Prorok

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w trakcie rozmowy z lordem Harkonem po zakończeniu misji Kielich Krwawego Kamienia.

Eksploracja

Kryjówka Przodków

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Wątek główny (klan Volkihar) - Prorok - Kryjówka Przodków

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - Malkus.

3 - uwięziony Dexion Evicus.

4 - źródło magii.

Opis

Lord Harkon opowie ci o starym proroctwie, wedle którego nadejdzie kiedyś czas, gdy wampiry nie będą musiały obawiać się światła słonecznego. Szczegóły wieszczby są zapisane na zdobytym przez Seranę Prastarym Zwoju, lecz odczytanie go jest arcytrudnym zadaniem. Wykonać je może tylko szczególny uczony - Kapłan Ćmy.

W tym momencie głowa klanu Volkihar zwróci się do reszty, informując o rozpuszczeniu plotki, zgodnie z której na terenie Skyrim znajduje się jeden z Prastarych Zwojów. Zdaniem Harkona to powinno wystarczyć, by zwabić na miejsce Kapłana Ćmy, dlatego wampirzy lord rozkaże rozpocząć poszukiwania. Słowa te są skierowane również do ciebie i Serany, która teraz ponownie się do ciebie przyłączy.

Poszukiwany uczony może być dosłownie wszędzie, lecz lord Harkon zasugeruje, abyś rozpytał się wśród woźniców i karczmarzy. Rzeczowych informacji może udzielić ci stajenny Alfarinn z Wichrowego Tronu, Hulda, karczmarka w gospodzie Pod Chorągwianą Klaczą w Białej Grani lub Urag gro-Shub, bibliotekarz z Akademii w Zimowej Twierdzy. Zanim jednak ktokolwiek z twoich rozmówców wyjawi ci pożadne przez ciebie wieści, będziesz musiał pomyślnie zaliczyć test Perswazji lub zapłacić kilka septimów łapówki. Ostatecznie od każdego z wymienionych dowiesz się, że poszukiwany Kapłan Ćmy był ostatnio widziany w Smoczymoście. Tam też się udaj.

Na miejscu okaże się, że większość mieszkańców miasteczka nie będzie w stanie ci pomóc w żaden sposób. Twoją ostatnią deską ratunku okaże się... mały Clinton Lylvieve. Chłopiec powie ci, że nie słyszał nigdy o żadnych Kapłanach Ćmy, ale pewien zakapturzony uczony z niewielkim, cesarskim orszakiem przejechał niedawno przez miasto i udał się w stronę słynnego mostu. Ruszaj za nim!

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Wątek główny (Obrońcy Świtu) - Prorok - Kryjówka Przodków, mapa

Za mostem, przy drodze wiodącej na południe odnajdziesz przewrócony wóz, zwłoki kilku żołnierzy oraz... martwego wampira. Przy tym ostatnim odkryjesz notatkę, z której wynika, że przejeżdżający tędy Kapłan Ćmy został uprowadzony do Kryjówki Przodków. Szczęśliwie owa jaskinia znajduje się bardzo blisko miejsca zasadzki, dlatego od razu złóż porywaczom wizytę.

Wewnątrz Kryjówki napotkasz oddział Obrońców Świtu pod dowództwem Vanika. Rozpraw się z nimi, uważając zwłaszcza na opancerzonego trolla, a następnie przyjrzyj się uwięzionemu wewnątrz błyszczącej kuli Dexionowi Evicusowi - poszukiwanemu przez ciebie Kapłanowi Ćmy (3). Aby usunąć magicznę barierę, odszukaj zwłoki Malkusa (2), zabierz z jego zwłok Magiczną soczewkę, podejdź do tzw. źródła magii (4) i użyj zdobytego przed chwilą przedmiotu, by uwolnić uczonego z magicznych więzów. Niestety, Kapłan od razu rzuci się na ciebie, więc będziesz musiał walczyć. Gdy zadasz uczonemu poważne obrażenia, ten zacznie wić się po ziemi. Użyj wówczas Wampirzego Uwodzenia i nakarm się krwią oponenta (musisz z nim porozmawiać i wybrać opcję dotyczącą wysysania krwi), a przejmiesz nad Dexionem całkowitą kontrolę. Rozkaż mu udać się do Zamku Volkihar. Cesarski dotrze tam samodzielnie. Podążaj za jego przykładem.

Kiedy powrócisz do Zamku Volkihar, zostaniesz powitany przez... oddział Obrońców Świtu! Rozpraw się z nimi i pospiesz do środka. Porozmawiaj z lordem Harkonem, który będzie zadowolony z tego, że udało ci się pozyskać tak cennego sługę. Następnie rozkaż Dexionowi odczytać Prastary Zwój Serany. Kapłan Ćmy odkryje w nim odniesienie do potężnego artefaktu znanego jako Łuk Auriela, lecz stwierdzi również, że proroctwo zostało spisane na trzech różnych zwojach, dlatego do jego pełnego zrozumienia niezbędne okaże się odnalezienie pozostałych dwóch. Oczywiście lord Harkon zleci to zadanie tobie! W tym momencie niniejsza misja dobiegnie końca, lecz automatycznie otrzymasz dwie kolejne: Odkrywając tajemnice i W poszukiwaniu zwoju.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.