Artykuł przedstawia wszystkie czary maga VII poziomu w grze Neverwinter Nights.
Chwytająca dłoń Bigby'ego
Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Olbrzymia dłoń pojawia się i atakuje cel. Jeśli trafi i uda jej się test na złapanie, ofiara będzie schwytana przez czas działania czaru.
Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.
Kontrola nad nieumarłym
Poziom(y) czarującego: Kapłan 6, Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: wielki
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Promień słońca
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Jeden nieumarły dostaje się pod kontrolę rzucającego zaklęcie, chyba że uda mu się test Siły Woli. Ofiara może mieć maksymalnie 2 Kostki na poziom czarodzieja.
Miecz Mordenkainena
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Przemiany
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Ten czar przywołuje upiorną istotę dzierżącą miecz, która staje się sługą czarodzieja na czas działania czaru.
Ochrona przed czarami
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Zaklinanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Duży, 1 istota / 4 poziomy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
1 sojusznik na 4 poziomy rzucającego, znajdujący się na obszarze działania tego zaklęcia, zyskuje premię +8 do wszystkich rzutów obronnych przeciw czarom.
Opończa czarów
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Mniejsze przełamanie czaru, Większe przełamanie czaru
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Tworzy wokół czarodzieja zaporę, która pochłania wrogie czary i moce. Zanim zniknie, może pochłonąć 1k8+8 poziomów czarów.
Opóźniona ognista kula
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Ogień
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: 1 runda / 3 poziomy
Rzut obronny: Refleks połowa
Odporność na czary: Tak
Czarodziej tworzy niewielką, magiczną strefę, która uaktywnia się w momencie, gdy wejdzie w nią jakikolwiek wróg. Wybucha wtedy, zadając 1k6 obrażeń od ognia na poziom czarodzieja, maksymalnie 20k6.
Palec śmierci
Poziom(y) czarującego: Druid 8, Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Śmierć
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: natychmiastowy
Rzut obronny: Wytrwałość, częściowy
Odporność na czary: Tak
Ofiara czaru musi zdać rzut obronny na Wytrwałość, albo zginie. Nawet jeśli odparcie czaru się powiedzie, ofiara otrzymuje 3k6 obrażeń +1 na poziom rzucającego czar.
Przywołanie istoty VII
Poziom(y) czarującego: Kapłan 7, Druid 7, Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Rzucający czar przywołuje losowego wielkiego żywiołaka, który staje się jego wiernym sługą.
Słowo mocy, ogłuszenie
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Poznanie
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Jasny umysł
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Automatycznie ogłusza jedną ofiarę. Ofiara pozostaje ogłuszona przez czas zależny od ilości jej Punktów Wytrzymałości:
- Do 50 PW: 4k4 rundy
- 51-100 PW: 2k4 rundy
- 101-150 PW: 1k4 rundy
Tarcza cieni
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Iluzje
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Osobisty
Obszar działania / Cel: Rzucający
Czas trwania: 1 tura / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Czarodzieja spowija płaszcz cieni, które daje mu następujące korzyści:
- +5 do KP za pancerz naturalny
- odporność na obrażenia 10/+3
- odporność na czary powodujące natychmiastową śmierć
- odporność na czary nekromancji
Tęczowe kolory
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 7
Poziom wrodzony: 7
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Stożek czaru
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Specjalny
Odporność na czary: Tak
Wszystkie istoty na obszarze działania czaru doświadczają jednego lub dwóch efektów z poniższej listy:
- 20 punktów obrażeń od ognia
- 40 punktów obrażeń od kwasu
- 80 punktów obrażeń od elektryczności
- Zatrucie Jadem Bebilitha
- Paraliż, 10 rund
- Zamęt, 10 rund
- Śmierć
Wygnanie
Poziom(y) czarującego: Kapłan 6, Czarodziej/Czarownik 7
Poziom wrodzony: 6
Szkoła: Odrzucanie
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Rzucający czar może zniszczyć wszystkie przywołane istoty, chowańce, zwierzęcych towarzyszy i Pozasferowców. Można w ten sposób wygnać stworzenia o maksymalnej łącznej sumie Kostek Wytrzymałości nie przekraczającej dwukrotność poziomu rzucającego czar.
Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!