Wieża Durlaga - poziom -1

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy

Solucja - Wieża Durlaga

W tym małym pomieszczeniu spotkasz Bayarda, członka jednej z grup poszukiwaczy przygód, który zrezygnował z dalszej eksploracji krasnoludzkiej budowli. Mężczyzna przestrzeże cię przed schodzeniem niżej (ale kogo obchodzą takie przestrogi?) i odejdzie. Możesz rozejrzeć się po lokacji, jednak oprócz kilku ghastów nie znajdziesz tu nic interesującego. Korzystając z ukrytego przejścia w północnej ścianie zejdź niżej.

Solucja - Wieża Durlaga
  1. Winda
  2. Główka gongu
  3. Kuźnia
  4. Tarcza
  5. "Czytelnia"
  6. Klejnot
  7. Komnata Islanne
  8. Mechanizm prasy
  9. Prasa

Dopiero tutaj rozpoczynają się prawdziwe atrakcje Wieży Durlaga - pułapka na pułapce, a do tego całkiem pokaźna liczba istot czyhających na twoje życie - do takiego krajobrazu lepiej się przyzwyczaj, ponieważ będzie ci towarzyszył do ostatniego poziomu budowli. Twoim głównym celem na tym poziomie jest otworzenie windy (1) prowadzącej niżej. Aby tego dokonać musisz rozwiązać cztery zagadki, które wyrecytują ci strażnicy stojący wokoło windy. A więc zaczynamy.

Strach - jeden ze strażników chce, żeby go obudzić. W tym celu najpierw musisz skompletować gong: główka znajduje się na półkach w jednej z komnat (2), natomiast rączka w jednej z beczek leżących w tym samym pomieszczeniu co winda. Mając obie części udaj się do kuźni (3) by zreperować narzędzie, po czym musisz uderzyć nim w tarczę (4). Pierwsza zagadka rozwiązana.

Duma - zadanie jest bardzo proste. Musisz udać się do "czytelni" (5) i przeczytać wszystkie cztery książki. Gdy to uczynisz otworzy się komnata na wschodzie i miecz Durlaga rozbłyśnie chwałą. Druga zagadka za tobą.

Skąpstwo - kolejna zagadka jest również bardzo prosta. Strażnikowi, który opowiedział ci zagadkę musisz dostarczyć klejnot, który znajdziesz w pomieszczeniu 6. Gdy go oddasz, trzecią zagadkę możesz uznać za zaliczoną.

Miłość - ostatni ze strażników żąda słodkiego, karmazynowego napoju śmiechu i namiętności. Aby zaliczyć zadanie udaj się do komnaty oznaczonej 7. Znajdziesz tam winogrona i przełącznik do prasy, którą musisz uruchomić, włączając mechanizm (8). Następnie udaj się do prasy (9) i włóż winogrona, uzyskując napój, który przekaż strażnikowi.

Mimo zaliczenia zagadek, aby skorzystać z windy będziesz musiał pokonać jeszcze czterech strażników. A uwierz mi, słabi nie są; w końcu jednak walka zakończy się pomyślnie i będziesz mógł skorzystać z urządzenia, które zawiezie twoją drużynę na kolejny poziom.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.