Kuźnia Cromwella

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Mieszkający w dokach Athkatli krasnolud Cromwell jest prawdziwym mistrzem płatnerstwa - potrafi wykuwać wspaniałe i potężne artefakty, jeśli tylko dostarczysz mu odpowiednie materiały i trochę złota... Ten dział skupia się właśnie na przedmiotach, które będziesz mógł posiąść dzięki ogromnym umiejętnościom krasnoludzkiego rzemieślnika.

Crom Faeyr

Kuźnia Cromwella - Crom Faeyr

Tak brzmi prawdziwa nazwa, którą krasnoludzki kowal Srebrne Ostrze, nadał broni, którą zamierzał stworzyć dla swojego syna. Niestety, jego syn nie dożył chwili, kiedy młot został ukończony. Jednak teraz jest on już kompletny... wykuty z połączenia magii oryginalnego Młota Gromów z Rękawicami ogrzej siły i Pasem siły lodowego olbrzyma. Crom Faeyr daje osobie, która nim włada moce oryginalnego Młota Gromów, wspomaga go niezwykłą siłą i pozwala jednym ciosem zabijać golemy, ettiny i trolle.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. Siła: 25
  2. Zabija kamienne golemy, gliniane golemy, ettiny i trolle

Waga: 4
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młoty
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Zwój Crom Faeyr - ma go przy sobie Thaxll'ssillyia, smok cienia zamieszkujący ruiny świątyni Amaunatora nieopodal Wzgórz Umar.
  2. Pas Siły Lodowego Olbrzyma - w jego posiadaniu jest jeden z Demonicznych Rycerzy, których możesz przywołać penetrując zachodnie tunele Podmroku.
  3. Rękawice Siły Ogra - ma je na sobie niziołek Entu, którego spotkasz eksplorując Kulę Sfer.
  4. Młot Gromów - znajdziesz go w kryjówce Illithidów mieszczącej się pod Dzielnicą Świątynną Athkatli.
  5. Złoto: 10000 szt.

Halabarda +4: Fala

Kuźnia Cromwella - Halabarda +4: Fala

To narzędzie pomsty zostało wykute w czasach starożytnych przez kult poświęcony bogini Umberlee. Oręż ten zaprojektowano, aby służył rycerzowi kultu w walce z ognistymi olbrzymami z Gór Burzowego Rogu, którzy zawładnęli świętym artefaktem kultu. Wyznawcy przekonali się, że nie należy pokładać zbyt wielkich nadziei w jednym śmiałku, lecz Fala niestety od tamtego czasu zaginęła.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. 15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt obrażeń)
  2. Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych)

Waga: 12
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: dwuręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Stylisko - ma go przy sobie kambion pełniący funkcje naczelnika w Więzieniu Sfer.
  2. Ostrze - jest w posiadaniu księcia Sahauginów, Villynaty'ego (spotkasz go w Mieście Grot); możesz go okraść lub zabić (oczywiście po wykonaniu zadań wątku fabularnego).
  3. Złoto: 7500 szt.

Łuk Gesena

Kuźnia Cromwella - Łuk Gesena

Jest to najwspanialszy z łuków wykonany przez mistrza Gesena Chana. Ta broń czerpie energię z innej sfery i zamiast strzał miota włócznie z błyskawic... dlatego też nie potrzebuje żadnej amunicji. Legenda głosi, że Gesen zamierzał sprzedać ten bezcenny łuk, a potem porzucić swe rzemiosło. Niestety, zwykły rabuś wyrwał mu ten oręż z dłoni i użył go, aby uśmiercić mistrza. Efektem ubocznym własności łuku jest ochrona przed elektrycznością, jaką zapewnia on swojemu posiadaczowi.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 kłute, 1k8 od elektryczności
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:

  1. +20% do odporności na elektryczność

Waga: 2
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: dwuręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Łęczysko - jest w skrzyni w piwnicy domu Reijeka garbarza w Dzielnicy Mostów.
  2. Cięciwa - leży na trzecim poziomie Czarowięzów, w pomieszczeniu strzeżonym przez golemy.
  3. Złoto: 7500 szt.

Łuska Czerwonego Smoka

Kuźnia Cromwella - Łuska Czerwonego Smoka

Zbroja z łusek czerwonego smoka jest lekka, wytrzymała, i odporna na ogień. Z powodu tych właściwości jest pożądana, ale znalezienie, a co dopiero zgładzenie potężnego starego smoka jest prawie niemożliwe. Łatwiej jest znaleźć istniejący już pancerz, taki jak ten. Należy jednak uważać by nie nosić go w pobliżu smoków, szczególnie czerwonych.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: -1
Specjalne:

  1. +50% do odporności na ogień

Waga: 30
Wymagana siła: 8
Nie może używać:Bard, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Łuski Czerwonego Smoka - logiczne jest, że aby zdobyć łuski czerwonego smoka musisz takowego zabić. Jednego, imieniem Firkraag znajdziesz na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.
  2. Złoto: 5000 szt.

Łuska Smoka Cienia

Kuźnia Cromwella - Łuska Smoka Cienia

Ten pancerz jest wykonany z zachodzących na siebie łusek smoka cienia. Eleganckie wykonanie i względy praktyczne czynią tę zbroję piękną jak i użyteczną. Łuski smoka cienia dają właścicielowi dodatkową ochronę przed kwasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 1
Specjalne:

  1. +50% do odporności na kwas

Waga: 10
Wymagana siła: 6
Nie może używać:Mag
Składniki:

  1. Łuski Smoka Cienia - aby zdobyć łuski smoka cienia będziesz musiał takowego zabić. Jeden z nich, Thaxll'ssillyia, zamieszkuje ruiny świątyni Amaunatora.
  2. Złoto: 5000 szt.

Srebrny Miecz

Kuźnia Cromwella - Srebrny Miecz

Po bliższych oględzinach zauważasz, że od tego srebrnego vorpala promieniuje mroczna poświata. Ostrze wykuto tak kunsztownie, iż bez trudu mogłoby za pierwszym ciosem rozpłatać nawet najtwardszą czaszkę.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. 25% szansa przy każdym trafieniu, że cel będzie musiał wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -2) lub zginie na miejscu

Waga: 15
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: dwuręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Ostrze - dostaniesz je od Saemona Havariana kiedy będziecie wypływać z Brynnlaw.
  2. Rękojeść - po powrocie do Athkatli w 6 rozdziale zostaniesz zaatakowany przez grupę githyanki chcących odzyskać ostrze. Naturalnie ostrze zatrzymujesz dla siebie, zaś rękojeść znajdziesz przy jednym z pokonanych przeciwników.
  3. Złoto: 7500 szt.

Wekiera Zniszczeń +2

Kuźnia Cromwella - Wekiera Zniszczeń +2

Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów. Niedawno wekiera została pokryta ilitem, co czyni ją jeszcze potężniejszą. Dzięki temu oręż ten zapewnia swemu posiadaczowi niewrażliwość na działanie mocy wysysania życia, jaką posiadają potężniejsi nieumarli.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +3
Trak0: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:

  1. 2K6 +4 obrażeń dla nieumarłych, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu
  2. Odporność na wysysanie poziomów

Waga: 8
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: jednoręczna
Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
Składniki:

  1. Wekiera Zniszczeń +1 - leży na dnie wanny krwi w kryjówce gildii wampirów w katakumbach pod Dzielnicą Cmentarną.
  2. Ruda ilithu - możesz ją zdobyć wykonując zadanie dla świątyni Helma.
  3. Złoto: 7500 szt.

Wyrównywacz

Kuźnia Cromwella - Wyrównywacz

Miecz ten jest tak stary, że jego prawdziwe początki giną w pomroce dziejów, lecz oznaczenia, które nosi, wskazują, że najprawdopodobniej wykuto go w służbie Helma. Znany jest także jako "Miecz Neutralności", gdyż zbudowany jest tak, aby wyszukiwał i eliminował wszelkie ekstrema i wiódł wszechświat w stronę harmonijnej równowagi. Im dalsza od prawdziwej równowagi jest atakowana istota, tym cięższe obrażenia zadaje miecz.

PARAMETRY:

Przy rzutach na trafienie, zawsze zachowuje się jak broń +3
Trak0 i obrażenia:
przeciw Neutralnym : +0 do trafienia, +0 do obrażeń
przeciw Chaotycznym Neutralnym, Praworządnym Neutralnym: +1 do trafienia, +2 do obrażeń
przeciw Neutralnym Dobrym, Neutralnym Złym: +2 do trafienia, +4 do obrażeń
przeciwko innym charakterom: +3 do trafienia, +6 do obrażeń
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:

  1. Odporność na Zauroczenie i Zamęt

Waga: 3
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: jednoręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Składniki:

  1. Klejnot - jest w pokoju Ellesime, na pierwszym poziomie lochów Irenicusa.
  2. Ostrze - jest w posiadaniu Prastarej Kuli, którą napotkasz odwiedzając południowe tunele Podmroku.
  3. Rękojeść - leży na stole w centralnej sali miasta illithiów znajdującego się we wschodnich tunelach Podmroku.
  4. Złoto: 7500 szt.

Zbroja Płytowa z Ankhega

Kuźnia Cromwella - Zbroja Płytowa z Ankhega

Ta zbroja płytowa to istne cacko. Powleczona chitynową łuską ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga. Potwory przychodzą i odchodzą, wyczerpanie natomiast jest stałym zagrożeniem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 3
Waga: 10
Wymagana siła: 8
Nie może używać:Mag, Druid, bard, Złodziej
Składniki:

  1. Łuski Ankhega - aby zdobyć łuski ankhega wystarczy jakiegoś znaleźć i ubić; najwięcej występuje na Wzgórzach Wichrowych Włóczni i tam tez powinieneś ich szukać..
  2. Złoto: 5000 szt.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.