Kusze i be?ty

Przewodnik gry Baldur's Gate

Ciężka Kusza

Ciężka Kusza

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
Waga: 14
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: broń strzelecka
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Tego rodzaju kusze były ulubioną; bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by systematycznie pozbywać się obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało do dziś dnia, a to przede wszystkim z powodu unicestwienia się króla, które nie zdołały sprostać połączonej armii podbitych ziem.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
TraK0: +5
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: broń strzelecka
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: W jej posiadaniu jest Dabron Sashenstar, którego możesz spotkać w centralnych Wrotach.

Lekka Kusza

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Waga: 2
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: broń strzelecka
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Lekka Kusza Szybkości: Wojskowa Kosa

Tą broń(i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach w głębi tej mrocznej ziemi. Nie znając imion dawno zmarłych dobroczyńców, osadnicy używali tych "narzędzi" do wyrwania większego obszaru krainy dla siebie, ale próby te i tak spełzły na niczym. Te nieszczęsne dusze - zmiażdżone przez przeważające siły hobgoblinów - dołączyły do umarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi.

PARAMETRY:

Obrażenia: +1 (pociski)
TraK0: +1
Specjalne:

  1. 1 dodatkowy atak w rundzie

Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: broń strzelecka
Typ broni: dwuręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Taeroma "Grzmiącego Młota" Fuiruima.


Bełt

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca

Bełt +1

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca

Bełt +2

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca

Bełt Błyskawic

Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. +4k4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie obronnym przeciw zionięciom)

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca

Bełt Polimorfii

Ten bełt jest magiczny; otacza go zielona poświata. Trafiona przez niego osoba, która nie wykona rzutu przeciw różdżkom, zostaje zmieniona w wiewiórkę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. Rzut obronny przeciw polimorfii albo ofiara zmienia się w wiewiórkę

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca

Bełt Ukąszeń

Bełt ukąszeń jest śmiercionośnym narzędziem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Specjalne:

  1. Trucizna: 30 obrażeń po 15 sekundach (rzut obronny przeciw śmierci neguje)

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza
Gdzie?: różne miejsca


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.