Barbarzyńcy są dzielni, a nawet nieostrożni, a ich umiejętności bojowe czynią z nich znakomitych poszukiwaczy przygód. Zamiast szkolenia i dyscypliny dysponują potężnym gniewem, który czyni ich silniejszymi, wytrzymalszymi i bardziej odpornymi na atak. Energii starcza im tylko na kilka takich wybuchów gniewu dziennie, lecz to zwykle wystarcza. Ustawiczne wymykanie się niebezpieczeństwom wyposażyło barbarzyńców w coś w rodzaju "szóstego zmysłu", nadprzyrodzonej zdolności wyczuwania zagrożenia i unikania ataków. Wytrzymałość biegowa barbarzyńców jest legendarna.
- Ograniczenia charakteru: dowolny niepraworządny.
- Kostka wytrzymałości: k12.
- Biegłości: każde uzbrojenie proste lub bojowe, lekki pancerz, średni pancerz, tarcze.
- Punkty umiejętności (modyfikator inteligencji 4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.
- Eks-barbarzyńcy: barbarzyńca nie może dalej awansować, jeśli jego charakter stanie się kiedykolwiek praworządny.
Zdolności specjalne
Szał
Barbarzyńca potrafi wpadać w morderczy szał, co sprawia, że staje się poważniejszym przeciwnikiem.
Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: po uaktywnieniu. Na 1 poziomie - raz dziennie; od 4 poziomu - dwa razy dziennie; od 8 poziomu - trzy razy dziennie; od 12 poziomu - cztery razy dziennie.
Korzyści: siła +4, kondycja +4; +2 morale do rzutów obronnych na wolę.
Kary: KP -2.
Uwagi: trwa przez 3 rundy + zmieniony modyfikator kondycji. Na 15 poziomie szał zmienia się w dziki szał, zapewniający barbarzyńcy premie +6 do siły i kondycji, +3 do rzutów na wolę (kara -2 klasy pancerza nadal obowiązuje).
Szybkie poruszanie się
Barbarzyńca uzyskuje 10% premię szybkości ruchu.
Uzyskiwane: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Niezwykłe uniki
Barbarzyńcy potrafią poruszać się szybko i reagować na zagrożenie zwinniej niż pozostałe klasy. Zdolność ta rozwija się z awansowaniem na wyższe poziomy.
Uzyskiwany:
- Poziom 1: zachowujesz premię zręczności do KP, nawet jeśli zostaniesz zaskoczony
- Poziom 5: +1 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
- Poziom 10: +2 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
- Poziom 13: +3 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
- Poziom 16: +4 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
- Poziom 19: +5 do rzutów obronnych na refleks przy unikaniu pułapek
Użycie: automatycznie.
Zmniejszenie obrażeń
Barbarzyńca uzyskuje umiejętność bagatelizowania części obrażeń otrzymanych przy każdym ciosie lub ataku.
Uzyskiwane: na 11 poziomie. Użycie: automatycznie. Korzyści:Poziom 11: zmniejszenie obrażeń o 1 punkt
- Poziom 14: zmniejszenie obrażeń o 2 punkty
- Poziom 17: zmniejszenie obrażeń o 3 punkty
- Poziom 20: zmniejszenie obrażeń o 4 punkty.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!