D?ugie miecze

Przewodnik gry Baldur's Gate

Księżycowe Ostrze

Ksieżycowe Ostrze

Tę potężną broń stworzyli płatnerze starożytnego Myth Drannor. Księżycowych ostrzy używano podczas długiego procesu wybierania władcy wyspy Evermeet. Księżycowe ostrze wybierało swego właściciela, a w przypadku tego miecza wybrańcem został elf Xan. Tylko on może używać tej broni - każda inna osoba nie zdoła jej podnieść. To Księżycowe ostrze zapewnia ochronę przed ogniem i modyfikuje klasę pancerza posiadacza.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +1 do KP
  2. 50% odporności na ogień

Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Xan
Gdzie?: Jest w skrzyni na ostatnim poziomie kopalni Nashkel.

Miecz Długi

Miecz Długi

Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Miecz Długi +1

Miecz Długi +1

Do tej kategorii zaliczają się miecze obusieczne, miecze bojowe i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w którym zostały zrobione. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 cm. Większość mieczy długich jest obusiecznych i ma zaostrzony koniec. Mimo ostrego końca, miecze te służą do zadawania ran siecznych, a nie kłutych.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Miecz Długi +1, Płomienny Jęzor: Ognista Ziemia

Miecz Długi +1, Płomienny Jęzor: Ognista Ziemia

Był taki czas zanim Neverwinter stało się gorące i zanim wyschła wielka Anauroch... a przynajmniej tak się mówi. Niewiele pozostało reliktów, które mogłyby dowieść istnienia tej ery, a jeszcze mniej z nich ma dające się określić zastosowanie. Przeznaczenie miecza "Ognista ziemia" jest jednak dość proste - pali on ofiary magicznym ogniem, a tajemniczy znak na nim zdaje się sugerować, że ta moc pochodzi z samej ziemi. Jednak tajemnicą pozostaje kto jest jego twórcą. Miecz robi wrażenie w pełni sprawnej broni, jednak coś z jego wyważeniem lub uchwytem jest... nie w porządku. Wymaga nieco zbyt dużego wysiłku od ramienia i jakby niezbyt dobrze pasuje do dłoni. Nie wpływa to na sprawność posługującego się nim wojownika, budzi jednak niejasne podejrzenie, że to ostrze nie zostało stworzone dla niego... ani dla żadnego innego humanoida.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Trak0: +1
Specjalne:

  1. +2 obrażeń przeciwko istotom obdarzonymi zdolnością regeneracji
  2. +3 przeciwko istotom posługującym się zimnem
  3. +4 obrażeń przeciwko nieumarłym

Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Jest w skarbcu Durlaga, na ostatnim poziomie wieży.

Miecz Długi +2: Varscona

Miecz Długi +2: Varscona

Tego rodzaju ostrza kapłanki Sharran długi czas używały podczas ceremonii, zwanych "Ucztami Księżyca". Podług legend ciało dzierżącej miecz ofiary po śmierci ulegało mumifikacji, zaś broń umieszczano w jej piersi jako symbol potęgi. Pierwsza część dawno zapomnianego rytuału wymagała ekshumacji zmarłej osoby w odpowiednim czasie, by mogła się ona odrodzić w nowej postaci. Niestety podczas wojen między kultami zginęła garstka tych, którzy wiedzieli o istnieniu ostatniej z tych ofiar. Grobowiec stał się dla niej więzieniem, a ona sama popadła w szał, graniczący z obłędem. Grób w końcu odnaleziono, ale był już pusty - nie znaleziono w nim żadnych wskazówek na temat losu zmumifikowanej. Niektórzy ryzykują twierdzenie, iż jej gniew był tak wielki, że stała się jednością z ostrzem swej broni. Tak czy inaczej, ostrze to przez stulecia pławiło się w nienawiści, czerpiąc z niej moc, dzięki której jest teraz tak zabójcze w walce.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. +1 obrażeń od chłodu

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Walczy nim Szary Wilk - pokaże się, kiedy zgodzisz się pomóc Prismowi.

Pałasz +3: Żagiew Mrozu

Pałasz +3: Żagiew Mrozu

To jest magiczny pałasz +3, Żagiew Mrozu, jedna z osobistych broni Drizzta.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Kapłan, Mag
Gdzie?: Jak w opisie - miecz musisz odebrać samemu Drizztowi Do'Urdenowi.

Pałasz +5: Obrońca

Pałasz +5: Obrońca

To jest magiczny pałasz +3, Obrońca, noszący imię "Iskra" - jedna z osobistych broni Drizzta. Magiczna natura tej broni sprawia, że tylko osoby o czystym sercu mogą jej używać.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: ciężkie miecze
Typ broni: jednoręczna
Może używać: Postać o charakterze złym lub neutralnym, Kapłan, Mag
Gdzie?: Jak w opisie - miecz musisz odebrać samemu Drizztowi Do'Urdenowi.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.