W trakcie tworzenia postaci do naszej dyspozycji została oddana możliwość określenia rasy bohatera - do wyboru jest siedem ras zamieszkujących Faerun: człowiek, krasnolud, elf, gnom, półelf, półork i niziołek.
Człowiek
Ludzie są najbardziej wszechstronną z pospolitych ras. Krótkie życie i skłonność do wędrówek oraz podbojów powodują też bardzo duże zróżnicowanie fizyczne ludzi. Mają karnację od prawie czarnej do bardzo bladej, włosy od czarnych do blond, a zarost (u mężczyzn) od rzadkiego do obfitego. Ubierają się często nieortodoksyjnie, noszą nietypowe fryzury, ciekawe elementy stroju, tatuaże itp.
- Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy człowiek-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.
- Pojętność: 1 dodatkowy atut na 1 poziomie.
- Biegłość: 4 dodatkowe punkty umiejętności na 1 poziomie plus 1 dodatkowy punkt umiejętności przy każdym awansie.
Krasnolud
Krasnoludowie są znani z talentów wojennych, zdolności wytrzymywania znacznych obrażeń fizycznych i magicznych, pracowitości i mocnej głowy do piwa. Są nieskorzy do żartów i nieufni wobec obcych, ale wielkoduszni dla tych, którzy zdobyli ich zaufanie. Rosną na 4 do 4 i pół stopy, lecz są krępi i przysadziści, mierząc wszerz niemal tyle, ile wynosi ich wzrost. Skóra krasnoludów może mieć odcień od kremowego do jasnobrązowego, a ich włosy są czarne, szare lub brązowe. Krasnoludzcy mężczyęni wysoce cenią swoje brody.
- Krasnoludzkie modyfikatory cech: kondycja +2, charyzma -2.
- Ulubiona klasa (wojownik): Jeśli wieloklasowy krasnolud jest wojownikiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy krasnolud odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.
- Zdolności specjalne: kamieniarstwo, widzenie w ciemności, odporność na trucizny, odporność na zaklęcia, ofensywne szkolenie w walce z orkami, ofensywne szkolenie w walce z goblinoidami, defensywne szkolenie w walce z olbrzymami, premia do umiejętności (wiedza).
Elf
Elfy słyną ze swej poezji, pieśni i sztuk magicznych, lecz gdy grozi im niebezpieczeństwo, wykazują też wielki talent w posługiwaniu się bronią i w zdolnościach strategicznych. Elfy mogą żyć ponad 700 lat i według ludzkich pojęć bardzo powoli wybierają przyjaciół i wrogów, a jeszcze wolniej ich zapominają. Są smukłe i mierzą od 4 i pół stopy do 5 i pół stóp wzrostu. Mają zwykle bladą skórę, ciemne włosy i ciemnozielone oczy. Nie mają zarostu ani owłosienia na reszcie ciała, wolą wygodne stroje i charakteryzują się nieziemską gracją. Wiele innych ras uważa je za niezwykle urodziwe.
- Elfickie modyfikatory cech: zręczność +2, kondycja -2.
- Ulubiona klasa (czarodziej): Jeśli wieloklasowy elf jest czarodziejem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy elf odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.
- Zdolności specjalne: bezsenność, odporność na zaklinanie, dodatkowe biegłości (długi miecz, rapier, krótki łuk, długi łuk), premia do umiejętności (nasłuchiwanie), premia do umiejętności (przeszukiwanie), premia do umiejętności (spostrzegawczość), wyostrzone zmysły, wyczulony wzrok.
Gnom
Gnomy są bardzo poszukiwane jako alchemicy, wynalazcy i technicy, choć większość woli zażywać prostych wygód wśród swoich ziomków. Lubią zwierzęta, klejnoty i żarty, zwłaszcza psikusy płatane innym. Uwielbiają uczyć się z własnego doświadczenia i zawsze próbują nowych metod budowania różnych rzeczy. Mierzą 3 do 3 i pół stopy wzrostu, a skórę mają od jasnobrązowej do brązowej. Włosy mają jasne, a oczy często błękitnawe. Ubierają się zwykle w ziemiste kolory, ale zawile dekorują swe stroje. Gnomy rodzaju męskiego przejawiają upodobanie do starannie przyciętych bród. Przeciętny gnom żyje 350-500 lat.
- Gnomie modyfikatory cech: kondycja +2, siła -2.
- Ulubiona klasa (czarodziej): Jeśli wieloklasowy gnom jest czarodziejem, to ta klasa nie liczysię przy ustalaniu, czy gnom odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.
- Zdolności specjalne: niewielki wzrost, odporność na iluzje, ofensywne szkolenie w walce z reptilionami, ofensywne szkolenie w walce z goblinoidami, defensywne szkolenie w walce z olbrzymami, premia do umiejętności (nasłuchiwanie), premia do umiejętności (koncentracja), talent magiczny (iluzja), wyczulony wzrok.
Półelf
Półelfy charakteryzują się ciekawością i ambicją odziedziczoną po ludzkich przodkach oraz wrażliwymi zmysłami i miłością do przyrody otrzymanymi po elfach, są jednak obcy dla obu tych kultur. Dla ludzi wyglądają jak elfy, dla elfów - jak ludzie. Półelfy są bledsze, bardziej jasnowłose i gładkoskóre niż ich ludzcy rodzice, lecz ich karnacja i inne cechy są różnorodne jak u ludzi. Zazwyczaj mają zielone, elfie oczy. Żyją do około 180 lat.
- Ulubiona klasa (dowolna): Przy określaniu, czy półelf-wieloklasowiec otrzymuje karę doświadczenia, jego najwyższa klasa nie liczy się.
- Zdolności specjalne: bezsenność, odporność na zaklinanie, premia do umiejętności (nasłuchiwanie), premia do umiejętności (przeszukiwanie), premia do umiejętności (spostrzegawczość), wyczulony wzrok.
Półork
Półorkowie to gorącokrwiste i ponure rezultaty kojarzenia się ludzi z orkami. Wolą działać niż myśleć i walczyć niż dyskutować. Uwielbiają proste przyjemności, takie jak ucztowanie, chełpienie się i żywiołowy taniec. Mogą stanowić duży atut w odpowiedniej drużynie, lecz nie na balach u książąt. Półorkowie są równie wysocy, co ludzie, lecz w ich posturze odznaczają się cechy brutalne. Uważają blizny za powód do dumy i element upiększający. Rzadko dożywają 75 lat.
- Modyfikatory cech półorka: siła +2, inteligencja -2, charyzma -2.
- Ulubiona klasa (barbarzyńca): Jeśli wieloklasowy półork jest barbarzyńcą, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.
- Zdolności specjalne: widzenie w ciemności.
Niziołek
Niziołki to sprytne, zdolne i pomysłowe osoby, zdolne przetrwać wiele. Są znane z niepohamowanej ciekawości i śmiałości, której nie dorównuje wiele większych ludów. Przyciąga je bogactwo, lecz wolą wydawać niż gromadzić. Cerę mają rumianą, włosy czarne i proste, a oczy czarne lub brązowe. Niziołki płci męskiej często hodują długie bokobrody, lecz rzadko brody czy wąsy. Wolą praktyczne stroje, chętniej zakładają wygodne koszule niż biżuterię. Mierzą około 3 stóp wzrostu i zwykle dożywają 150 lat.
- Modyfikatory cech niziołka: zręczność +2, siła -2.
- Ulubiona klasa (łotrzyk): Jeśli wieloklasowy niziołek jest łotrzykiem, to ta klasa nie liczy się przy ustalaniu, czy odczuwa karę doświadczenia za wieloklasowość.
- Zdolności specjalne: niewielki wzrost, premia do umiejętności (nasłuchiwanie), premia do umiejętności (skradanie się), szczęście, dzielność, celne oko.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!