Jaheira

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Romanse - Jaheira

Jest to chyba najdłuższy i przy okazji najtrudniejszy z dostępnych w grze romansów. Dodatkowo jest potężnie zabugowany, dlatego warto się ubezpieczyć w najnowsze łatki do BG2.

Jaheira jest dosyć porywczą kobietą, często działa pod wpływem impulsu, dlatego też musisz wysławiać się wielką rozwagą, ponieważ czasami jedno "złe" słowo i twoja wybranka się obraża... jeśli jednak chcesz zakończyć wątek miłosny pomyślnie musisz być wyrozumiały i wybaczać jej wszelkie wybuchy, które de facto są spowodowane tym, że Jaheira straciła niedawno Khalida - swojego męża, a twojego kompana (oczywiście jeśli grałeś w BG1).

I to właśnie o nim Jaheira będzie wspominać przez pierwszych kilka rozmów - musisz ją przy tym cały czas pocieszać i podnosić na duchu. W końcu pół-elfka przestanie cię postrzegać jedynie w kategorii przyjaciela i kompana, jednak większy zwrot akcji romansu nastąpi dopiero, kiedy w czasie odpoczynku na obóz napadną bandyci i zagrożą zabiciem Jaheiry, jeśli nie oddasz im całego złota. Oddaj im sakiewki; po chwili Jaheira uwolni się, co umożliwi bezpośrednie starcie ze zbirami i odzyskanie całego dobytku. A przy okazji zdobycie uznania w oczach byłej żony Khalida.

Po jakimś czasie twój szlak przetnie Meronia - Harfiarka, która ma za zadanie powiadomić Jaheirę o wezwaniu do siedziby Harfiarzy w dokach Athkatli. Idź tam, jednak przed wejściem zapisz grę. W środku spotkasz "znajomych" Jaheiry, którzy zadają ci kilka pytań - niezależnie od tego co powiesz, od walki się nie wywiniesz; a ta do łatwych nie należy. Jaheira pomoże ci w tym starciu, jednak od tej pory zacznie miewać wątpliwości co do słuszności tego wyboru. Przekonuj ją, iż postąpiła słusznie.

Kiedy wszystko zacznie się układać, pojawi się kolejna Harfiarka, Reviana. Tym razem nie jest to poseł, a zwykły zabójca. Rozprawienie się z nią nie będzie łatwe, ale jeśli chcesz aby uczucie przetrwało, będziesz musiał sobie poradzić.

Następne dni będą bardzo trudne - objawi się to wahaniami nastroju wybranki, niepewnością i niezdecydowaniem; oczywiście musisz ją pocieszać i umacniać w wierze, że postępuje słusznie. W trakcie jednej z rozmów pojawi się były nauczyciel Jaheiry, Dermin - ten moment jest dosyć istotny dla związku, gdyż poł-elfka zrezygnuje z członkostwa w organizacji spod znaku harfy. Jej niepewność spotęguje się, dlatego też musisz okazać Jaheira'e wyrozumiałość i wsparcie.

Po pewnym czasie znów pojawi się Dermin i nakaże twojej wybrance stawić się do siedziby Harfiarzy na sąd. Jaheira odpowie, że się zastanowi, jednak tej samej nocy zniknie zostawiając jedynie liścik, w którym oznajmia, iż musi stawić się samotnie. Naturalnie nie możesz zostawić jej samej - ruszaj do znanej ci siedziby Harfiarzy w dokach Athkatli...

Wewnątrz czeka cię kilka starć z Harfiarzami - nie powinny ci jednak sprawić zbyt dużych problemów. Swoja ukochaną znajdziesz na piętrze - ucieszy się z tego spotkania i z powrotem przyłączy do drużyny. Radość zmąci Dermin, który okaże się zdrajcą; poślij go do piachu razem z kompanami. Jaheira znów nabierze wątpliwości, jednak w końcu przełamię się i wyzna ci uczucie. Zapisz grę, gdyż ostatni etap wątku miłosnego to już czynnik losowy...

Była Harfiarka zaproponuje ci spędzenie razem nocy - zgódź się. To jednak co stanie się dalej, to już zdarzenie losowe; czasami wybranka ucieka po angielsku by już się więcej się nie spotkać, czasami wstaje zadowolona i wątek miłosny uwieńczony przybyciem Telminsera (a właściwie Elminstera), z którego rąk otrzymasz Szpilkę Harfiarzy kończy się pomyślnie. Tak czy inaczej, lepiej mieć zachowany stan gry sprzed odpoczynku, by móc ukończyć burzliwy romans w najlepszy z możliwych sposobów.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.