Zdolności

Vademecum gry Divinity: Original Sin

Zdolności są kolejną opcją pozwalającą rozwijać postać w Divinity: Original Sin. Wszystkie zdolności podzielono na sześć kategorii. Aby awansować daną zdolność, należy wydać na nią tyle punktów, ile wynosi nowy poziom. Przykładowo, aby podnieść zdolność "Dwuręczne" na drugi poziom, będziesz musiał wydać dwa punkty zdolności. Premie od broni, pancerza lub cech nie mają wpływu na podnoszenie swoich zdolności oraz ich koszt.

Poniższe zestawienie przedstawia wszystkie dostępne w grze zdolności:

Broń

Dwuręczne

Zdolność "Dwuręczne" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych bronią dwuręczną (mieczami, toporami, włóczniami, laskami).

Jednoręczne

Zdolność "Jednoręczne" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych bronią jednoręczną (sztyletami, mieczami, toporami, maczugami).

Kusze

Zdolność "Kusze" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych kuszami.

Łuki

Zdolność "Łuki" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych łukami.

Tenebrium

Zdolność "Tenebrium" zwiększa o 10% ilość obrażeń zadawanych broniami z Tenebrium.

Obrona

Ekspert od pancerzy

Ekspert od pancerzy zwiększa współczynnik pancerza o 5% za każdy punkt i zmniejsza karę do ruchu za ciężki pancerz o 20% za każdy punkt.

Ekspert od tarcz

Ekspert od pancerzy zwiększa na blokowanie ciosów tarczą o 5%.

Krzepa

Wpływa na szansę na uniknięcie efektów powalenia, płonięcia, krwawienia, okaleczenia, oślepienia, osłabienia, choroby, skażenia i upojenia alkoholowego.

Siła woli

Wpływa na szansę uniknięcia efektów przestraszenia, uciszenia, oczarowania, zamrożenia, ogłuszenia, klątwy, spowolnienia i skamienienia.

Umiejętności

Aeroturgia

Określa, ile zaklęć z dziedziny Aeroturgii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.

Czarna magia

Określa, ile zaklęć z dziedziny Czarnej magii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.

Geomancja

Określa, ile zaklęć z dziedziny Geomancji możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.

Hydrozofia

Określa, ile zaklęć z dziedziny Hydrozofii możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.

Pirokineza

Określa, ile zaklęć z dziedziny Pirokinezy możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z zaklęć wyższych poziomów.

Strzelec wyborowy

Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Strzelca wyborowego możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.

Zbrojny

Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Zbrojnego możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.

Łotrzyk

Określa, ile umiejętności ze specjalizacji Łotrzyka możesz się nauczyć i ile pkt akcji kosztuje korzystanie z umiejętności wyższych poziomów.

Osobowość

Charyzma

Charyzma określa pierwsze wrażenia, jakie wywierasz na innych, oraz twoje zdolności manipulacji, zastraszania i perswazji.

handel wymienny

Handel wymienny wpływa na twoją umiejętność targowania się.

Przywództwo

Przywództwo zapewnia premie członkom twojej drużyny i przyjaciołom, którzy cię widzą.

Szczęściarz

Szczęściarz zwiększa twoje szanse na znalezienie dodatkowych łupów i zwiększa współczynnik ataku.

Kunszt

Kowalstwo

Kowalstwo pozwala ci naprawiać twoje przedmioty. Im wyższy poziom, tym szybsze naprawy. Umiejętność ta jest wymagana w przypadku wytwarzania i naprawy broni oraz zbroi z wykorzystaniem metalu.

Polihistor

Polihistor identyfikuje wrogów i pozwala ci rozpoznawać przedmioty. Im wyższy poziom, tym więcej wrogów i przedmiotów rozpoznasz, a identyfikacja przebiegnie szybciej.

Rzemiosło

Rzemiosło określa rodzaj i jakość wytwarzanych przez ciebie przedmiotów. Im wyższy poziom, tym szybsze wytwarzanie.

Telekineza

Telekineza określa zasięg i cięzar przedmiotów, które możesz przemieszczać siłą umysłu.

Złe uczynki

Kradzież kieszonkowa

Kradzież kieszonkowa określa, co możesz ukraść i kogo z powodzeniem możesz okraść. Wyższy poziom umiejętności pozwala na okradanie badziej inteligentnych i spostrzegawczych postaci. Umożliwia również kradzież cięższych i bardziej wartościowych przedmiotów. Lepszymi złodziejami są postaci o wysokiej zwinności. Aby kogoś okraść, przejdź w tryb skradania się i kliknij wybraną ofiarę.

Otwieranie zamków

Otwieranie zamków określa złożoność otwieranych przez ciebie zamków i czas, jaki musisz na to poświęcić. Aby otworzyć zamek, użyj wytrycha i kliknij przedmiot, który chcesz otworzyć.

Skradanie się

Skradanie się określa , jak dobrze się skradasz i pozostajesz w ukryciu. Przy wyższym poziomie zdolności skradania się koszt przechodzenia w ten tryb (w PA) jest niższy, zasięg wzroku bohaterów niezależnych jest mniejszy, a prędkość poruszania się - większa.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Divinity: Original Sin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyCechyTabela doświadczeniaTalentyZdolności