Barbarzyńca

Przewodnik gry Neverwinter Nights

Barbarzyńcy są dzielni, a nawet nieostrożni, a ich umiejętności bojowe czynią z nich znakomitych poszukiwaczy przygód. Zamiast szkolenia i dyscypliny dysponują potężnym gniewem, który czyni ich silniejszymi, wytrzymalszymi i bardziej odpornymi na atak. Energii starcza im tylko na kilka takich wybuchów gniewu dziennie, lecz to zwykle wystarcza. Ustawiczne wymykanie się niebezpieczeństwom wyposażyło barbarzyńców w coś w rodzaju "szóstego zmysłu", nadprzyrodzonej zdolności wyczuwania zagrożenia i unikania ataków. Wytrzymałość biegowa barbarzyńców jest legendarna.

  • Ograniczenia charakteru: dowolny niepraworządny.
  • Kostka wytrzymałości: k12.
  • Biegłości: każde uzbrojenie proste lub bojowe, lekki pancerz, średni pancerz, tarcze.
  • Punkty umiejętności (modyfikator inteligencji 4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.
  • Eks-barbarzyńcy: barbarzyńca nie może dalej awansować, jeśli jego charakter stanie się kiedykolwiek praworządny.

Zdolności specjalne

Szał

Barbarzyńca potrafi wpadać w morderczy szał, co sprawia, że staje się poważniejszym przeciwnikiem.

Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Na 1 poziomie - raz dziennie; od 4 poziomu - dwa razy dziennie; od 8 poziomu - trzy razy dziennie; od 12 poziomu - cztery razy dziennie.
Korzyści: siła +4, kondycja +4; +2 morale do rzutów obronnych na wolę.
Kary: KP -2.
Uwagi: trwa przez 3 rundy + zmieniony modyfikator kondycji. Na 15 poziomie szał zmienia się w dziki szał, zapewniający barbarzyńcy premie +6 do siły i kondycji, +3 do rzutów na wolę (kara -2 klasy pancerza nadal obowiązuje).

Szybkie poruszanie się

Barbarzyńca uzyskuje 10% premię szybkości ruchu.

Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.

Niezwykłe uniki

Barbarzyńcy potrafią poruszać się szybko i reagować na zagrożenie zwinniej niż pozostałe klasy. Zdolność ta rozwija się z awansowaniem na wyższe poziomy.

Uzyskiwany:

  • Poziom 1: zachowujesz premię zręczności do KP, nawet jeśli zostaniesz zaskoczony
  • Poziom 5: +1 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
  • Poziom 10: +2 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
  • Poziom 13: +3 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
  • Poziom 16: +4 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
  • Poziom 19: +5 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek

Użycie: automatycznie.

Zmniejszenie obrażeń

Barbarzyńca uzyskuje umiejętność bagatelizowania części obrażeń otrzymanych przy każdym ciosie lub ataku.

Uzyskiwane: na 11 poziomie. Użycie: automatycznie. Korzyści:Poziom 11: zmniejszenie obrażeń o 1 punkt

  • Poziom 14: zmniejszenie obrażeń o 2 punkty
  • Poziom 17: zmniejszenie obrażeń o 3 punkty
  • Poziom 20: zmniejszenie obrażeń o 4 punkty.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.