Kryjówka Abazigala

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Tron Bhaala

Już na samym początku czeka cię spore wyzwanie - gdy tylko dojdziesz do szczytu olbrzymich schodów, spotkasz Draconisa, lojalnego maga Abazigala. Czarodziej sam w sobie nie jest trudny do pokonania, jednak oszczędzaj zaklęcia, gdyż po "śmierci" zamieni się... w zielonego smoka! Tym razem walka będzie znacznie trudniejsza, jednak powinieneś zastosować typową taktykę na smoki, czyli mówiąc pokrótce: na siebie rzucasz czary defensywne, na oponenta zaklęcia ze szkoły odrzucenia, przyzwańców jako mięso armatnie oraz czary 10-ego poziomu maga i poziomu misji kapłana, i co chyba oczywiste, zmasowany atak wojowników na przyspieszeniu, najlepiej z wykorzystaniem specjalnych zdolności.

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Kryjówka Abazigala, poziom I
  1. Wyjście na zewnątrz
  2. Tunel prowadzący do magicznej sadzawki
  3. Tunel prowadzący do więzienia Kuo-toa
  4. Tunel prowadzący do jaskini Iycantha Szalonego
  5. Tunel prowadzący do jaskini Fll'Yissetat

Po wejściu do lokacji ujrzysz człowieka, który po krótkiej wypowiedzi zamieni się w Większego Wiwernołaka i zaatakuje wraz z kilkoma Mniejszymi żywiołakami ziemi. Poślij wszystkie stwory do piachu i rozejrzyj się po niewielkiej jaskini - dobij pozostałe żywiołaki i rozbrój pułapki.

Podróżowanie po kryjówce Abazigala może odbywać się tylko w jeden sposób: poprzez podwodne tunele. Niestety, nie jesteś w normalny sposób wstrzymać oddechu na tak długo, by je przepłynąć... ale i na to oczywiście jest sposób. Zabierz z ciała Wiwernołaka pusty flakon i zanurkuj w jedyny dostępny w tym momencie tunel (2).

Pomieszczenie magiczną sadzawką

W jaskini, do której trafisz, zaatakuje cię kilka lodowych salamander - na tym etapie gry nie powinny już jednak stanowić dużego wyzwania. Wyjdź zachodnim przejściem, by trafić do komnaty z sadzawką po lewej strony. Napełnij w niej flakon, a uzyskasz Miksturę długiego oddechu. Wróć do lokacji początkowej.

Okazuje się, że sama mikstura to nie wszystko - aby pokonać dwa najdłuższe tunele, będziesz potrzebować liny. W tym celu skieruj się do jedynego możliwego, nieeksplorowanego tunelu, oznaczonego 3 na powyższej mapie.

Więzienie kuo-toa

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Więzienie Kuo-Toa
  1. Tunel prowadzący do lokacji wyjściowej
  2. Olhydra
  3. Mnich

W tej lokacji czeka cię kilka przepraw z grupami Kuo-Toa i żywiołakami wody, co będzie miało finał przy 2, gdzie możesz (choć nie musisz) stanąć do walki z Olhydrą i dwoma innymi żywiołakami. Twoim głównym celem jest tu jednak spotkanie z ciężko rannym mnichem Baltazara (3). Umierający człowiek przed swoim "zejściem" wyjawi ci trochę informacji o czarze geas rzuconym na strażnika pieczary Abazigala oraz Zwoju Odwrócenia mogącym rozproszyć zaklęcie, a następnie ofiaruje linę, dzięki której będziesz mógł się przedostać w głąb siedziby Abazigala. Gdy mnich umrze, nie zapomnij zabrać z jego ciała ręki Hindo - komponentu niezbędnego do stworzenia Zagłady Hindo +4. Na koniec udaj się do 3, by podwodnym tunelem powrócić do lokacji wyjściowej, skąd tunelem nr 4 wybierz się na rekonesans jaskini Iycantha Szalonego.

Jaskinia Iycantha Szalonego

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Jaskinia Iycantha Szalonego
  1. Tunele prowadzące do lokacji wyjściowej
  2. Iycanth Szalony
  3. Spetryfikowana drużyna
  4. Laboratorium Iycantha
  5. Leże gautów

Lokacja ta wypełniona jest fruwającymi gałkami ocznymi, których staraj się unikać. Konfrontacja z nimi nie jest zbyt trudna, jednak ich ilość jest po prostu denerwująca. Twoim celem jest spotkanie z Iycanthem Szalonym, którego spotkasz przy punkcie 2. Postaraj się wysłuchać obłąkanego maga do końca, a zaproponuje ci oddanie Zwoju Odwrócenia w zamian za słupek oka obserwatora. Ten możesz zdobyć samodzielnie, udając się do leża gautów (5), lub... wynająć do tego spetryfikowaną drużynę (3). Rzuć na jej członków czar Zamiana kamienia w ciało lub użyj zwojów z tym zaklęciem, których z pewnością znalazłeś kilka podczas eksploracji kryjówki Abazigala (jeden znajdziesz m.in. w laboratorium Iycantha (4), do którego możesz przejść korzystając z tunelu znajdującego się tuz obok punktu 2). Kiedy już odczarujesz podróżników, poznasz Bondariego, Nanoka i Tima. Opowiedz im bajkę o ratowaniu świata, a chętnie udadzą się do leża gautów po niezbiędny dla ciebie przedmiot.

"Bohaterowie" wrócą po kilku dniach, prokurując jeden z zabawniejszych momentów w całej sadze... no, ale grunt, że mają ze sobą słupek oka obserwatora. Ponadto otrzymasz od nich brązowe pantalony - przedmiot niezbędny do rozwikłania sławnej zagadki pantalonów. Tak czy inaczej, przedmiot oddaj Iycanthowi, który przebywa w swoim laboratorium; zgodnie z umową, w zamian za dobrze wykonaną zadanie otrzymasz Zwój Odwrócenia. Na koniec rozejrzyj się jeszcze po pracowni maga - znajdziesz m.in. Stronę o olbrzymim golemie, dzięki której Cespenar będzie mógł stworzyć Podręcznik do olbrzymiego golema. Nic tu po tobie. Wróć do wyjściowej lokacji korzystając z tuneli oznaczonych 1.

Gdy już tam trafisz, wybierz ostatni możliwy tunel (5), prowadzący do jaskini Fll'Yissetat.

Jaskinia Fll'Yissetat

Baldur's Gate 2 - Tron Bhaala - Solucja - Kryjówka Abazigala
  1. Fll'Yissetat
  2. Przejście do leża Abazigala

W tej pieczarze nie natkniesz się już na żadnych przeciwników; spotkasz tu tylko Fll'Yissetat, smoczycę nienawidzącą Abazigala, jednak zmuszoną do strzeżenia jego leża przez geas. Aby dostać się do siedliszcza twojego głównego oponenta, możesz uwolnić ją korzystając ze Zwoju Odwrócenia lub po prostu zabić, typową taktyką na smoki. Którego sposobu byś nie wybrał, po walce przejdź do leża swojego brata.

Walka z Abazigalem

Bitwa z Abazigalem nie należy do najprostszych, dlatego też solidnie do niej się przygotuj. Rzuć wszystkie możliwe czary defensywne, uuaktywnij specjalne zdolności, przywołaj tak wiele przyzwańców, jak tylko możesz. I ruszaj do boju.

Podobnie jak w wypadku Draconisa, po krótkiej konwersacji zmierzysz się z ludzką formą Abazigala. Uderz na niego całą drużyną i najpotęzniejszymi przyzwańcami, np. devami. Z bocznych sektorów pieczary zaatakują lodowe salamandry, które staraj się odciągnąć od głównej bitwy słabszymi przyzwańcami i wysokopoziomowymi czarami obszarowymi, jak choćby Plugawy uwiąd Abi-Dalzima. Gdy doprowadzisz swojego głównego przeciwnika na skraj śmierci, ten zmieni postać na smoczą. Tutaj walka robi się znacznie cięższa, twój kapłan z pewnością będzie miał co robić. Korzystaj ze zdolności, zaklęć poziomu X maga i poziomu misji kapłana. W końcu smok padnie, a ty po raz kolejny trafisz do sfery kieszeniowej. Po powrocie z Otchłani pozbieraj łupy - m.in. Gram Miecz Żalu +5 i łuski niebieskiego smoka, z których Cespenar będzie mógł wykuć wspaniałą zbroję.

Na koniec skorzystaj z teleportu znajdującego się w pieczarze, by przenieść się na zewnątrz kryjówki Abazigala. Stamtąd udaj się prosto do Amkethran.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.