Baldur's Gate III: Patch 5 już dostępny

Larian Studios wypuściło właśnie piątą dużą łatkę do Baldur's Gate III. Patch 5 jest bez wątpienia największą aktualizacją, jeśli chodzi o nowości dodane do gry.

Jedną z największych atrakcji są bez wątpienia nowe, w pełni grywalne epilogi. Ten ostatni akt fabuły, choć rozgrywa się tuż przed napisami końcowymi, jest dostępny dla wszystkich graczy, którzy załadują grę przed finałową walką. Gracze przeniosą się do obozu, 6 miesięcy po wydarzeniach z głównego wątku fabularnego Baldur's Gate III, gdzie spotkają nowych i starych przyjaciół, poświęcając tyle czasu, ile potrzebują, aby ostatecznie pożegnać się z towarzyszami.

Larian zadbał, by w epilogu pojawiły się nowe cinematiki, które odwzorowują wybory podejmowane przez gracza na przestrzeni całej wędrówki po Zapomnianych Krainach, nowe dialogi, a nawet możliwość zabawy ze swoim ulubionym pupilem. Dla scenarzystów z belgijskiego studia to "ostateczne pożegnanie" było jednym z najbardziej złożonych zadań do wykonania w pracy nad grą aż po dziś dzień.

 

Wraz z nową zawartością epilogu pojawiają się dwa nowe tryby gry, Tryb Honoru i Tryb Niestandardowy. Ten pierwszy nie tylko sprawia, że gra jest trudniejsza w walce i poza nią, ale także wprowadza ponad 30 nowych poprawek do wszystkich walk z bossami w Baldur's Gate III, z nowym systemem Legendarnych Akcji, któr zaprojektowano w taki sposób, aby zaskoczyć graczy i zwiększyć poziom wyzwania. Bossowie w tym trybie mogą wykonywać nieznane dotąd akcje, co zaowocuje nagłymi zwrotami akcji we wszystkich głównych walkach w grze.

To oznacza, że w Trybie Honoru punkty Inspiracji stają się bardziej wartościowe, ponieważ wczytywanie poprzednich gier - lub tzw. save scumming - jest wyłączone, więc gracze mogą liczyć tylko na siebie! Niektóre z potężniejszych "niezamierzonych exploitów" zostały usunięte z tego trybu rozgrywki, ale pozostały otwarte dla graczy do wykorzystania na innych poziomach trudności. Gdy gracz zginie, zostaną mu wyświetlone statystyki jego podróży, w tym długość życia i zasięg jego podróży. Bohaterowie, którzy zginą w ten sposób, mogą kontynuować swoją przygodę, ale już w trybie standardowej rozgrywki. Z kolei ci, którym uda się ukończyć całą grę z włączonym Trybem Honoru - i bez umierania - otrzymają upragnione, unikatowe kości Złote D20. 

Gracze, którzy preferują nieco spokojniejszy tryb odkrywania Zapomnianych Krain, mogą od teraz skorzystać z Trybu Niestandardowego. Pozwala on zmodyfikować wiele aspektów rozgrywki, m.in. umożliwia ukrycie wymaganego rzutu, aby odnieść sukces w testach kości, co sprawia, że rozgrywka przypomina nieco bardziej papierowe D&D. W trybie tym można również ukryć PŻ wroga podczas bitwy, odblokować pełne wyleczenie drużyny podczas krótkiego odpoczynku, a nawet całkowicie zablokować rzuty obronne przeciwko śmierci.

To nadal nie wszystko. Patch 5 wprowadza również ulepszony dostęp do ekwipunku, umożliwiając graczom zarządzanie przedmiotami wszystkich towarzyszy z jednego interfejsu użytkownika, niezależnie od tego, czy są oni aktualnie w aktywnej drużynie. Co więcej, łatka usprawnia grę pod kątem wydajności. Korzystny wpływ tych zmian odczują wszyscy gracze, bez względu na preferowaną platformę, lecz na szczególnie duży skok wydajności powinni liczyć posiadacze maszyn z ograniczoną liczbą GB RAM/VRAM.

Szczegółowa, niezwykle długa lista zmian jest dostępna na oficjalnej stronie Baldur's Gate III. Jeśli chcecie dowiedzieć się nieco więcej o ww. nowościach, to koniecznie zapoznajcie się również z najnowszym Community Updatem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.