Wysoczysko, wschód

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mapy lokacji

We wschodniej części Wysoczyska możesz natknąć się na ostatnich koboldzich maruderów, jednak nie są to siły, z których eliminacją powinieneś mieć jakikolwiek problem.

1 - droga wiodąca do zachodniej części Wysoczyska.

2 - karawana kupiecka. Należące do niej niziołki nie będą zbyt serdeczne, a to przez fakt, że zostały napadnięte i okradzione przez koboldy. Rannych Toriasa, Furtena i Birgena możesz wyleczyć dowolnym zaklęciem - za każdego z nich otrzymasz 25 PD. Z kolei Katriana, przywódczyni karawany, zdradzi ci, że szczególną stratę poniosła ich wróżbitka, Daschnaya, której ukradziono jej karty. Oczywiście mógłbyś spróbować ich poszukać, co zaowocuje zadaniem pobocznym Gra bez talii kart.

Ponadto Torias okaże się handlarzem, dlatego powinieneś przejrzeć jego towary. Niziołek powie ci też, że koboldy, z którymi walczyły niziołki, pobiegły w kierunku położonej na północ stąd farmy (2). To cenna wskazówka.

3 - stara farma. Zniszczony budynek będzie wyglądał na opuszczony, jednak ostatnie, drobne ślady dadzą ci do zrozumienia, że Torias (2) nie kłamał.

Na parterze budynku nie spotkasz nikogo. Warto jednak przeszukać izbę w południowej części domostwa, gdzie natkniesz się na pokryty pleśnią kufer. Otwierając go, prawdopodobnie zarazisz się chorobą, jednak warto zaryzykować. W środku odnajdziesz bowiem Zielone zarodniki, Kryształ kwarcu oraz Złoty pierścień.

Kiedy zejdziesz do piwnicy, spotkasz niedobitki koboldów. Pokonaj całą trójkę i pozbieraj łupy. Przy truchle jednego z potworów odnajdziesz Karty do wróżenia, które są niezbędne do ukończenia misji Gra bez talii kart.

4 - Szaren. Nietuzinkowo ubrany mężczyzna okaże się Czerwonym Magiem z Thay, który pragnie osiedlić się w Wysoczysku i otworzyć tutaj swój kram. Władze osady sprzeciwiają się temu, dlatego czarodziej poprosi cię o swoje wstawiennictwo. Otrzymasz w ten sposób misję Enklawa Thay.

Warto dodać, że Szaren chętnie odkupi od ciebie nietypowe rzeczy takie jak Złote jajo czy... dziecko Nory Blake.

5 - Nora Blake. Zrozpaczona kobieta podbiegnie do ciebie i poprosi o pomoc w uratowaniu jej męża i syna, którym zagraża śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony koboldów. W ten oto sposób otrzymasz zadanie poboczne Uratujcie moją rodzinę.

6 - brama wiodąca na pogórze.

Zadania poboczne

Enklawa Thay

Szaren, którego napotkasz nieopodal głównej bramy Wysoczyska (4), okaże się być Czerwonym Magiem z Thay, który chciałby założyć w osadzie swój kram. Burmistrz miasteczka stanowczo sprzeciwił się takiemu pomysłowi, co nie może dziwić, biorąc pod uwagę reputację tej organizacji. Niemniej Szaren wymieni szereg zalet, jakie niósłby ze sobą jego stały pobyt w Wysoczysku. Sprawę możesz rozwiązać na kilka sposobów.

  • Jeśli każesz czarodziejowi się wynosić, uzyskasz kilka pkt Dobrego oraz Praworządnego charakteru. Szaren natychmiast opuści Wysoczysko, rzucając pod twoim adresem kilka gróźb, jednak nigdy ich nie zrealizuje.
  • Jeśli postanowisz pomóc czarodziejowi, będziesz musiał udać się do Sali Zgromadzeń w zachodniej części Wysoczyska i porozmawiać z Hanią. Dyskusja może się potoczyć w kilku kierunkach:
    • Jeśli z powodzeniem użyjesz Perswazji i przekonasz Hanię, że czarodziej i jego ludzie będą chronić Wysoczysko, burmistrz wyda zgodę na osiedlenie się Szarena.
    • Jeśli Perswazja nie przekona Hani, burmistrz pozostanie nieugięty i odmówi Szarenowi zgody na osiedlenie się. Wówczas możesz odejść lub zagrozić obojgu śmiercią. To doprowadzi do walki, w której będziesz musiał zabić Hanię, Veraunta oraz strażników. Uzyskasz za to 100 PD, a także kilka pkt Złego charakteru.
    Na koniec wróć do Szarena.
    • Jeśli przekonałeś Hanię do racji Szarena, czarodziej ucieszy się i od razu przeteleportuje się do swojej ojczyzny, by wkrótce powrócić do Wysoczyska wraz ze swoim sprzętem i niewolnikami. Czerwony Mag zajmie dom Tomana Brossa w zachodniej części Wysoczyska i to właśnie tam będziesz musiał się udać, jeśli zapragniesz nabyć jeden ze słynnych, thayańskich artefaktów. Za pomyślne ukończenie zadania otrzymasz 200 PD i 100 szt. złota.
    • Jeśli nie udało ci się przekonać Hani, Szaren podziękuje ci za swój wysiłek i zniknie. Nie zobaczysz go już nigdy więcej, lecz otrzymasz za fatygę 100 PD.

Gra bez talii kart

Katriana (2) poskarży ci się, że podczas ataku na karawanę kupiecką koboldy ukradły niezwykle cenne karty należące do wróżbitki niziołków. Kobieta wiele dałaby za ich odzyskanie, dlatego obiecaj, że postarasz się je odnaleźć. Porozmawiaj również z jej towarzyszem Toriasem, a dowiesz się, że potwory udały się w stronę położonej na północy farmy (3).

Tam też się udaj. W środku nie zastaniesz nikogo, lecz jeśli zejdziesz do piwnicy, napotkasz trójkę koboldów. Rozpraw się z nimi, a przy truchle jednego z nich odnajdziesz Karty do wróżenia.

Wróć do Katriany. Kobieta podziękuje ci za pomoc i wręczy Klucz wróżbitki, dzięki któremu będziesz mógł osobiście zwrócić karty jej prawowitej właścicielce. Otwórz drzwi wozu Daschnayi i wejdź do środka. Stara kobieta podziękuje ci za zwrot kart i pozwoli wybrać nagrodę: 150 szt. złota lub przepowiednia związana z twoją przyszłością. Bez względu na to, co wybierzesz, otrzymasz również 200 PD.

Uratujcie moją rodzinę

W pobliżu jednego z domostw zaczepi cię zdesperowana kobieta (5). Przedstawi się jako Nora Blake i zacznie błagać o pomoc. W czym rzecz? Otóż koboldy wdarły się do domu, gdzie przebywał jaj małoletni syn Tynan. Ojciec chłopca pobiegł na ratunek, lecz nie wrócił. Musisz zatem sprawdzić, co się stało.

Wejdź do środka. Para koboldów od razu ruszy do ataku. Zabij je i przeszukaj parter budynku. Odnajdziesz zwłoki Adama Blake'a, lecz po niemowlęciu nie będzie nawet śladu. Skieruj się zatem na pierwsze piętro.

Tam, w pokoju dziecka, zastaniesz pojedynczego kobolda. Stwór obieca oddać ci dziecko, jeśli przyniesiesz mu klejnot. Możesz odpowiedzieć na wiele sposobów:

  • Jeśli z powodzeniem użyjesz Perswazji, kobold odda ci Dziecko, a sam ucieknie przez okno.
  • Jeśli powyższa próba nie przyniesie skutku, możesz spełnić żądanie kobolda. W rezultacie stracisz losowy kamień szlachetny, lecz uzyskasz Dziecko. Kobold ucieknie przez okno.
  • Możesz również spróbować wyrwać Dziecko koboldowi. Jest to jednak opcja zalecana jedynie postaciom o wysokim współczynniku Zręczności. Jeśli próba się nie powiedzie, kobold zabije malca, a tobie jedynie pozostanie go pomścić.
  • W ostateczności możesz spróbować po prostu zabić kobolda. Jeśli będziesz dostatecznie szybki, istnieje cień szansy, że Dziecko ocaleje - nie rób sobie jednak wielkich nadziei. Tak czy inaczej potwora będziesz musiał zabić.

Cokolwiek się wydarzyło, opuść dom Blake'ów. Nora od razu przybiegnie do ciebie. Rozmowa może potoczyć się w bardzo różny sposób:

  • Jeśli oddasz Norze jej dziecko, otrzymasz 200 PD i +2 pkt Dobrego charakteru. Ponadto:
    • Jeśli zażądasz od niej nagrody, otrzymasz Obrączkę ślubną Nory.
    • Jeśli zamiast nagrody postanowisz wesprzeć kobietę finansowo, to zyskadx pkt Dobrego charakteru. Darowanie 10 szt. złota zapewni ci +3 pkt, a 50 szt. złota - +7 pkt.
    • Kiedy zostaniesz zapytany o los Adama, możesz powiedzieć prawdę lub... skłamać, że czeka w domu cały i zdrów. Wówczas Nora pobiegnie go przywitać, a ty otrzymasz +1 pkt do Chaotycznego charakteru.
  • Jeśli postanowisz zatrzymać dziecko przy sobie, nie otrzymasz żadnych PD. Niemniej, jeśli Szaren założy swoją enklawę w Wysoczysku, będziesz mógł... sprzedać mu malca, za co otrzymasz 500 szt. złota i +5 pkt Złego charakteru. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by zatrzymać dziecko w swoim ekwipunku do czasu, kiedy stanie się przydatne w dodatku Hordes of Underdark.

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.