David Pearce vel Chesko kolejnym modderem, które znalazł zatrudnienie w szeregach Bethesda Game Studios

Od moddera do bohatera - taką ścieżką coraz częściej mogą przejść utalentowani twórcy fanowskich modyfikacji. Przekonał się o tym chociażby David Pearce, lepiej znany jako Chesko, który obecnie pracuje nad The Elder Scrolls VI.

Modder zasłużył się społeczności Skyrima wieloma również projektami. Prawdopodobnie jest najbardziej znany z survivalowego moda Frostfall, który sprawia, że Smocze Dziecię musi zacząć liczyć się hipotermią oraz innymi zagrożeniami, jakie niesie ze sobą pogoda w prowincji Nordów, a także Campfire, dodającego złożoną mechanikę obozowania.

Chesko stworzyć również m.in. Wearable Lanterns, który pozwala przytroczyć przenośną latarnię, nowych towarzyszy podróży pokroju Arissy, a także drobne, lecz ważne dla immersji modyfikacji takie jak Simply Knock czy The 418th Step. Z tak różnorodną i imponującą kolekcją modów na koncie, trudno dziwić się, że Bethesda zaproponowałą modderowi pracę.

Siedem lat temu Pearce dołączył do Klubu Kreatorów, by po kolejnych pięciu latach stać się pełnoetatowym pracownikiem studia z Maryland. Obecnie piastuje funkcję starszego projektanta The Elder Scrolls VI.

 

Odkąd dołączyłem do Bethesdy jako pełnoetatowy Systems Designer, pracuję nad grami z ogromnymi otwartymi światami, z których jesteśmy najbardziej znani. Mogę robić dwie rzeczy, które kocham najbardziej: budować coś i rozwiązywać naprawdę trudne problemy - powiedział designer w rozmowie z oficjalną stronę Bethesdy.

Wszystko, czego nauczyłem się jako moder, przełożyło się na moją karierę zawodową; czuję, że wszedłem na pokład ze sporą wiedzą na temat naszych gier i sposobu ich tworzenia. Modowanie nauczyło mnie również zaradności; kiedy nie ma nikogo poza tobą i napotykasz na przeszkodę w tworzeniu gry, musisz wymyślać naprawdę kreatywne rozwiązania. Teraz, gdy pracuję w zespole, jest inaczej, ale co jakiś czas natrafiam na wyjątkowy problem, który zmusza mnie do sięgnięcia po sztuczki, które poznałem jako moder.

Mody Chesko zostały pobrane dotąd wiele milionów razy. Miejmy nadzieję, że faktycznie całą tę wiedzę przeleję na projekt The Elder Scrolls VI. Po nie do końca udanych premierach Fallouta 76 i Starfielda Bethesda potrzebuje zwycięstwa - zwycięstwa na miarę kolejnej wielkiej przygody w świecie Tamriel, co najmniej na miarę Skyrima.

Cały wywiad z Chesko można znaleźć na oficjalnym blogu Bethesdy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.