Znamy frakcje TES Online

W ostatnich dniach Game Informer uraczył nas serią ekskluzywnych artykułów, w których zarysowano frakcje, jakie będą dostępne w The Elder Scrolls Online. Przedstawiamy ich krótką charakterystykę.

W czasie II Ery, w której rozgrywa się akcja TES Online, Cesarscy z Cyrodiil połączyli swoje siły z daedrycznym księciem Molag Balem. To doprowadziło do podziału reszty Tamriel na 3 różne frakcje, do których będzie mógł dołączyć gracz: Daggerfall Covenant, The Aldmeri Dominion oraz Ebonheart Pack. Naszymi przewodnikami po nich są główni producenci gry, Matt Firor i Paul Sage.

W skład Daggerfall Covenant wchodzą bretoni (z prowncji Wysoka Skała), redgardzi oraz orkowie (obie rasy z Hammerfell). Firor:

 

Jest wiele historycznych waśni pomiędzy redgardami i bretonami. Stoczyli ze sobą wiele małych wojen, zaś w samej Wysokiej Skale miało miejsce tyle samo wewnętrznych walk, co starć z zewnętrznymi prowincjami. Niemniej, jest to znacznie bardziej stabilny i nieco spokojniejszy obszar. Bretoni oddali orkom ich ojczystą ziemię wewnątrz swojego tyrytorium, dzięki czemu wszystkie trzy rasy szanują się wzajemnie. Frakcja ta jest znacznie bardziej demokratyczna od innych.

Do drugiego sojuszu, The Aldmeri Dominion, należą leśne elfy (bosmerowie) z Valenwood, wysokie elfy (altmerowie) z Wysp Summurset oraz khajiici z prowincji Elsweyr. Ich cele Firor tłumaczy bardzo krótko:

Nazwa mówi wszystko. The Aldmeri Dominion chcą zdominować świat. Planują przejąć nad nim kontrolę. Dołącz lub zgiń. Ich motto brzmi mniej więcej tak: "zabijemy wszystkich, którzy nie są z nami. Pomożecie nam, czy tego  chcecie, czy nie". 

Ostatnią z frakcji jest Ebonheart Pact. Należą do niego mroczne elfy (dunmerowie) z Morrowind, nordowie ze Skyrim oraz argonianie z Czarnych Mokradeł. Sage:

 

Około 50 lat przed akcją gry rozpoczęła się akavirska inwazja, której celem było przejęcie kontroli [nad powyższymi prowincjami]. To, co dzieje się teraz, jest efektem uformowania się sojuszu pomiędzy dunmerami i nordami, którzy wskutek [zewnętrznego] ataku spostrzegli, że są zbyt słabi wobec siły Cesarskich. Owocem tego jest też wygodny alians z argonianami. [Sygnatariusze umowy] są otoczeni z każdej strony przez wrogów. Czują się naprawdę zagrożeni, dlatego też celem Paktu jest połączenie sił i zapewnienie sobie pewności, że nie są już w niebezpieczeństwie.

Biorąc pod uwagę dotychczasowe zasoby lore TES, niektóre sojuszu (jak np. nienawidzących się wzajemnie dunmerów i argonian) wydają się niedorzeczne. Pamiętajmy jednak, że akcja gry dzieje się setki lat przed fabułą którejkolwiek gry z serii TES, co raczej daje deweloperom pewne pole manewru w kształtowaniu historii świata.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.