Przełęcz Kuldahar

Solucja i poradnik gry Icewind Dale II

Solucja - Przełecz Kuldahar
  1. Strażnica
  2. Dom Matki Egenii
  3. Przejście do Doliny Hrothgara
  4. Przejście do Kuldahar

Nie zdaje ci się, podróżniku, że skądś znasz to miejsce? To dobrze ci się zdaję, jesteś właśnie na Przełęczy Kuldahar, tej samej przełęczy, która grupa najemników z Easthaven odwiedziła w Roku Zimnej Duszy (1281 KD). Teraz jednak krąg ciepła otaczający święte drzewo jest znacznie większy, dlatego na na przełęczy panuje kompletnie odmienny klimat od tego, znanego z Icewind Dale.

Zaraz po przybyciu zagadnie Ręka Bane'a, kapłan Hiepherius. Po skończonej rozmowie rozpraw się z jego podwładnymi i ruszaj w kierunku wschodnim. Eksterminuj kolejne patrole nieumarłych (z ich dowódcą Khavrosem czarnym na czele) - kiedy będziesz pewny, że po przełęczy nie pałęta się już żaden ożywieniec, idź do strażnicy (1). W środku spotkasz Nathaniela i Jermsy'ego - porozmawiaj z nimi na wszystkie możliwe tematy, dostaniesz parę questów. Po pierwsze, spotkany już Hiepherius został wysłany przez Legion Chimery, by ożywiać zmarłych leżących na cmentarzysku w Dolinie Hrothgara; owi zmarli mają posłużyć Legionowi przy dziele zniszczenia Drzewa Kuldahar. Nathaniel założył na bramie do doliny strażnicze glify, które zostaną usunięte specjalnie dla naszych herosów. Przy okazji wskrzeszania zmarłych kapłan obudził także ducha Matki Egenii. Nate chciałby, byś ukoił jej ból - możesz ją teraz spotkać po zmroku w ruinach jej domu (2). Jeszcze jeden quest ma dla ciebie Jermsy, który wysłał do Kuldahar Gerbasha. Co najgorsze, Gerbash ma przy sobie klucz do strażnicy, więc jego śmierć jest ostatnia rzecz, o której chciałby usłyszeć Jermsy. Wypocznij i opuść wieżę i wybierz się do Doliny Hrothgara (3).

Solucja - Przełecz Kuldahar - Dolina Hrothgara
  1. Zniszczony posąg Ilmatera
  2. Kryjówka Hiepheriusa
  3. Grób farmera

Przygotuj się teraz na ciężką przeprawę z dosyć dużą liczbą nieumarłych (naprawdę dużą liczbą). Miej w pogotowiu dużo mikstur leczących; twój kapłan na brak zajęcia też nie będzie narzekać. Po skończonej walce udaj się bezpośrednio do kryjówki Hepheriusa (przed wejściem koniecznie zregeneruj siły). Kapłan Bane'a nie jest mięczakiem i dlatego od początku powinieneś kupić na nią całą siłę ognia. Gdy ten padnie, pozbawienie życia jego przybocznych Neo-Orogów będzie fraszką. Przeszukaj zwłoki pokonanych wrogów oraz skrytkę i ciesz się z 2400 PD za zabicie kapłana oraz 1200 PD za położenie kres zagrożeniu (jeżeli masz w drużynie kapłana Bane'a to otrzymasz także 337 PD za zabicie kapłana głoszącego fałszywe doktryny Pana Strachu).

Zaznaczony na mapie numerem 3 grób na razie zignoruj, choć zapamiętaj jego położenie; przyda ci się to później. Jeśli masz w drużynie kapłana lub paladyna służącego Ilmaterowi, możesz naprawić posąg (1) i zgarnąć za to trochę PD. Wróć do Jermsy'ego i opowiedz mu swoich dokonaniach - znów otrzymasz trochę PD. Możesz jeszcze odwiedzić ducha matki Egenii, jednak póki co i tak nie jesteś w stanie jej pomóc. Ruszaj do Kuldahar, na spotkanie z Arcydruidem Iselorem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.