Aerie
Aerie należy do skrzydlatej rasy zwanej avarielami. Ale Aerie schwytano, gdy była jeszcze mała i sprzedano w niewolę. Długie uwięzienie w klatce zniszczyło jej skrzydła i musiały zostać amputowane. Od tego czasu Aerie podróżuje z cyrkiem przez Amn i Tethyr, a ostatnio przybyła do Athkatli. Niewiele wie o świecie, ale w głębi serca jest dobra. Dobrze też włada magią, której nauczył ją jej opiekun, Quayle.
Gdzie?: Jest w namiocie cyrkowym na Promenadzie Waukeen w Athkatli.
Rasa: Elf (Avariel)
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Kapłan/Mag
Siła: 10
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 16
Mądrość: 16
Charyzma: 14
Anomen Delryn
Anomen Delryn należy do szlachetnego rodu z Athkatli, ale przyłączył się bez zgody ojca do Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca. Musi sobie jeszcze zasłużyć na miejsce w ich szeregach. Na razie służy jako giermek i kapłan boga strażników, Helma. Anomen najbardziej pragnie udowodnić swoją wartość poszukując przygód i któregoś dnia przejść Próbę i stać się pełnosprawnym rycerzem zakonu...ale jego pochopne osądy i arogancja utrudniają mu to zadanie.
Gdzie?: Jest w Miedzianym Diademie w dzielnicy slumsowej Athkatli.
Rasa: Człowiek
Charakter: Praworządny Neutralny
Klasa: Wojownik/Kapłan
Siła: 18/52
Zręczność: 10
Kondycja: 16
Inteligencja: 10
Mądrość: 12
Charyzma: 13
Cernd
Cernd to wysoko postawiony druid z gaju na południe od Amn, w krainie Tethyru. Jako doświadczony druid, ostrożny zarówno w słowach, jak i czynach, często bywa wysyłany z misjami dla dobra swojego gaju. I bez wątpienia gotów jest poświęcić swe życie, by służyć równowadze. Ostatnio pojawiły się plotki o kłopotach w gaju druidów w Amn, niedaleko miasta Targowo. Cernd został wysłany by zbadać tę sprawę.
Gdzie?: Jest więziony w Targowie.
Rasa: Człowiek
Charakter: Neutralny
Klasa: Druid (Zmiennokształtny)
Siła: 13
Zręczność: 9
Kondycja: 13
Inteligencja: 12
Mądrość: 18
Charyzma: 15
Edwin Odesseiron
Edwin Odesseiron jest jednym z Czerwonych Magów z Thay... ale trudno dowiedzieć się czegoś więcej od tego samolubnego czarodzieja. Nie wiadomo dlaczego przebywa właśnie tutaj. Ale kiedyś obiecał, że będzie służył graczowi przez rok. Po upadku Sarevoka Edwin opuścił Wrota Baldura i podobno zdobył znaczącą pozycje wśród Złodziei Cienia w Amn. Zapewne można go znaleźć w dzielnicy portowej tego miasta.
Gdzie?: Spotkasz go na drugim piętrze gildii Mae'vara w dokach Athkatli.
Rasa: Człowiek
Charakter: Praworządny Zły
Klasa: Czarodziej (Mistrz Przywołań)
Siła: 10
Zręczność: 10
Kondycja: 16
Inteligencja: 18
Mądrość: 10
Charyzma: 10
Haer'dalis
Haer'dalis jest nie z tej ziemi - w jego żyłach krąży krew demonicznych przodków, przez co wygląda dość niecodziennie i otacza go aura, która przyprawia o dreszcze "pierwszosferowców" (mieszkańców Pierwszej Sfery Materialnej). Bard nadrabia to swym dowcipem i urokiem osobistym. Przekroczył granicę sfer wraz z grupą trubadurów, która tymczasowo osiedliła się w teatrze pod oberżą Pięć Dzbanów, w dzielnicy mostów w Athkatli. Teatr zyskuje popularność, ale Haer'dalisa ostatnio w nim nie ma.
Gdzie?: Jest więziony w kryjówce maga mieszczącej się w kanałach pod Dzielnicą Świątynną.
Rasa: Diabelstwo
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Klasa: Bard (Fechmistrz)
Siła: 17
Zręczność: 17
Kondycja: 9
Inteligencja: 15
Mądrość: 13
Charyzma: 16
Imoen
Imoen byłą innym wychowankiem Goriona. Ma tyle samo lat co postać gracza i wspólnie wychowywali się w Candlekeep. Po śmierci Goriona Imoen zwróciła swój bystry umysł w stronę sztuk magicznych i zazwyczaj przebywa w pobliżu drużyny gracza. Imoen jest wesoła, nie chowa uraz. Ale z czasem wszystko się może zmienić.
Gdzie?: Uwalnia cię na samym początku gry.
Rasa: Człowiek
Charakter: Neutralny Dobry
Klasa: Czarodziej/Złodziej
Siła: 9
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 11
Charyzma: 16
Keldorn Firecam
Keldorn jeden z najpotężniejszych i najbardziej szanowanych przedstawicieli Zakonu Promiennego Serca, ale nie ma jeszcze stanowiska we władzach Zakonu. Chętnie przyłącza się do grup poszukiwaczy przygód, którzy mają dobre i uczciwe cele. Zazwyczaj można go spotkać w dzielnicy świątyń Athkatli, ponieważ tam znajduje się kwatera główna Zakonu Promiennego Serca.
Gdzie?: Spotkasz go w północno-zachodniej części kanałów pod Dzielnicą Świątynną.
Rasa: Człowiek
Charakter: Praworządny dobry
Klasa: Paladyn (Inkwizytor)
Siła: 17
Zręczność: 9
Kondycja: 17
Inteligencja: 12
Mądrość: 16
Charyzma: 18
Jaheira
Jaheira i jej mąż, Khalid, należą do organizacji Harfiarzy. Są też dawnymi przyjaciółmi Goriona. Przed jego śmiercią obiecali mu, że zaopiekują się jego podopiecznym... i poważnie potraktowali tę obietnicę. Jaheira jest poważna, zdecydowana i zawsze dąży do celu.
Gdzie?: Możesz ją uwolnić z klatki na samym początku gry.
Rasa: Półelf
Charakter: Neutralny
Klasa: Wojownik/Druid
Siła: 15
Zręczność: 17
Kondycja: 17
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma: 15
Jan Jansen
Jan Jansen jest członkiem niesławnego klanu Jansenów, którego przedstawicieli można spotkać w miastach i wioskach całego Amn i Wybrzeża Mieczy (a jeśli wierzyć plotkom, to nawet dalej). Jansenowie znani są wynalazczości i żądzy przygód (a także haniebnych śmierci). Jan nie jest wyjątkiem. Z zamiłowania jest wynalazcą, ale dostosował swój zawód do bieżącej sytuacji. Według jego własnych słów, zdobywał i tracił fortuny, był poszukiwaczem przygód, sprzedawcą rzepy i służącym czarodziei. Obecnie można go spotkać w Athkatli, jak sprzedaje towary wątpliwego pochodzenia (najbardziej lubi bogatą Dzielnicę Rządową).
Gdzie?: Możesz go spotkać w Dzielnicy Rządowej Athkatli.
Rasa: Gnom
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Klasa: Czarodziej (Iluzjonista)/Złodziej
Siła: 9
Zręczność: 17
Kondycja: 15
Inteligencja: 16
Mądrość: 14
Charyzma: 10
Korgan Krwawy Topór
Korgan Krwawy Topór to pewny siebie poszukiwacz przygód. Jego przeszłość obfituje w akty przemocy i konfliktami z członkami drużyn, które często kończyły się rozlewem krwi. Ale niewielu może się z nim równać. Z toporem w reku gotów jest stanąć do każdej walki, nie zwracając uwagi na swoje szanse. Plotka niesie że Korgan przebywa w Athkatli, gdzie zapija wspomnienia po ostatniej, nieudanej wyprawie.
Gdzie?: Spotkasz go w "Miedzianym Diademie" w slumsach Athkatli.
Rasa: Krasnolud
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Wojownik (Berserker)
Siła: 18/77
Zręczność: 15
Kondycja: 19
Inteligencja: 12
Mądrość: 9
Charyzma: 7
Mazzy Fentan
Mazzy Fentan jest przywódczynią poszukiwaczy przygód z Targowa. Ta grupa zdobyła w ostatnim czasie sporą sławę. Mazzy jest tak podobna do paladyna, jak to tylko możliwe w przypadku niziołka. Służy bogini wojny niziołków, Arvoreen, a jej odwaga i honor nie mogą być poddawane w wątpliwość. Osttanio Mazzy wyruszyła ze swą drużyną na Wzgórza Umar i jeszcze nie wróciła.
Gdzie?: Jest uwięziona na pierwszym poziomie zapomnianej świątyni.
Rasa: Niziołek
Charakter: Praworządny Dobry
Klasa: Wojownik
Siła: 15
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 10
Mądrość: 13
Charyzma: 14
Minsc
Minsc to silny wojownik z krainy Rasheman, na wschodzie Faerunu. W okolice Wrót Baldura trafił służąc jako obrońca wiedźmy Dynaheir. W walce jest groźnym berserkerem, ale wygląda na to, że zraniono w głowę, ponieważ bardzo mocno jest przywiązany do swojego chomika, Boo. Minsc wierzy, że Boo jest Miniaturowym Olbrzymim Chomikiem Kosmicznym, który mówi do niego i jest jego nauczycielem. Tak czy inaczej, Minsc jest lojalnym towarzyszem i zazwyczaj przebywa w pobliżu postaci gracza.
Gdzie?: Możesz go uwolnić z klatki na samym początku gry.
Rasa: Człowiek
Charakter: Chaotyczny Dobry
Klasa: Łowca Wampirów
Siła: 18/93
Zręczność: 16
Kondycja: 16
Inteligencja: 8
Mądrość: 6
Charyzma: 9
Nalia d'Arnise
Nalia d'Arnise należy do klasy uprzywilejowanej. Jej ojciec jest księciem i włada dużą krainą ze swego rodzinnego zamku. Nalia bardziej utożsamia się z biedakami niż z równymi jej stanem i wielokrotnie wykradała się z zamku, by pomóc ubogim. Nalia jest nieco naiwna, ale jest inteligentną kobietą i szybko zamienia się w utalentowaną czarodziejkę. Ostatnio krążą plotki o kłopotach w zamku d'Arnise. Nalię widziano w różnych gospodach Athkatli, gdy starała się wynająć najemników.
Gdzie?: Spotkasz ją w karczmie "Miedziany Diadem" w slumsach Athkatli.
Rasa: Człowiek
Charakter: Chaotyczny Dobry
Klasa: Złodziej/Czarodziej
Siła: 14
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 17
Mądrość: 9
Charyzma: 13
Sarevok
Sarevok dorastał jako bezdomne dziecko, wałęsając się po ulicach, dopóki nie przygarnął go jego przybrany ojciec z Żelaznego Tronu. Sarevok uczył się sztuki zastraszania oraz najokrutniejszych i najbardziej brutalnych stylów walki, aby stać się zabójcą, który potrafi sparaliżować przeciwnika samym strachem... a czasami, kiedy zajdzie taka potrzeba, zabić go jednym silnym ciosem. Sarevok miał ambicję, która nie zginęła nawet wtedy, gdy umarło jego ciało... z czego doskonale zdajesz sobie sprawę. Twój brat raczej nie przepada za towarzystwem, ale czasami, kiedy patrzy w twoim kierunku, można dostrzec na jego twarzy pozbawioną uczuć maskę. Jakaś część twojej jaźni zastanawia się, czy twój okrutny brat nie rozmyśla czasem, co by było, gdyby...
Gdzie?: Spotkasz go przy pierwszej wizycie w Sferze Kieszeniowej.
Rasa: Człowiek
Charakter: Chaotyczny Zły
Klasa: Wojownik
Siła: 18/00
Zręczność: 17
Kondycja: 18
Inteligencja: 17
Mądrość: 10
Charyzma: 15
Valygar Corthala
Valygar Corthala cieszy się wątpliwą sławą w Athkatli, ponieważ należy do szlachetnego rodu znanego z magicznych talentów... a w Amn nie przepadają za czarodziejami. Właśnie przez czarodziejskich przodków ród Valygara zrujnował się finansowo. Valygar całe życie starał się radzić z przeszłością rodziny, przez co stał się zgorzkniały znienawidzając magię. Ostatnio podobno Valygar rozgniewał Zakapturzonych Czarodziei, którzy pilnują by w Athkatli przestrzegano zakazu używania magii. Valygar podobno uciekł z ich powodu z miasta.
Gdzie?: Valygar ukrywa się w swoim domku na Wzgórzach Umar.
Rasa: Człowiek
Charakter: Neutralny Dobry
Klasa: Łowca (Tropiciel)
Siła: 17
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma: 10
Viconia de Vir
Viconia de Vir jest wygnańcem ze swej podziemnej ojczyzny. Uciekła z Menzoberranzan na powierzchnię jako ofiara intryg politycznych. Viconia czci swoją boginię, Shar. Jej wygnanie na powierzchnię nie jest zbyt miłe, mieszkańcy powierzchni najchętniej zabiliby ją dla zasady. Po spotkaniu gracza Viconia osiedliła się w okolicy Beregostu... chociaż ostatnie plotki mówią, że przebywa w Athkatli.
Gdzie?: Możesz ją uratować przed spaleniem na stosie w Dzielnicy Rządowej Athkatli.
Rasa: Mroczny Elf
Charakter: Neutralny Zły
Klasa: Kapłan
Siła: 10
Zręczność: 19
Kondycja: 8
Inteligencja: 16
Mądrość: 18
Charyzma: 14
Yoshimo
Yoshimo to złodziej z Kara-Tur, daleko spoza Faerunu. Postępuje z honorem i zgodnie z kulturą swej dalekiej ojczyzny. Często napotykał trudności, próbując zaaklimatyzować się w krainach Zachodu. Ale lubi nowe wyzwania i nie pozwoli, by takie drobiazgi go zniechęciły. Wędruje po świecie i pracuje dla każdego, kto ma pieniądze, by mu zapłacić. Przez pewien czas był w Athkatli i miał okazje nawiązać tam kontakt ze światkiem przestępczym.
Gdzie?: Yoshimo spotkasz zaraz po wejściu na drugi poziom Lochów Irenicusa.
Rasa: Człowiek
Charakter: Neutralny
Klasa: Złodziej (Łowca Nagród)
Siła: 17
Zręczność: 18
Kondycja: 16
Inteligencja: 13
Mądrość: 10
Charyzma: 14
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!