Wstęp
Po zakończeniu misji Sztuka wyboru, w czasie którego oddaliłeś wszelkie pretensje do tytułu thegna Skjernu, nadszedł czas na dopełnienie porządków w swojej najbliższej okolicy. Po powrocie do domu i rozmowie z Astrid stanie się jasne, że nadszedł czas, by rozmówić się z Erlingiem Thorgislssonem, którego synowie zakłócili ucztę pogrzebową twojego ojca.
Opis przejścia
Aby złożyć wizytę Erlingowi, będziesz musiał opuścić Skjern przy pomocy jednego z trzech znaków drogowych położonych na skraju osady. Te przeniosą cię na mapę świata, gdzie po raz pierwszy zobaczysz samouczek dot. podróży i obozowania. Jeśli jest to twoje pierwsze podejście do Expeditions: Viking, warto dokładnie zapoznać się z całym systemem, ponieważ jest on jednym z kluczowych elementów gry.
Tak czy inaczej twoim celem będzie dotarcie do zagrody Erlinga. Na miejscu zastaniesz starca wraz z żoną, niewolnikami i synami - o ile oszczędziłeś ich po walce w trakcie uczty lub przegrałeś ją. Podczas rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję dot. losu Erlinga oraz jego rodziny, która wpłynie na twoją pozycję w klanie oraz wizerunek w oczach swoich towarzyszy. Warto przy tym pamiętać, że incydent z udziałem Erlingssonów nie był odosobnionym przypadkiem, a raczej konsekwencją wieloletniej niechęci tego rodu do twojego ojca i ciebie.
- Jeśli okażesz Erlingowi litość, wszyscy mieszkańcy zagrody pozostaną na niej. Choć wydaje się to dobrym rozwiązaniem, to jednak stracisz 5 pkt Potęgi i 10 pkt Reputacji wśród członków swojego klanu.
- Jeśli posiadasz 2 punkty Dyplomacji, będziesz mógł wygnać wszystkich mężczyzn i pozwolić kobietom pozostać na farmie. W tym wypadku morale i Reputacja pozostaną bez zmian.
- Jeśli spróbujesz wygnać rodzinę Erlinga przy pomocy umiejętności Rozumu, będziesz musiał zaliczyć trudny test.
- Jeśli zakończy się on powodzeniem, wszyscy Erlingssonowie opuszczą farmę, a morale i Reputacja pozostaną bez zmian.
- Jeśli zakończy się on niepowodzeniem, rozmowa doprowadzi do walki, jednak nie dołączą do niej kobiety.
- Jeśli postanowisz zabić Erlinga, otrzymasz 10 pkt Reputacji pośród członków klanu. Jeżeli użyjesz przy tym kwestii dialogowej związanej z Finezją, twoi sprytni towarzysze zyskają morale, a ci honorowi je stracą.
Walka - bez względu na to, czy dołączą do niej synowie Erlinga - okaże się długa, ale stosunkowo łatwa. Przeciwnicy, mimo przewagi liczebnej, okażą się słabo uzbrojeni i raczej nie będą w stanie oprzeć się sile twojej drużyny. Inną sprawą jest, czy faktycznie będziesz zabijał swoich przeciwników, czy użyjesz trybu nieśmierciośnych ataków.- Jeśli zdecydujesz się walczyć w trybie nieśmiercionośnych ataków, po pokonaniu Erlinga będziesz mógł podjąć ostateczną decyzję odnośnie losu całej jego rodziny. Wówczas, jeżeli przed walką bez powodzenia próbowałeś go wygnać:
- Jeśli pozwolisz wszystkim zostać, pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.
- Jeśli wszystkich wygnasz, morale pozostanie bez zmian.
- Jeśli zabijesz Erlinga, agresywni bohaterowie zyskają morale, a pokojowi je stracą. Pozostali Erlingssonowie zostaną wygnani.
- Jeśli zabijesz Erlinga, lecz wyrazisz smutek, że musiało do tego dojść, morale bohaterów pozostanie bez zmian. Kobiety będą musiały opuścić farmę.
- Jeśli zabijesz go, stwierdzając że twój ojciec powinien był to zrobić już dawno temu, agresywni bohaterowie zyskają morale, a pokojowi je stracą. Pozostali przy życiu Erlingssonowie będą musieli opuścić farmę.
- Jeśli postanowisz oszczędzić Erlinga, jego rodzina pozostanie na farmie. Pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.
- Jeśli kobiety nie dołączyły do walki, ponieważ wcześniej próbowałeś wszystkich wygnać, a ty zdecydujesz się walczyć w normalnym trybie i zabijesz Erlinga, będziesz mógł podjąć decyzję o ostatecznym losie niewiast.
- Jeśli skażesz je na banicję, kobiety odejdą, a morale bohaterów pozostanie bez zmian.
- Jeśli pozwolisz kobietom zostać, pokojowi bohaterowie zyskają morale, a agresywni je stracą.
- Jeśli zdecydujesz się walczyć w trybie nieśmiercionośnych ataków, po pokonaniu Erlinga będziesz mógł podjąć ostateczną decyzję odnośnie losu całej jego rodziny. Wówczas, jeżeli przed walką bez powodzenia próbowałeś go wygnać:
Kiedy będzie po wszystkim, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko przeszukać okolicę i wrócić do domu. Po dotarciu do Skjernu i rozmowie z matką, Astrid, niniejsze zadanie dobiegnie końca, a na twoje konto wpłynie 5 Punktów Umiejętności. Od razu otrzymasz również nowe zadanie - Najazd Norwegów.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!