonej daty premiery dodatku.
Jak zatem widać, fani World of Warcraft mają na co czekać. Można jednak zadać sobie pytanie, czy doprowadzenie do rzeczy tak ostatecznej jak powrót Tytanów nie zwiastuje zakończenia cyklu gry... i być może nadejścia całkowicie nowego WoW-a?
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!