Kości Nocy

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Po wejściu do budynku nie zastaniesz nikogo - dostrzeżesz jedynie zrobioną z kości drabinę. Dzięki niej możesz zejść do piwnicy.

Kości Nocy

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Niższa dzielnica, Kości Nocy

1 - drabina. Zaprowadzi cię na parter zrujnowanego budynku.

Przy okazji pierwszej wizyty w Kościach Nocy spotkasz tutaj Lotara - jeśli Morte został porwany, bowiem w przeciwnym razie mag będzie przebywał w swojej sypialni (8). Jeżeli jednak Mantuok zabrał twojego towarzysza, mag przyzna, że Morte faktycznie dołączył do jego kolekcji czaszek. Uwolnienie "mimira" będzie wymagało znalezienia innej, równie cennej czaszki - szczegóły znajdziesz w opisie głównego wątku fabularnego. Tam też poznasz wskazówki Lotara, dzięki którym twoje poszukiwnia utraconej tożsamości nabiorą rozpędu.

2 - półka. Znajdziesz na niej czaszkę Kozigrzebyka. Dowiesz się, że to on zaraził niegdyś Mantuoka likantropią, jednak później został przez niego zabity przy pomocy magicznej księgi.

3 - Morte (o ile został porwany). Dopóki go nie uwolnisz, nie uzyskasz żadnych interesujących informacji.

4 - półka. Leży na niej czaszka Anarchisty znanego dawniej jako Ponury Skalp. Opowie ci on o swojej dawnej działalności w Lidze Rewolucyjnej oraz o tym, jak został zdradzony i zabity. Czaszka wspomni również, że spotkała twoje poprzednie cielenie w mieście o nazwie Klątwa i... Owo spotkanie zakończyło się twoją śmiercią.

5 - półka. Odnajdziesz na niej czaszkę byłego czarodzieja i zabójcy imieniem Stern. Czerep opowie ci o tym, jak został zdradzony przez księgę i zabity przez Mantuoka. Przy okazji otrzymasz ostrzeżenie, by wystrzegać się mocy tajemniczego grimuaru - na wypadek gdybyś na niego natrafił.

6 - półka. Znajdziesz na niej czaszkę ex-Czuciowca zwanego dawniej Oceanem-przed-burzą. Dowiesz się, że został on zabity przez samą Ravelę Szkaradną, bowiem nie potrafił odpowiedzieć na jej pytanie. Poznanie tegoż zapewni ci 2000 PD.

7 - kanapa. Przesuń ja, a znajdziesz przejscie prowadzące do podziemi Kości Nocy.

8 - przejście do sypialni Lotara.

9 - schody prowadzące do piwnicy Kości Nocy.

10 - Mantuok. Szczurołak wraz z grupą swoich pobratymców zatarasuje jedyne możliwe przejście, dlatego będziesz musiał znaleźć sposób, aby się "dogadać" - opcji jest kilka:

  • Powiedz Mantuokowi, że wykonujesz misję dla Lotara. Zostaniesz przepuszczony bez walki i kolejnych pytań.
  • Daj Mantuokowi Zepsuty ser, który wcześniej mogłeś kupić w Niższej dzielnicy od Giltspura. Szczurołak zginie na miejscu, a reszta jego kompanii ruszy do ataku.
  • Sprowokuj Mantuoka do walki i zabij wszystkie szczurołaki w uczciwym starciu. O ile oczywiście taką przewagę liczebną można nazwać "uczciwą walką".

Jeśli zabijesz Mantuoka, powinieneś zabrać z jego truchła Grimuar Szkodliwych Myśli. To właśnie o tej księdze wspominali ci wcześniej Kozigrzebyk (2) oraz Stern (5).

11 - portal prowadzący do Katakumb Łkających Kamieni.

12 - przejście z sypialni Lotara do piwnicy Kości Nocy.

13 - sypialnia Lotara. To właśnie tam spotkasz maga, jeśli Morte nie został porwany po przybyciu do Niższej dzielnicy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.