Targos - miasto

Solucja i poradnik gry Icewind Dale II

Solucja - Targos, Miasto
  1. Ratusz
  2. Gospoda "Płacząca Wdowa"
  3. Skład Kompanii Gallawaya
  4. Dom Koluhma
  5. Dom Phaena
  6. Statek Oswalda
  7. Pawilon Świątynny

Udaj się do (1) i porozmawiaj z Lordem Ulbrekiem. Jest zadowolony z twoich dokonań i wysyła cię do Shawforda Crale'a stacjonującego przy Palisadzie, od którego od tej pory będziesz otrzymywać rozkazy i żołd. Wybierzesz się do niego po wypełnieniu zadań w centrum Targos.

Przejdź do pokoju obok by porozmawiać z Pierwszą Damą Targos, Lady Elytharrą. Zwój, który jej przyniosłeś, to Zwój Teleportacji działający w dwie strony - a więc pośród mieszkańców Targos musi być zdrajca. Trzeba go będzie wytropić, zwłaszcza, że miasto nie może liczyć na magiczną ochronę, gdyż mag przybyły z Bryn Shander - Valin - zachorował. No chyba, że pomógłbyś mu w leczeniu...Także u zaklinaczki możesz dokupić parę zwojów dla swoich magów - pamiętaj, że na tym etapie gry bardziej przydadzą się czary ofensywne. Wszystko zrobione? Ruszamy na miasto!

Czarodzieje zrobili już swoje zakupy, teraz pora nabyć trochę lepszego żelaza. Idź do Składu Towarów Gallawaya (3) by wymienić się towarami z Deirdre. Przy okazji kup 8 pęków strzał, przydadzą się później w jednym z questów. Wyjdź na zewnątrz, gdzie natkniesz się na Lumbara Grundwalla narzekającego na zepsuty żuraw. Na razie nie jesteś w stanie mu pomóc. Udajemy się do domu (4), w którym spotkasz kapłana Myrkula, Koluhma Bonecuttera, którego zajęciem jest rabowanie grobów i rozmawianie ze zwłokami (każdy ma jakieś pasje). Przybysz zamieszkał tu, ponieważ nie mógł wytrzymać jęków widma kobiety w gospodzie "Płacząca Wdowa". Idź tam i pogadaj z Cahl-Hyredem o Koluhmie. Okazuje się, że kapłan przy okazji zapięczętował drzwi do pokoju wdowy glifem strażniczym, a także zostawił jakiś dziwny eliksir. Zidentyfikuj miksturę (jeśli nie masz odpowiedniego czaru, skorzystaj z usług Lady Elytharry), która okazuje się być zwykłą butelką Napiętnowaną Widmem. W ratuszu żona Ulbreka stwierdzi, że można z niej stworzyć magiczny przedmiot, wystarczy zdobyć jakąś część ducha (np. łzę.) Wróć do właściciela "Płaczącej Wdowy" i opowiedz mu o swoich odkryciach (400PD). Teraz musisz w jakiś sposób pomóc duchowi w dostaniu sie do tego lepszego ze światów. Wybieramy się do widma i dowiadujemy się, że za życia nazywano ją Veirą - nie opuściła świata żywych, gdyż czeka na swego zaginionego męża. Powróć do Cahl-Hyreda, od którego dowiesz się, że mąż Veiry, Donovan, często pijał w tawernie "Pod Wilkiem Morskim". Udaj się do godpody mieszczącej się w Dokach i utnij sobie pogawędkę z Goharem. Karczmarz udzieli potrzebnych ci informacji na temat mężczyzny, który zginął w toniach Maer Dualdon. Na szczęście Gohar dysponuje szczątkami (właściwie dziobem) jego statku, który z chęcią ci odda. Jeszcze raz nawiedź Veirę, z tym, że to zadanie możesz skończyć na 3 różne sposoby, a więc:

  1. Pierwszy sposób polega na oddaniu Veirze dziobu statku Donovana (400PD) i poproszeniu o uronienie łzy. Widmo zgadza się i w miejsce Butelki Napiętnowanej Butelki w twoim ekwipunku pojawi się Butelka Veiry. Poinformuj Cahl-Hyreda o pozbyciu się ducha (600PD) i skieruj się do Lady Elytharry. Piersza Dama Targos zaproponuje ci odkupienie od ciebie Łzy za 500 szt. złota lub umagicznienie nią zwykłego sztyletu. Wybór pozostawiam tobie.

  2. Drugi sposób to odprawienie egzorcyzmów za pomocą kapłana o charakterze dobrym (400PD). Kiedy pozbędziesz się widma, powiedz o tym Cahl-Hyredowi (600PD).

  3. Trzeci, wg mnie najlepszy sposób, to odprawienie egzorcyzmów za pomocą kapłana o charakterze złym, który podporządkuje sobie widmo Veiry (400PD); rozkaże wskazać ukryte w gospodzie skarby (krótki miecz "Blizna Letta" oraz Wodny Opal) i uronić łzę do zaczarowanej fiolki. Potem powiedz Cahl-Hyredowi o pozbyciu się ducha (600PD) i skieruj swe kroki do Lady Elytharry. Pierwsza Dama Targos zaproponuje ci odkupienie od ciebie Łzy za 500 szt. złota lub umagicznienie nią zwykłego sztyletu. Wybór należy do ciebie.

Następny przystanek: dom 5. Mieszka tam niejaki Phaen Łachmaniarz. Czarodziejowi bardzo nie podoba się, że posiadasz drugi zwój teleportacji...tak, to on jest zdrajcą, którego trzeba unicestwić (300PD). Ale żeby nie było za łatwo, Phaen zawoła do pomocy paru zielonych koleżków. Mimo to nie powinni zbyt długo stawiać oporu. O całym zajściu opowiedz Lady Elytharra'i, za co dostaniesz 400PD, 200 szt. złota i złoty naszyjnik.

Przy (6) znajduje się statek powietrzny Oswalda Fiddlebendera. Możesz porozmawiać z nieco roztargnionym wynalazcą i jeżeli masz trochę złota na zbyciu, dokupić parę mikstur (przydadzą się zwłaszcza mikstury leczenia i Płonące Oliwy).

Zmierzaj ku (7) namiotowi, w którym mieści się Świątynny Pawilon. Garradun, ciężko chory żołnierz poprosi nas o dostarczenie listu do dowódcy wojsk Neverwinter. Z listem udaj się do Denhelma (300PD), który odkrywa, że Garradun jest tak naprawdę zmiennokształtnym sobowtórniakiem. Nie pozostaje nam nic innego jak zdemaskować go (kolejne 300PD) i zabić. Pogadaj jeszcze z Valinem, któremu daj napić się Braehgu (300PD). Mag opowie ci także kilka ciekawostek, które zobaczył w trakcie swojej wizji. Opowiedz o uzdrowieniu maga żonie burmistrza by zgarnąć 400PD, 250szt. złota, klejnot i naszyjnik.

Poczyń ostatnie przygotowania i idź na spotkanie z Shawfordem Crale'm przebywającym na posterunku, na Palisadzie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.