Śmierć to nie koniec

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie w momencie ukończenia misji W pogoni za cieniem.

Eksploracja

Kopiec Dusz

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard - Wątek główny - Śmierć to nie koniec - Kopiec Dusz

Kopiec Dusz jest miejscem niezwykłym, znacząco różniącym się od świata śmiertelników. Zanim więc wyruszysz w nieznane, warto poznać kilka informacji na temat tego, co czeka cię wśród tych ponurych ziem.

Przede wszystkim spotkasz tutaj sporo przeciwników. Naprzeciw ciebie staną przeważnie mgłoczłeki, gniewoczłeki i szkieletoczłeki. Każda z tych istot jest pewną wariacją na temat tradycyjnych szkieletów i/lub upiorów. Są od nich silniejsze, ale nie na tyle, by stanowić poważne wyzwanie. Podczas pobytu w Kopcu Dusz spotkasz również wiele neutralnie nastawionych, zagubionych dusz, lecz większość z nich nie będzie ci miała niczego do powiedzenia.

Jedynymi roślinami, na jakie się tutaj natkniesz, są Strąki dusz. Warto je zbierać, ponieważ ich spożycie zapewnia krótkotrwałą ochronę przed wysysającymi życie purpurowymi kryształami, a w dodatku stanowią one miejscową "walutę". Warto również szukać miejsc, w których ziemia została rozerwana przez tzw. Szczeliny Dusz. Kiedy aktywujesz jedną z nich, napełnisz esencją swój najpotężniejszy, pusty klejnot duszy.

W kilku miejscach natkniesz się na ruiny budowli z zamkniętymi drzwiami. Aby je otworzyć, musisz trafić strzałą lub zaklęcie w błyszczące kule, które wiszą ponad dachem danej konstrukcji. Wewnątrz tych budynków nie znajdziesz jednak zbyt wiele interesujących rzeczy.

1 - portal prowadzący do laboratorium Valeriki w zamku Volkihar.

2 - duch. Jeśli go zagadniesz, poprosi cię o odnalezienie czaszki jego rumaka, Arvaka. Rozmowa rozpocznie krótkie, lecz bardzo użyteczne zadanie.

3 - zwabiacze piorunów. W każdym z tych miejsc znajdują się nietypowe, lecz godne uwagi urządzenia. Jeśli położysz na dowolnym z nich Większy lub Wielki kamień duszy, maszyna zamieni go na Czarny kamień duszy! Niestety transformacja ma swoją cenę: zwabi w to miejsce nie tylko pioruny, ale również trójkę szkieletoczłeków, mgłoczłeków lub gniewoczłeków. Ze zwabiaczy piorunów możesz korzystać dowolną ilość razy.

4 - purpurowe kryształy. Te sporej wielkości obiekty przypominają olbrzymie kamienie dusz i, co ważne, faktycznie wysysają energię witalną każdej żywej istoty, jaka się do nich zbliży! Aby tego uniknąć, zanim podejdziesz do tych kryształów, zjedz Srrąk duszy lub wypij Ekstrakt ze strąku duszy. Uzyskasz w ten sposób krótkotrwałą ochronę przed zjadliwymi mocami kryształów. Przy każdym z nich znajdziesz kufer z losowymi łupami.

5 - purpurowe kryształy. Działają identycznie jak obiekty opisane wyżej (4), lecz różni je to, że wśród łupów odnalezionych przy tych kryształach natkniesz się m.in. na bardzo przydatne Fragmenty klejnotu Rozpruwacza.

6 - Morven Stroud. Zjawa powie ci, że niegdyś była kupcem i, jak widać, żyłki kupieckiej wcale nie zatraciła. Morven zaproponuje ci następujący układ: przynieś mu 25 Straków dusz, a w zamian on wręczy ci wybrany przedmiot ze swojego aosrtymentu - miecz, topór bojowy, lekki pancerz, ciężki pancerz lub tom zaklęć. Wprawdzie przedmiot, który otrzymasz od kupca, będzie losowy, jednak możesz z nim dobić targu dowolną ilość razy.

7 - piedestał. Znajdziesz na nim księgę czarów, dzięki której nauczysz się zaklęcia Przyzwanie gniewoczłeka.

8 - leże Rozpruwacza. W środku odnajdziesz tajemnicze naczynie. Jeśli włożysz do niego trzy Fragmenty klejnotu Rozpruwacza (odnajdziesz je przy purpurowych kryształach oznaczonych 5 na powyższej mapie), przywołasz potężną bestię i kilku szkieletoczłeków. Kiedy rozprawisz się z wszystkimi wrogami, koniecznie przeszukaj szczątki Rozpruwacza. Natkniesz się na 3 Czarne Kamienie Dusz i Serce daedry.

9 - Jiub. Duch Dunmera ma poważny problem, o którym chętnie ci opowie. Zaowocuje to misją poboczną Niecierpliwość Świętego.

10 - piedestał. Znajdziesz na nim księgę czarów, dzięki której nauczysz się zaklęcia Przyzwanie mgłoczłeka.

11 - Strażnicy. Zabicie całej trójki jest niezbędne do uwolnienia Valeriki (13).

12 - ołtarz. Znajdziesz na nim księgę czarów, dzięki której nauczysz się zaklęcia Przyzwanie szkieletoczłeka.

13 - Valerica.

14 - przejście wiodące na cmentarzysko, które zamieszkuje Durnehviir.

15 - kufer. Jeśli przed przybyciem do Kopca Dusz wyzbyłeś się cząstki swojej duszy, to w środku znajdziesz Klejnot esencji duszy (pełen). W przeciwnym wypadku w kufrze odnajdziesz jedynie losowe łupy.

 

Opis

Twoim podstawowym celem w Kopcu Dusz jest odnalezienie Valeriki. Matka Serany została uwięziona w pobliżu cmentarzyska (13). Gdy tam dotrzesz, Serana i Valerica od razu zaczną rozmowę, z której wyniknie, że krew tej pierwszej jest niezbędna do wypełnienia się proroctwa nazywanego Tyranią Słońca. Żona lorda Harkona nie będzie zbytnio zadowolona z faktu, że uwolniłeś jej córkę i tym samym naraziłeś ją na ogromne niebezpieczeństwo. Ostatecznie jednak tobie i Seranie uda się przekonać wampirzycę, że nie można było tego uniknąć, dzięki czemu matka Serany zgodzi się oddać ci Prastary Zwój (Krew). Najpierw jednak będziesz musiał ją uwolnić.

To oznacza, że musisz odszukać i zabić trzech Strażników (11). Każdy z nich rezyduje w innym krańcu Kopca Dusz, więc przygotuj się na długi spacer lub dosiądź Arvaka, którego możesz zdobyć, wykonując krótkie zadanie poboczne. Sami Strażnicy nie należą do zbyt wymagających przeciwników - ot, szkielety na nieco mocniejszych, magicznych sterydach. Kiedy zabijesz wszystkie trzy potwory, bariera więżąca Valerikę zniknie.

Wróć do marki Serany. Seniorka rodu Volkihar zamierza dotrzymać danego ci słowa, w związku z czym zaprowadzi ciebie oraz Seranę na pobliskie cmentarzysko (14). Haczyk? Oczywiście! Miejsce to jest domem przeklętego smoka Durnehviira, którego nie pozwoli wam przejść bez walki. Valerica i Serana będą ci pomagać, lecz pozwól im się skupić na nieumarłych sojusznikach, których smok będzie przywoływał od czasu do czasu. Ty skup się całkowicie na głównym wrogu i postaraj się go czym prędzej sprowadzić do parteru. Dosłownie i w przenośni.

Po walce Valerica zaprowadzi ciebie i Seranę do miejsca, gdzie przechowywany jest Prastary Zwój (Krew). Zabierz go z gabloty i porozmawiaj ponownie z sędziwą wampirzycą. Kobieta poprosi cię, abyś zatroszczył się o jej córkę, na co naturalnie powinieneś się zgodzić. Poza tym, jeśli w związku z przybyciem do Kopca Dusz poświęciłeś cząstkę swojej duszy, Valerica wskaże ci miejsce (15), gdzie możesz odnaleźć pełny Klejnot esencji duszy (chyba, że już go znalazłeś). Odebranie kamienia uwolni fragment twojej duszy i pozwoli ci odzyskać wszystkie dawne statystyki.

Po zakończeniu rozmowy z Valeriką opuść cmentarzysko. Na zewnątrz powita cię... Durnehviir. Smok będzie pod ogromnym wrażeniem twoich umiejętności bojowych. Gad opowie ci o tym, jak wpadł w pułapkę Idealnych Mistrzów, przez co pozostanie uwięziony w Kopcu Dusz tak długo, jak długo będzie żyć Valerica. To w zasadzie oznacza wieczność, jednak smok liczy na to, że pomożesz mu choć przez chwilę ponownie nacieszyć się niebiosami Skyrim. W tym celu Durnehviir nauczy cię wykrzykiwać jego imię, dzięki czemu od czasu do czasu będziesz mógł go przywołać podczas swoich wędrówek po prowincji Nordów, a ten pomoże ci przez chwilę w walce. Ponadto za każdym razem, gdy przywołasz Durnehviira w Skyrim, nauczy cię on pojedynczego słowa Krzyku Wydarcie duszy co czyni go szczególnie cennym sojusznikiem.

Twoja misja w Kopcu Dusz dobiegła końca. Jeśli zakończyłeś tutaj już wszystkie swoje sprawy, możesz udać się prosto do portalu (1). W momencie dotarcia do pracowni Valeriki w zamku Volkihar niniejsze zadanie zostanie zakończone. W związku z tym nie pozostaje ci nic innego, jak kontynuować misję Odkrywając tajemnice.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.