Targos - palisada

Solucja i poradnik gry Icewind Dale II

Icewind Dale II - Solucja - Targos, Palisada
  1. Posterunek Shawforda Crale'a
  2. Szybki Tomasz
  3. Niles
  4. Tabard
  5. Sierżant
  6. Sierżant
  7. Anson
  8. Gable i Kadence
  9. Isherwood
  10. Caulder
  11. Olap Tamewater

Numerem 1 na mapie oznaczony jest posterunek, na którym stacjonuje Shawford Crale - to on teraz będzie wydawał tobie rozkazy i żołd. Proponuje jednak najpierw zapoznać się z okolicą i wykonać zadania poboczne, a do questów głównych wrócić później. Oprócz niego mieszka tam też kapłan Nolan, który za darmo wyleczy nas z ran (pamiętaj, że czarodzieje nie przypomną sobie w ten sposób zaklęć).

Tak więc w miejscu (2) spotkasz Szybkiego Tomasza. Chłopak zna Targos jak własną kieszeń i będzie na twoje skinienie. Jeżeli więc będziesz miał jakieś interesy w mieście lub dokach, Szybki Tomasz zaprowadzi cię tam o wiele szybciej i co ważne: za darmo!

Za posterunkiem spotkasz Nilesa (3). Żołnierz poprosi o przyniesienie mu butelki wina (450PD). Jednak postać o wysokiej inteligencji i charyzmie może przekonać go by wrócił na posterunek zamiast zalewać się w trupa.

Pod 4 spotkasz Tabarda, który pilnuje całkiem niezłej tarczy. Jeżeli masz w drużynie łotrzyka lub postać znającą umiejętność blefu, możesz przekonać go by opuścił posterunek (450PD), po czym zabrać tarczę ze stojaka. Oczywiście tarczę będziesz mógł także wziąć po walce z goblinami, jednak PD piechotą nie chodzą.

W miejscach 5 i 6 sierżanci uczą nowicjuszy arkanów walki. Postać o charyzmie równej 13 lub większej, może uczyć rekrutów oczywiście za trochę PD (450). Natomiast kapłan może pobłogosławić żołnierzy, za co otrzymasz kolejne 450PD.

Przy 7 natkniesz się na Ansona. W rozmowie z nim i jego towarzyszami i dowiesz się, że martwy kot Firthy posłużył mu jako narzędzie do wypędzenia szczurów z magazynu. O wszystkim trzeba opowiedzieć matce Hedrona, za co dostaniesz 300PD.

8 Tutaj znajdziesz Gable'a i Kadence'a, którzy ustawili na palisadzie beczkę i założyli się, kto pierwszy ją zestrzeli. Pokonaj ich zdobywając długi łuk i AŻ 4szt złota (od Kadence'a).

Odszukaj jeszcze Cauldera (10), który ma problem z ukończeniem katapulty, gdyż nie ma dobrego młotka. Postać o wysokiej inteligencji i charyzmie może zaoferować mu własny młot, jeżeli takowy posiada. (2x 450PD). Teraz nie pozostało nic innego jak wrócić do zadań Shawforda.

Pierwsze zadanie polega na udaniu się do inżyniera, Olapa Tamewatera (11) i zakończenia przestoju w dostawach drewna. Sprawcą zamieszania jest Lumbar, którego poznałeś w mieście, a któremu zepsuł się żuraw. Olap nie jest w stanie rozwikłać problemu, dlatego wysyła ciebie do swojego ojca, Joruna. Skorzystaj z usług Szybkiego Tomasza by dostać się do Doków i porozmawiaj z Krasnoludem. Ten da ci koło, które wystarczy założyć na żuraw, by zaczął działać. Wróć do miasta i napraw żuraw (300PD). Przekaż Olapowi pomyślne wieści, po czym idź do Shawforda po kolejne rozkazy.

Musisz odnaleźć Isherwooda (9), któremu brakuje strzał. Oddaj mu kupione zawczasu strzały, a w zamian dostaniesz kilka butelek Płonącej Oliwy. Wróć do Shawforda.

W kolejnym zadaniu ponownie odwiedzisz kapłana Myrkula, Koluhma Bonecuttera. Masz go zapytać, czy dowiedział się czegoś ciekawego od martwego goblina. Koluhm nie zna języka goblinów, lecz jeżeli towarzyszy ci pół-ork, nie będzie problemów z przetłumaczeniem słów żołnierza Hordy (450PD). Jeżeli nie dysponujesz pół-orkiem, musisz przekonać Koluhma by zapisał wszystko co mówił goblin i przesłał Shawfordowi (450PD). Zamelduj się z powrotem u Crale'a.

Ostatnie już zadanie od Shawforda polega na zabiciu lub doprowadzeniu na posterunek najemników z Bandy Żelaznej Obroży przepijających żołd w tawernie "Pod Wilkiem Morskim". Zrób jak uważasz i wracaj do Shawforda (900PD). W trakcie rozmowy przybiegnie Szybki Tomasz bijąc na alarm. Gobliny zaatakowały! Walka będzie toczyć się na 3 etapy. Zalecam po każdym etapie iść do Nolana, który wyleczy rannych. Czas tu nie ma znaczenia. Przy każdym etapie staraj się jak najwięcej goblinów wyeliminować na dystans rzucając Płonące Oliwy. Kiedy dojdzie do zwarcia, eliminuj najpierw dowódców i Gwardzistów. Nie zapomnij żeby jak najszybciej pozbyć się łuczników! Trzeci etap będzie jeszcze trudniejszy, gdyż do wesołej kompanii przyłączy się mag Cuballus. Staraj się jak najszybciej przerywać jego czary, zwłaszcza Grozę. Po skończonej walce przeszukaj dokładnie pole bitwy, znajdzie się parę ciekawych, magicznych fantów. Porozmawiaj z Ulbrekiem oraz odwiedź dowódcę straży by odebrać należny ci żołd. Opuść Targos by odbić zajęty przez Hordę most na rzece Shaengarne...


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.