Topory

Przewodnik gry Baldur's Gate

Toporek

Toporek

Toporek jest to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Toporek +2

Toporek +2

Ten magiczny topór został nie tylko doskonale wyważony, aby można było nim rzucać, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie, jest zarówno bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek nie magiczna broń tego typu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 3
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w posiadania Prata, z którym zmierzysz się w podziemnej jaskini pod Candlekeep.

Topór Bali: Wróg Magów

Topór Bali: Wróg Magów

Bala był dość gwałtownym z usposobienia księciem klanu krasnoludów-kanalarzy, zniewolonym przez okrutnego elfickiego maga w Thesk. Choć nie był tak tchórzliwy, jak inni przedstawiciele jego klanu, to był od nich jeszcze bardziej brudny. Chcąc przerwać straszną niewolę, Bala zakradł się do siedziby maga i roztrzaskał mu czaszkę. I choć plotki mówią, że to jego smród zabił czarodzieja, w rzeczywistości pomógł mu w tym topór, którego użył do rozproszenia magicznych zabezpieczeń w siedzibie elfa. Niska jakość tego oręża świadczy o tym, że Bala sam go wykonał, jednak nikt nie wie skąd wzięła się jego moc. Po długiej karierze pogromcy magów, Bala umarł nie wyjawiwszy tajemnicy tym, którzy zaryzykowali zawszenie i zbliżyli się, żeby o to zapytać. Niektórzy twierdzą, że moc wzięła się z wielkiej nienawiści, jaką Bala czuł do czarodziejów. Broń ta pozwala raz dziennie rozpraszać magię.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Przy każdym udanym trafieniu ofiara podlega efektowi Pozbawienia Magii

Waga: 6
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Jest w "ogrodzie" na trzecim poziomie Wieży Durlaga.

Topór Bojowy

Topór Bojowy

Najbardziej powszechnie używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Topór Bojowy +1

Topór Bojowy +1

Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
Trak0: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 7
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Topór Bojowy +2: Topór Mauletara

Topór Bojowy +2: Topór Mauletara

Podczas wojny domowej w Tethyrze "Topór Mauletara" znajdowań się w posiadaniu domu Ossyind. Ta szlachecka rodzina została zdradzona podczas próby ucieczki z kraju i Mauletar, dowódca ich gwardii i osobisty przyjaciel, ujął topór i ruszył do walki, poświęcając swe życie, by zyskać dla przyjaciół czas na ucieczkę. Jego okrzyk bojowy został usłyszany przez bogów i wzmocniony, odbijając się echem po wszystkich lądach jako symbol niezachwianej przyjaźni i lojalności. Topór, którym walczył Mauletar zyskał własności magiczne i odtąd miał być używany przeciw tym, którym brakowało honoru i odwagi.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
Trak0: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: topory
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Walczy nim Gretek, członek Młociarzy z Podgórza, z którymi zmierzysz się w "Hełmie i Płaszczu" w północno-zachodnich Wrotach Baldura.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.