Zakopana wioska

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Zakopana wioska

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Podziemia Ula, Zakopana wioska

1 - przejście do Śmieciowiska.

2 - dom Marty. Szwaczka zajmuje się wydobywaniem ze zwłok zębów i innych cennych materiałów, zanim ciała zostaną sprzedane Grabarzom. W rozmowie z nią możesz zmienić głos i udawać, że kobieta właśnie teraz grzebie ci we wnętrznościach - otrzymasz za to punkty chaotycznego chatakteru. Jeżeli zagadniesz Martę o możliwość zakupu igieł i nici, szwaczka zapyta cię również, czy przyszedłeś po dostawę. Jeśli odpowiesz twierdząco, otrzymasz 3 egz. Igieł i nici, Kościane rękawice oraz punkty chaotycznego charakteru. Jeśli stwierdzisz, że wolałbyś te materiały odkupić, zyskasz dostęp do jej małego sklepu, a w nim m.in. Bandaże, Igły i nici, Szklane oko oraz Zęby żmii.

Posiadając m.in. 15 pkt Inteligencji lub Charyzmy możesz zapytać Martę, czy nie zajrzałaby do twojego "wnętrza". Poproś, by przejrzała twoje jelita, a wyciągnie z nich Wygięty pierścień i pocięte Jelita. Warto też dodać, że szwaczka pozwoli ci w swoim domu odpoczywać za darmo.

3 - Ku'u Yin. Mężczyzna poskarży się, że Radine ukradła jego numer, przez co stracił pamięć i tożsamość. Rozmowa ta rozpocznie krótkie zadanie poboczne.

4 - dom Oja Skórogłowego. W środku spotkasz właściciela - pogryzionego przez szczury i twierdzącego, że człowiek w ścianie, nota bene będący szczurem, cały czas do niego przemawia. Koniec końców, rozmowa z Ojem nie prowadzi do niczego konkretnego.

5 - sklep Kwinta. Znajdziesz w nim dosyć szeroki asortyment dóbr, jednakże ciężko wskazać coś szczególnie interesującego. Jest to jednak jedyny sklepikarz w okolicy, dlatego z pewnością zajrzysz do niego choćby po to, by pozbyć się paru zbędnych przedmiotów i zarobić w ten sposób trochę miedziaków.

W czasie rozmowy warto zagadnać Kwinta o jego problemy. Kupiec opowie ci o Zbieraczu imieniem Gris, który zaginął wraz z dosyć cennym przedmiotem. Obiecaj Kwintowi, że odnajdziesz zgubę, a otrzymasz nową misję. Jeśli ją wykonasz, zyskasz m.in. zniżkę na wszystkie towary w sklepie handlarza z Zakopanej wioski.

6 - przejście prowadzące na dwór Faroda. To właśnie tam spotkasz długo poszukiwanego Zbieracza. Opis lokacji znajdziesz pod powyższym linkiem.

7 - Uhir. Zbieracz ten poskarży się, że podczas walki z ghulem stracił swój nóż, na którym mu bardzo zależy. Jeśli zdecydujesz się pomóc, otrzymasz nowe zadanie.

8 - Radine. Kobieta ukradła numer Ku'u Yina i jest związana jedynie ze zleconym przez niego zadaniem.

9 - brama prowadząca do Katakumb Łkających Kamieni. Spotkasz przy niej niejakiego Barra. Powiedz mu, że Farod pozwolił ci przejść, a zbir otworzy przejście. Jednakże, pozostanie ono zamknięte do czasu, aż odnajdziesz Kulę z brązu. Jeśli będziesz chciał wcześniej wrócić do Zakopanej wioski, staniesz przed dwoma możliwościami: przekupieniem Barra lub wykręceniem mu ręki. Ta druga czynność wymaga jednak posiadania Zręczności na poziomie minimum 13 pkt.

Dwór Faroda

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Podziemia Ula, Dwór Faroda

10 - przejście do Zakopanej wioski.

11 - Farod. Spotkanie z przywódcą lokalnej społeczności Zbieraczy to jedno z najważniejszych wydarzeń w tym rozdziale, dlatego zostało dokładnie opisane w sekcji "wątek główny".

12 - portal. Prowadzi do skarbca Faroda, jednakże możliwość odwiedzenia go pojawi się dopiero po śmierci przywódcy Zbieraczy, a więc w późniejszym etapie gry.

Zadania poboczne

Numer Ku'u Yina

Zleceniodawca: Ku'u Yin (3)
Opis: Ku'u Yin pożali ci się, że kobieta imieniem Radine ukradła jego numer i imię, a przez to tożsamość. Złodziejkę spotkasz w południowej części Zakopanej wioski (8). Przekonaj ją, by oddała skradzione dobra - poprzez prośbę lub groźbę - a następnie wróć do Ku'u Yina. Jeśli nie będziesz próbował go oszukać, mężczyzna dojdzie do wniosku, że tak naprawdę nie potrzebuje odnalezionych rzeczy i możesz je zatrzymać. Otrzymasz w ten sposób tatuaż Numer Ku'u Yina, 2500 PD oraz punkty dobrego charakteru.

Zaginiony Zbieracz

Zleceniodawca: Kwint, sklep Kwinta (5)
Opis: Kwint zleci ci odnalezienie Grisa - Zbieracza, który posiadał przy sobie dosyć cenny i należący do kupca przedmiot. Na zwłoki mężczyzny natkniesz się w Krypcie Uścisków położonej wewnątrz Katakumb Łkających Kamieni. Przy ciele nie znajdziesz kosztowności, aczkolwiek jeśli posiadasz zdolność Gadaj-Kości-Opowieści, będziesz mógł porozmawiać z Grisem. Odpowiedz na jego pytania o kompanów i jego obecną sytuację zgodnie z prawdą, a uzyskasz punkty dobrego charakteru oraz informację o skrytce, która znajduje się w ścianie domu Marty w Zakopanej wiosce. Zabierz ze schowka Naszyjnik z wydrążonych zębów i zwróć go Kwintowi. Dzięki temu uzyskasz 250 miedziaków, 7500 PD oraz lepsze ceny na wszystkie towary w sklepie kupca.

Zagubiony nóż

Zleceniodawca: Uhir (7)
Opis: W rozmowie z Uhirem dowiesz się, że stracił on swój szczęśliwy nóż podczas walki z ghulem w katakumbach. Zbieraczowi bardzo zależy na jego odzyskaniu, dlatego obiecaj odnaleźć zgubę przy okazji swoich najbliższych wędrówek. Kiedy zawitasz do Ziem umarłych, natkniesz się na "pchniętego nożem ghula". Truposz zgodzi się oddać tkwiący w nim przedmiot w zamian za 6 Ogonów czaszkoszczurów, które możesz z łatwością zdobyć w tej samej lokacji. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś po prostu zabił ghula i zabrał nóż z jego szczątek. Za zwrócenie zguby Uhirowi otrzymasz 5000 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.