Prorok

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Wstęp

Zadanie to otrzymasz w trakcie rozmowy z Isranem po zakończeniu misji Nowe rozkazy.

Eksploracja

Kryjówka Przodków

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Wątek główny (Obrońcy Świtu) - Prorok - Kryjówka Przodków

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - Malkus.

3 - uwięziony Dexion Evicus.

4 - źródło magii.

Opis

Zaraz po powitaniu w twierdzy Gunmara i Sorine, Isran poprosi cię na górę, abyś towarzyszył mu w przesłuchaniu. Jego więźniem okaże się... Serana. Wampirzyca wyjaśni, że przybyła tutaj wraz z Prastarym Zwojem, ponieważ jej ojciec, lord Harkon, nie należy do zbyt przyjaznych osób - nawet jak na standardy wampirów. Kobieta zdradzi przed wami, że została ukryta wraz z Pradawnym Zwojem, aby uniemożliwić ojcu wypełnienie pewnego starego proroctwa. Wedle jego słów słońce można kontrolować, co bardzo ułatwiłoby krwiopijcom egzystencję... Nic zatem dziwnego, że lord Harkon popadł w obsesję na punkcie wieszczby. Wspólnie dojdziecie do wniosku, że aby przeciwstawić się planom klanu Volkihar, musicie poznać treść samego proroctwa, spisanego zresztą na posiadanym przez Seranę Prastarym Zwoju.

Wydaje się proste? Nic bardziej mylnego. Prastare Zwoje potrafią odczytywać jedynie ślepi Kapłani Ćmy, a ci rezydują w Cyrodiil, daleko na południe od Skyrim... Isran wtrąci jednak, że jeden z uczonych był ostatnio widziany w prowincji Nordów! Nie wiadomo, gdzie dokładnie znajduje się obecnie, dlatego dowódca Obrońców Świtu zasugeruje, abyś rozpytał się wśród woźniców i karczmarzy. Serana postanowi ci pomóc w tym zadaniu i ponownie stanie się twoją towarzyszką. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę gościnność Israna...

Rzeczowe informacje uzyskasz od dowolnego woźnicy oraz Corpulusa Viniusa lub Sorexa Viniusa - właścicieli gospody Pod Mrugającym Ślizgaczem w Samotni - i Huldy, karczmarki w gospodzie Pod Chorągwianą Klaczą w Białej Grani. Zanim jednak ktokolwiek z twoich rozmówców wyjawi ci pożądane przez ciebie wieści, będziesz musiał pomyślnie zaliczyć test Perswazji lub zapłacić kilka septimów łapówki. Ostatecznie od każdego z wymienionych dowiesz się, że poszukiwany Kapłan Ćmy był ostatnio widziany w Smoczymoście. Tam też się udaj.

Na miejscu okaże się, że większość mieszkańców tego miasteczka nie jest w stanie ci w żaden sposób pomóc. Twoją ostatnią deską ratunku okaże się... mały Clinton Lylvieve. Chłopiec powie ci, że nie słyszał nigdy o żadnych Kapłanach Ciem, ale pewien zakapturzony uczony z niewielkim, cesarskim orszakiem przejechał niedawno przez miasto i udał się w stronę słynnego mostu. Ruszaj za nim!

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Wątek główny (Obrońcy Świtu) - Prorok - Kryjówka Przodków, mapa

Za mostem, przy drodze wiodącej na południe odnajdziesz przewrócony wóz, zwłoki kilku żołnierzy oraz... martwego wampiru. Przy tym ostatnim odkryjesz notatkę, z której wynika, że przejeżdząjący tędy Kapłan Ćmy został uprowadzony do Kryjówki Przodków. Szczęśliwie, owa jaskinia znajduje się bardzo blisko miejsca zasadzki, dlatego od razu złóż porywaczom wizytę.

Wewnątrz Kryjówki rezyduje wiele wampirów oraz ich niewolników, w tym ich przywódca - niejaki Malkus. Jeśli nie oznajmiesz swojego przybycia frontalnym atakiem, będziesz miał okazję zobaczyć, jak ten łamię wolę Dexiona Evicusa - poszukiwanego przez ciebie Kapłana Ćmy. Rozpraw się z krwiopijcami, w tym z samym Malkusem (2), a nastepnie zabierz z jego zwłok Magiczną soczewkę. Następnie podejdź do tzw. źródła magii (4) i użyj zdobytego przed chwilą przedmiotu, by uwolnić uczonego z magicznych więzów. Niestety, Kapłan okaże się wciąż być pod wpływem Malkusa, dlatego w pierwszej kolejności będziesz musiał mu przyłożyć mieczem lub zaklęciem. Dopiero wówczas Cesarski odzyska pełnię władzy umysłowej.

Kiedy wyłożysz swój problem, Dexion zgodzi się pomóc w odczytaniu Prastarego Zwoju, po czym uda się do Fortu Dawnguard. Podążaj za nim.

Kiedy spotkacie się wewnątrz warowni, Kapłan Ćmy, zgodnie z obietnicą, odczyta Prastary Zwój. Dowiesz się, że jednym z kluczy do proroctwa jest artefakt znany jako Łuk Auriela. Cesarski powie ci również, że wieszczba została zawarta na trzech Prastarych Zwojach, dlatego zanim zrozumiecie ją w pełni, należy odszukać dwa pozostałe manuskrypty.

Dialog z Dexionem Evicusem zakończy niniejsze zadanie i automatycznie rozpocznie dwa kolejne: Odkrywając tajemnice i W poszukiwaniu zwoju.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.