Miejski Gmach Rozrywki

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Miejski Gmach Rozrywki, parter

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Miejski Gmach Rozrywki, parter

1 - wyjście na ulice Dzielnicy Urzędników.

2 - Drzazga. Mężczyzna jest swego rodzaju ochroniarzem i pierwszą osobą, z którą powinieneś porozmawiać w Gmachu, zwłaszcza jeśli chcesz dołączyć do frakcji Czuciowców. Warto zauważyć, że swobodne poruszanie się po niektórych częściach Miejskiego Gmachu Rozrywki jest dozwolone tylko dla członków tej organizacji, a ponadto dołączając do niej, w salonie tatuażu Upadłego w południowo-wschodniej części Ula pojawią się Tatuaż Czuciowców i Tatuaż doznania. Jeżeli jednak nie chcesz przyłączyć się do tej frakcji, możesz przekonać Drzazgę, że już do niej należysz - do tego wystarczy Charyzma na poziomie 16 pkt lub wykonanie misji Poszukiwania Aelwiny, po której dowiesz się, że jedno z twoich poprzednich wcieleń należało do Czuciowców.

Kiedy załatwisz już formalności, Drzazga opowie ci o Publicznym oraz Prywatnym Sensorium, a także udostępni na sprzedaż zasoby ze skarbca frakcji. Nie oczekuj jednak żadnych unikatowych przedmiotów.

3 - Jolmi. Posłańca tej szlachcianki mogłeś wcześniej spotkać na ulicy Dzielnicy Urzędników. Kobieta pragnie poznać uczucie mordowania człowieka, a ty mógłbyś jej w tym pomóc, co zaowocuje krótkim zadaniem pobocznym.

4 - Mieszacz Mordsens. Gburowaty mag jest zamieszany w zadanie Klątwa Śmierdziwiatra.

5 - Bezgłowy Mertwyn. Stojący tutaj mężczyzna stracił głowę i to w sensie dosłownym. Obiecaj mu, że pomożesz mu ją odnaleźć, a otrzymasz nowe zadanie.

6 - Montek. Młody mężczyzna jest związany z zadaniem Zbyt wiele miłości.

7 - Qui-Sai. Spytaj go, nad czym medytuje, a opowie ci o niezwykle efektywnym stylu walki zwanym "Drogą Kamienia". Jeśli posiadasz minimum 16 pkt Mądrości, Bezimienny zrozumie część nauk kamiennego genasi, dzięki czmeu jego KP zmniejszy się o -1.

Qui-Sai może cię nauczyć znacznie więcej, jeśli chodzi o sztukę walczenia, jednakże będziesz musiał go do tego przekonać. W tym celu musisz posiadać 16 pkt Inteligencji lub poszukać porad u Eli Haweloka (spotkasz go na ulicach Dzielnicy Urzędników) i Pani Thorncombe (Publiczne Sensorium). Zarówno mistrz złodziei, jak i mistrzyni magii zapewnią cię, że ich rzemiosło nie jest idealnym substytutem tradycyjnego wyszkolenia wojownika, o czym poinformuj Qui-Saia. Za przekonanie go do powrotu do treningów uzyskasz 10000 PD.

Ponadto, jeśli zamierzasz zrobić karierę jako Anarchista, będziesz musiał zabić Qui-Saia. Bądź jednak ostrożny, bowiem gdy opuścisz Gmach po dokonaniu morderstwa, strażnicy Harmonium będą już na ciebie czekać.

8 - Krzywy Ghysis. Mężczyzna będzie prowadził wykład na temat Wojen Krwi. Wysłuchaj go i zadaj wszystkie możliwe pytanie, a odzyskasz wspomnienie dotyczące własnej służby w czasie tego konfliktu i otrzymasz 1500 PD. Ponadto, jeśli kupiłeś w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników Poplamioną soczewkę, dowiesz się, że Ghysis zakończył swój udział w wojnie dzięki zdradzeniu swoich kompanów.

9 - sala treningowa wojowników. Uczniowie powiedzą ci, że ich mistrz, Qui-Sai (7), chwilowo porzucił treningi. Możesz go jednak przekonać do powrotu.

10 - sala treningowa złodziei. Także i łotrów opuścił ich mistrz, Eli Hawelok. Spotkasz go w Dzielnicy Urzędników i również możesz nakłonić do powrotu do ćwiczeń.

11 - sala treningowa czarodziejów. Adepci magów poskarżą się, że ich mistrzyni, Pani Thorncombe, "utknęła" w Publicznym Sensorium. Przekonanie jej do powrotu do uczniów leży w twoim interesie.

12 - Trzem-Sferom-Przypisany. Dziwny jegomość opowie ci o roli charakteru w Wieloświecie - raczej nie będzie to nic, czego byś jeszcze nie wiedział.

13 - Adwokat Śmierci. Mężczyzna będzie dawał interesujacy wykład na temat życia po życiu, jednakże możesz całkowicie zniszczyć jego koncepcję. Najpierw oświadcz, że jesteś nieśmiertelny, a gdy prelegent ci nie uwierzy, popełnij samobójstwo i wróć potem na scenę. Następnie możesz zagrozić Adwokatowi śmiercią, lecz nie zabijaj go, gdyż tylko przysporzysz sobie problemów z Harmonium. Jeśli jednak zatrzymasz swoją broń tuż przed szyją pechowego wykładowcy... zmoczy on spadnie, a cała sala wybuchnie śmiechem. Nie otrzymasz jednak żadnych PD za swoje czyny - ot, darmowa chwila relaksu.

14 - Wesołek. To właśnie on posiada klucz do serca Dolory, który musisz odzyskać w ramach krótkiego zadania.

15 - przejście prowadzące do kwater sypialnych.

Miejski Gmach Rozrywki, kwatery sypialne

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Miejski Gmach Rozrywki, kwatery sypialne

15 - przejście prowadzące na parter Gmachu.

16 - Urzędnik z Gmachu Rozrywki. Jeśli dołączyłeś do frakcji Czuciowców, otrzymasz od niego klucz do swojego pokoju (18) oraz możliwość darmowego odpoczynku. W przypadku porzucenia tej frakcji będziesz mógł wypoczywać za drobną opłatą.

17 - Niezaposkojona Żądza. Kobieta zdradzi ci, że potrafi gasić nawet najgorętsze pragnienia. Okaże się to niezwykle pomocne przy okazji misji Odwyk.

18 - twój własny pokój. Znajdziesz w nim kilka zwojów oraz innych cennych rzeczy, a także Dwunastościan, który okaże się być dziennikiem jednego z twoich poprzednich wcieleń. Jest to niezwykle ważny przedmiot, choć zapisany w nieznanym ci języku. O tym, jak go odczytać, dowiesz się z lektury artykułu poświęconego głównemu wątkowi fabularnemu.

Miejski Gmach Rozrywki, Publiczne Sensorium

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Miejski Gmach Rozrywki, Publiczne Sensorium

19 - wyjście. Do tego miejsca odprowadzi cię Drzazga (2), jeśli poprosisz go o możliwość odwiedzenia Publicznego Sensorium.

20 - przewodnicy po doznaniach. Z ich pomocą możesz odblokować każde z 20 dostępnych doznań. 14 zwykłych doznań zapewni ci po 750 PD za każde odkrycie, podczas gdy 6 niezwykłych doznań oznacza każdorazowy zastrzyk 1500 PD. Cała operacja jest bardzo prosta: po prostu porozmawiaj z danym przewodnikiem i skieruj się do wskazanego przez niego Kamienia Doznań.

21 - Pani Thorncombe. Czarodziejka jest nauczycielką w Miejskim Gmachu Rozrywki, jednak uzależniła się od Kamieni Doznań i chce porzucić swoją pracę. Możesz ją jednak przekonać do powrotu do swoich obowiązków. Wyjdź z Gmachu i na ulicach Dzielnicy Urzędników znajdź Salabesza Onyksa. Powiedz mu o rozterkach Pani Thorncombe, a czarodziej zacznie zastanawiać się nad sposobem przejęcia posady po kobiecie. Wróć do nauczycielki magii i opowiedz jej o tym. Pani Thorncombe postanowi wrócić do swoich uczniów, a ty zyskasz 12000 PD i możliwość darmowego szkolenia.

Miejski Gmach Rozrywki, Prywatne Sensorium

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Dzielnica Urzędników - Miejski Gmach Rozrywki, Prywatne Sensorium

22 - wyjście. Do tego miejsca odprowadzi cię Drzazga (2), jeśli poprosisz go o możliwość odwiedzenia Prywatnego Sensorium.

23 - zaminowany Kamień Doznań. Pułapkę przygotowała najprawdopodobniej jedna z twoich poprzednich, szalonych inkarnacji. Za ucieczkę z sali otrzymasz 500 PD.

24 - Quell. Czarodziej wie całkiem sporo na temat Raveli Szaradnej, jednakże nie podzieli się swoją wiedzą, dopóki nie zdobędziesz dla niego "niezwykłych" słodyczy. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w opisie wątku głównego.

25 - Kamień Doznań Deionarry. Aktywowanie go pozwoli ci dowiedzieć się, że kobieta, której ducha miałeś okazję spotkać, kochała cię, lecz ty użyłeś jej niczym narzędzia. Poznanie tej historii zapewni ci 6000 PD. O Kamieniu warto wspomnieć adwokatowi Iannisowi z Dzielnicy Urzędników.

26 - Kamień Doznań Raveli. Przeżycia nocnej wiedźmy mogą nieco przerażać, lecz nie dowiesz się z Kamienia niczego naprawdę istotnego. Zapoznanie się z nimi zapewni ci jednak 6000 PD, więc mimo wszystko szkoda byłoby nie skorzystać.

Zadania poboczne

Cena morderstwa

Zleceniodawca: Jolmi (3)
Opis: Jolmi jest szlachcianką, która chciałaby dowiedzieć się, jakie to jest uczucie kogośzamordować. Oczywiście kobieta nie chciałaby ponosić konsekwencji zabójstwa, ale na szczęście usłyszała o tobie - nieśmiertelnej istocie, którą mogłaby zabić właściwie bezkarnie. W związku z powyższym Jolmi zaoferuje ci pieniądze za możliwość zamordowania cię, a suma proponowanych miedziaków zależy od twojego poziomu Charyzmy:

  • Charyzma poniżej 13 - 1000 miedziaków
  • Charyzma 13-15 - 1500 miedziaków
  • Charyzma powyżej 15 - 2000 miedziaków

W gruncie rzeczy zgadzając się na propozycję Jolmi możesz jedynie zyskać, dlatego nie ma powodu, byś odmówił. Kiedy zmartwychwstaniesz, zadanie zostanie zaliczone.

Zaginiona głowa Mertwyna

Zleceniodawca: Bezgłowy Mertwyn (5)
Opis: Mertwyn ma poważny problem, bowiem zgubił... własną głowę. Obiecaj pomóc mężczyźnie i skieruj się na ulice Dzielnicy Urzędników.

W jednym z zaułków natkniesz się na grupę bandytów, której przywódca zaproponuje ci sprzedaż "metalowanej skrzynki" - to właśnie w niej ukryta jest głowa Mertwyna. Możesz ją odzyskać na kilka sposobów:

  • Jeśli w pobliżu pojawi się Anna, to wypowie kilka cierpkich słów na temat języka, jakim posługują się bandyci. To rozwścieczy zbirów i doprowadzi do walki. Oczywiście potyczka z nimi jest możliwa nawet wtedy, gdy diablica nie znajdzie miejsca w twojej drużynie.
  • Możesz również rzucić przywódcy bandytów wyzwanie. Jeśli będzie w stanie zabić cię jednym ciosem swojego topora, zabierze wszystkie twoje pieniądze. Jeśli mu się to nie powiedzie, ty zabierzesz skrzynkę za darmo. Lider zbirów przystanie na twoją propozycję, jednak o zwycięstwo w tym wypadku jest niezwykle łatwo, bowiem wystarczy, by Bezimienny w momencie rozmowy posiadał 15 PŻ.
  • Alternatywnie możesz po prostu zgodzić się na ofertę przywódcy bandytów i zapłacić za skrzynkę.

Tak czy inaczej, Głowa Mertwyna znajdzie się w twoich rękach. Odnieś ją właścicielowi, a uzyskasz spory zastrzyk PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.