Smocze Oko, cz. II

Solucja i poradnik gry Icewind Dale II

Ze względu na złożoność i zależność questów pojawiających się na pierwszych trzech poziomach Smoczego Oka, zdecydowałem się połączyć opisy tych poziomów w jedną całość podzieloną na dwie części.

Wejście

Smocze Oko

Poziom 1

Smocze Oko

Poziom 2

Smocze Oko

Poziom 3

Smocze Oko
  1. Zbrojownia
  2. Zejście do Pradawnej Wiwerny
  3. Przejście na drugi poziom
  4. Więzienie (Nheero)
  5. Mandal
  6. Nathaniel (Rakshasa)
  7. Laboratorium
  8. Biblioteka
  9. Komnata lęgowa
  10. Przejście na trzeci poziom
  11. Golem i miecz Mandala
  12. Naczynia z wodą
  13. Biblioteka (3 poziom)
  14. Oko Ssetha
  15. "Magazyn"
  16. Przejście do Wulkanu

Z powrotem jesteś na trzecim poziomie - tym razem na trochę dłużej. Idź na północ, pokonaj przeciwników, wlej jad wiwerny do naczynia z wody (12a) i odpocznij. Czeka cię teraz bardzo ciężkie starcie z przeważającymi siłami yuan-ti, dlatego też rzuć czary ochronne i przyzwij tylu pomagierów, ilu tylko zdołasz. Idź ze swoją armią do serca lokacji, tutaj walka rozgorzeje na dobre. Kiedy walka zakończy się twoim zwycięstwem, idź w kierunku zachodnim (oczywiście uprzednio regenerując PŻ poprzez sen lub czary), gdzie zaatakuje cię spora grupa szlamowatych istot. Sugeruje wrócić do miejsca, w którym staczałeś bój z yuan-ti i rzucić przed siebie Zabójczą Chmurę - w ten sposób wyeliminujesz przynajmniej część "galaret"; z resztą będziesz musiał rozprawić się bardziej konwencjonalną metodą. Po walce idź do płd-zach komnaty i pokonaniu przeciwników wlej kolejny jad do naczynia z wodą (12b). Kieruj się na północ, aż dotrzesz do małej biblioteki; znów standardowo: kładziesz wrogów trupem, wlewasz jad do naczynia (12c). Wróć teraz do Nheero i opowiedz mu o bibliotece. Starzec pójdzie ja sprawdzić, podążaj za nim. Gdy Nheero będzie zajęty książkami, ty idź przeczesać komnaty na płd-wsch od biblioteki. Przyj przed przed siebie, dopóki Oko Ssetha nie stanie na twojej drodze. Wróć do Nheero i poczekaj aż skończy studiować księgi. Odnalazł w nich kilka ciekawych informacji, chociażby jak ta o najwyższym kapłanie Yuan-ti, Thorasskusie, ukazującym się jedynie wyznawcom Ssetha. Poproś Nheero o wywar histachii. Każ swemu najlepszemu wojownikowi go wypić i iść do pomieszczenia znajdującego się za Okiem Ssetha (14). Pokonaj przebywające tam histachii, po czym użyj znajdującej się tam półki - kładka znajdująca się w centrum lokacji opadnie umożliwiając przejście do komnaty Thorasskusa (15). Przed wejściem do niej koniecznie wypocznij i zaopatrz się w czary chroniące przed ogniem - czeka cię spotkanie z ok. dziesięcioma Ifrytami. Po zakończonej walce przejdź wszystkimi członkami drużyny przez kładkę (podniesie się po zakończeniu rozmowy z Thorasskusem) i odpocznij. Porozmawiaj z kapłanem; rozmowa zakończy się walką, nie powinna jednak sprawić zbyt dużo trudności. Skorzystaj z tajnego przejścia w płd-wsch rogu komnaty. Znajdziesz się w "magazynie" (16). Opróżnij wszystkie pojemniki i wlej jad wiwerny do naczynia. Drzwi na następny poziom (17) staną otworem, ale...

W "magazynie" z pewnością natrafiłeś na Medalion Zagubionych Wyznawców. Kojarzy ci się z czymś ta nazwa? Tak? To dobrze, bo jest to amulet, który poszukiwał kapłan Bane'a Hiepherus, którego pozbawiłeś życia w Dolinie Hrothgara. Czas wybrać się w długą wędrówkę...

Wróć się na Przełęcz Kuldahar. Idź nocą do spalonego domu i porozmawiaj z duchem Matki Egenii. Jeśli poprosiłeś wcześniej Iselora by opowiedział ci historię Isaira i Madae, to możesz ją teraz przekazać niespokojnej duszy. Historia rodzeństwa zaśmuci ją, lecz teraz będzie już mogła spokojnie spocząć. Powiedz o tym Nathanielowi. Nagrodzi cię różdżką, pierścieniem i PD. Zapytaj go także o to co robił w Oku Smoka. Jermsy'emu przekaż klucz, który oddał ci Gerbash. Nathaniel i Jermsy powędrują do Kuldahar, natomiast twoja drużyna do Doliny Hrothgara.

Idź do miejsca, w którym znajduje się nagrobek jakiegoś farmera, który zmarł w wieku 107 lat (mapa Doliny Hrothgara). Przed tobą zmaterializuje się Cera Sumat, Święty Mściciel, a razem z nim szóstka "Zagubionych". Jest to chyba najtrudniejsza walka w grze, powinieneś przed nią rzucić wszystkie czary ochronne, jakimi dysponujesz. Na początek pozbądź magów: Inhein cały czas będzie przyzywać nieumarłych - wystarczy jednak posłać na nią jednego woja + przyzwańca, by po raz drugi dokonała żywota. Drugi z magów, Zagubiony Atalaclys jest jeszcze groźniejszy. Powinieneś na niego skierować resztę drużyny i pozbyć się tak szybko, jak tylko zdołasz. W następnej kolejności powinien zginąć krasnolud. Kaervas zna się na sztuce wojennej, jednym ciosem może odebrać ponad 100 PŻ, dlatego uważaj. Reszta "Zagubionych" nie jest już tak mocna; eliminuj ich po kolei, na koniec zostawiając mnicha, który jest właściwie nieszkodliwy. Teraz, z nowym artefaktem możesz się wybrać na podbój wulkanu mieszczącego się nad Okiem Smoka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.