Zdolności są kolejną opcją pozwalającą rozwijać postać w Divinity: Original Sin. Wszystkie zdolności podzielono na sześć kategorii. Aby awansować daną zdolność, należy wydać na nią tyle punktów, ile wynosi nowy poziom. Przykładowo, aby podnieść zdolność "Dwuręczne" na drugi poziom, będziesz musiał wydać dwa punkty zdolności. Premie od broni, pancerza lub cech nie mają wpływu na podnoszenie swoich zdolności oraz ich koszt.
Poniższe zestawienie przedstawia wszystkie dostępne w grze zdolności:
Broń
Dwuręczne
Zdolność "Dwuręczne" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych bronią dwuręczną (mieczami, toporami, włóczniami, laskami).
Jednoręczne
Zdolność "Jednoręczne" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych bronią jednoręczną (sztyletami, mieczami, toporami, maczugami).
Kusze
Zdolność "Kusze" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych kuszami.
Łuki
Zdolność "Łuki" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych łukami.
Tenebrium
Zdolność "Tenebrium" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych broniami z Tenebrium.
Obrona
Ekspert od pancerzy
Ekspert od pancerzy zwiększa współczynnik pancerza o 5% za każdy punkt i zmniejsza karę do ruchu za ciężki pancerz o 20% za każdy punkt.
Ekspert od tarcz
Ekspert od pancerzy zwiększa na blokowanie ciosów tarczą o 5%.
Krzepa
Wpływa na szansę na uniknięcie efektów powalenia, płonięcia, krwawienia, okaleczenia, oślepienia, osłabienia, choroby, skażenia i upojenia alkoholowego.
Siła woli
Wpływa na szansę uniknięcia efektów przestraszenia, uciszenia, oczarowania, zamrożenia, ogłuszenia, klątwy, spowolnienia i skamienienia.
Umiejętności
Aeroturgia
Określa, ile zaklęć z dziedziny Aeroturgii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.
Czarna magia
Określa, ile zaklęć z dziedziny Czarnej magii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.
Geomancja
Określa, ile zaklęć z dziedziny Geomancji możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.
Hydrozofia
Określa, ile zaklęć z dziedziny Hydrozofii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.
Pirokineza
Określa, ile zaklęć z dziedziny Pirokinezy możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.
Strzelec wyborowy
Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Strzelca wyborowego możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.
Zbrojny
Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Zbrojnego możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.
Łotrzyk
Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Łotrzyka możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.
Osobowość
Charyzma
Charyzma określa pierwsze wrażenia, jakie wywierasz na innych, oraz twoje zdolności manipulacji, zastraszania i perswazji.
handel wymienny
Handel wymienny wpływa na twoją umiejętność targowania się.
Przywództwo
Przywództwo zapewnia premie członkom twojej drużyny i przyjaciołom, którzy cię widzą.
Szczęściarz
Szczęściarz zwiększa twoje szanse na znalezienie dodatkowych łupów i zwiększa współczynnik ataku.
Kunszt
Kowalstwo
Kowalstwo pozwala ci naprawiać twoje przedmioty. Im wyższy poziom, tym szybsze naprawy. Umiejętność ta jest wymagana w przypadku wytwarzania i naprawy broni oraz zbroi z wykorzystaniem metalu.
Polihistor
Polihistor identyfikuje wrogów i pozwala ci rozpoznawać przedmioty. Im wyższy poziom, tym więcej wrogów i przedmiotów rozpoznasz, a identyfikacja przebiegnie szybciej.
Rzemiosło
Rzemiosło określa rodzaj i jakość wytwarzanych przez ciebie przedmiotów. Im wyższy poziom, tym szybsze wytwarzanie.
Telekineza
Telekineza określa zasięg i cięzar przedmiotów, które możesz przemieszczać siłą umysłu.
Złe uczynki
Kradzież kieszonkowa
Kradzież kieszonkowa określa, co możesz ukraść i kogo z powodzeniem możesz okraść. Wyższy poziom umiejętności pozwala na okradanie badziej inteligentnych i spostrzegawczych postaci. Umożliwia również kradzież cięższych i bardziej wartościowych przedmiotów. Lepszymi złodziejami są postaci o wysokiej zwinności. Aby kogoś okraść, przejdź w tryb skradania się i kliknij wybraną ofiarę.
Otwieranie zamków
Otwieranie zamków określa złożoność otwieranych przez ciebie zamków i czas, jaki musisz na to poświęcić. Aby otworzyć zamek, użyj wytrycha i kliknij przedmiot, który chcesz otworzyć.
Skradanie się
Skradanie się określa , jak dobrze się skradasz i pozostajesz w ukryciu. Przy wyższym poziomie zdolności skradania się koszt przechodzenia w ten tryb (w PA) jest niższy, zasięg wzroku bohaterów niezależnych jest mniejszy, a prędkość poruszania się - większa.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!