- Gildia Złodziei Cienia
- Dom Prebeka
- Dom Valygara Corthali
- Dom Jutrzenków
- "Morska Zdobycz"
- Krypta Kangaxxa
- Gildia Mae'vara
- Kuźnia Cromwella
- Dom Rayica Gethrasa
- Siedziba Harfiarzy
W dużym, żółtym budynku we wschodniej części doków (1) mieści się kryjówka gildii Złodziei Cienia. Wejdź do środka, następnie korzystając ze schodów dostań się na pierwsze piętro i pogadaj z Renalem Krwawym Skalpem. Przywódca złodziejskiej gildii jest pewny, że jego podwładny imieniem Mae'var zdradza interesy gildii - nie ma jednak żadnych dowodów. I tutaj na scenę wkraczasz ty, osoba nowa w mieście, która z łatwością może zdobyć zaufanie Mae'vara, a zarazem dowody jego spisku przeciwko Renalowi. Przyjmij misje i zabierz odpowiednie dokumenty - od tej pory będziesz pracował dla Mae'vara (zadania opisane są niżej).
2 to dom Prebeka. W środku zostaniesz zaatakowany przez dwoje magów i kilka goblinów - są oni związani z jednym z questów, dlatego prędzej czy później będziesz się musiał ich pozbyć.
Dom nr 3 to włości rodziny Corthala; w środku spotkasz jedynie lokaja, który twierdzi, że jego pan wyjechał z miasta - niestety, mówi prawdę.
Kolejny z domów (4) to mieszkanie rodziny Jutrzenków - na razie nie masz tam nic do roboty, jednak w przyszłości może być ci dane zajrzeć do tego domostwa w jednym z zadań...
W 5 mieści się oberża "Morska Zdobycz". W środku możesz zaznać tradycyjnych tawernianych usług - nic specjalnego. Jednak jako ciekawostka powinieneś wiedzieć, że jedna ze ścian oberży jest iluzoryczna - za nią znajduje się kryjówka piratów, którzy nie będą zadowolenie z faktu odkrycia ich miejsca pobytu - będziesz musiał ich zabić. Nie są specjalnie trudni, ale nie znajdziesz też pośród nich prawie żadnych wartościowych rzeczy.
Drzwi domu nr 6 kryją w sobie pułapkę - uważaj, jeśli będziesz chciał zajrzeć do środka. Tam czeka cię starcie z trzema minotaurami. Kierowany ciekawością, zejdź niżej. W piwnicy znajduje się kamienny sarkofag - jeśli otworzysz jego wieko, ukaże ci się złota czaszka prosząca o wykonanie drobnego zadania (patrz niżej)...
W budynku 7 mieści się gildia Mea'vara. W środku Gorch poprosi cię o okazanie dokumentów otrzymanych od Renala. Kiedy już załatwisz tą formalność, możesz spokojnie przeszukać cały wielopiętrowy budynek i spotkać się ze swoim nowym mocodawcą, w celu omówienia rozkazów.
W domu oznaczonym 8 mieszka i pracuje krasnolud Cromwell. Warto zapamiętać to miejsce, gdyż Cromwell potrafi wykuwać wspaniałe i potężne przedmioty, jeśli tylko dostarczysz mu składników. Ale o tym w osobnym dziale.
9 to mieszkanie Zakapturzonego czarodzieja, Rayica Gethrasa; odwiedzisz je w czasie wykonywania jednej z misji dla Mae'vara (patrz tutaj).
Ostatnie z ciekawych miejsc w dokach to siedziba Harfiarzy (10). Zajrzysz tam raz czy dwa, więc dobrze zapamiętaj to miejsce.
Zadania
Zleceniodawca: Renfield, zaułek pomiędzy dzielnicami
Cel: Odniesienie rannego Renfielda do Rylocka
Nagroda: PD, złoto
Opis: Idąc do doków po raz pierwszy natrafisz na bandytów i leżącego nieopodal Renfielda. Rozpraw się z wrogami i pogadaj z rannym, który poprosi cię o odniesienie go do siedziby Harfiarzy (9) w dokach Athkatli. Oddaj go w ręce Rylocka strzegącego wejścia do budynku a zyskasz trochę złotych monet i PD.
Zleceniodawca: Xzar, pojawi się nieopodal "Morskiej Zdobyczy"
Cel: Uwolnienie Montarona
Nagroda: PD, przedmioty Xzara
Opis: Po zakończeniu questa z Renfieldem w okolicy "Morskiej Zdobyczy" zaczepi cię stary znajomy z BG1, Xzar. Czarodziej chce aby ś dostał się do siedziby Harfiarzy i uwolnił jego przyjaciela Montarona. Pogadaj z Rylockiem - ten zgodzi się cię wpuścić do srodka, pod warunkiem, że rozprawisz się z pewnymi magami przebywającymi w domu Prebeka (2). Jeśli nie zabiłeś ich wcześniej, idź teraz i pozbądź się parki magów, którzy jak się później okaże, byli uczniami Xzara. Pogadaj ponownie z Rylockiem, a drzwi do siedziby Harfiarzy staną otworem.
W środku skieruj się do komnat położonych we wschodniej części budynku i uważając na pułapki odnajdź Amulet Harfiarzy. Załóż go jednej z postaci na szyję i wejdź na piętro. Możesz je spenetrować, nie ma to jednak zbyt wielu cennych rzeczy. Wejdź do pokoju w którym stoi wielka klatka i złap ptaka imieniem Montaron. Wyjdź z budynku i oddaj ptaka Xzarowi - okazuje się jednak, że to nie zaklęty Montaron tylko zabójca na usługach Harfiarzy, który jednym precyzyjnym pchnięciem uwolni czarodzieja od jego cielesnej powłoki. A tobie pozostanie możliwość zabrania rzeczy Xzara i sprzedania, ponieważ innej nagrody tym razem nie dostaniesz.
Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Kradzież posążka/naszyjnika
Nagroda: PD, złoto
Opis: Na początek współpracy dostaniesz dosyć łatwe zadanie - w zależności od charakteru jaki posiada twoja główna postać, dostaniesz zadanie kradzieży posążka ze świątyni Lathandera lub naszyjnika ze świątyni Talosa. Udaj się więc do Dzielnicy Świątynnej i zabierz posążek z sejfu świątyni Lathandera lub naszyjnik z szafki nocnej w pokoju Najwyższej Kapłanki Talosa (UWAGA! Naszyjnik będzie leżał na szafce tylko w nocy, w dzień kapłanka będzie go miała na sobie). Oddaj skradziony przedmiot Mae'varowi - zostaniesz odesłany do Edwina.
Zleceniodawca: Edwin, Gildia Mae'vara
Cel: Zabicie Rayica Gethrasa
Nagroda: PD
Opis: Edwina znajdziesz na ostatnim piętrze gildii. Czarodziej jest ścigany przez Zakapturzonego Czarodzieja Rayica Gethrasa i twoja w tym głowa żeby ten ościg zakończyć. Rayica znajdziesz w domu oznaczonym 9. Na parterze przywitają cię mefity, na pierwszym piętrze spotkasz dwa kamienne golemy, zaś na drugim samego czarodzieja - uważaj, jak an Zakapturzonego przystało, nie jest słabeuszem. Kiedy Rayic będzie martwy wróć do Edwina.
Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Zdobycie dokumentów
Nagroda: PD, złoto
Opis: Mae'var potrzebuje dokumentów, w których posiadaniu jest kupiec imieniem Marcus przebywający w "Morskiej Zdobyczy". Możesz je odkupić, ukraść lub po prostu zabić kupca - to co zrobisz zależy od ciebie, ważne jest tylko, aby dokumenty dotarły do Mae'vara.
Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Zabójstwo Embarla
Nagroda: PD, złoto
Opis: Okazuje się, ze jeden z członków gildii, Embarl, zdradził. Twoim zadaniem jest zabicie zdrajcy i oddanie Mae'varowi jego sztyletu jako dowód wykonania zadania. Embarl przebywa w "Morskiej Zdobyczy" - możesz go zabić tak jak kazał Mae'var lub oszczędzić i zabrać sztylet, który musisz pokazać zleceniodawcy. Zrób to, co uważasz za stosowne. W każdym bądź razie po oddaniu sztyletu zostaniesz ponownie odesłany do Edwina.
Zleceniodawca: Renal, Edwin
Cel: Skończenie z Mae'varem
Nagroda: PD, złoto, Krótki Miecz Ciosów w Plecy
Opis: Edwin wyczuwa, ze coś jest z tobą nie tak. Nie ma sensu kłamać, jeśli powiesz prawdę czarodziej da ci klucz do sejfu, w którym przetrzymywane są dokumenty obciążające Mae'vara i przy okazji zaoferuje przyłączenie się do drużyny (a ponieważ jest to świetny mag, nie powinieneś odmawiać). Odszukaj sejf, zabierz dokumenty i pokaż je Renalowi. Teraz kiedy Krwawy Skalp ma juz dowód zdrady, zleci ci zadanie wykończenia Mae'vara. Wróć do gildii i udaj się bezpośrednio na spotkanie ze swoim byłym mocodawcą. Wykończ go i wszystkich jego ochroniarzy, po czym wróć do Renala. Otrzymasz obiecane wcześniej złoto, PD, Krótki Miecz Ciosów w Plecy i co najważniejsze, uznanie Renala Krwawego Skalpa.
Zleceniodawca: Złota Czaszka, Krypta Kangaxxa
Cel: Zebranie części ciała Kangaxxa
Nagroda: PD, Pierścień Gaxxa
Opis: Kiedy otworzysz sarkofag w piwnicy jednego z domów (6) zagadnie cię złota czaszka... Poprosi o zdobycie reszty ciała, obiecując w zamian wielkie bogactwo. Zadanie nie set łatwe, ponieważ obie części ciała są strzeżone przez lisze - jednego znajdziesz podziemiach domu, w Dzielnicy Mostów, drugiego w podziemiach Dzielnicy Świątynnej, nieopodal siedziby Kultu Niewidzącego Oka. Kiedy zgromadzisz obie części zanieś je do złotej czaszki, pomagając w odrodzeniu się potężnego lisza, Kangaxxa. Ów lisz wcale jednak nie ma zamiaru dotrzymywać złożonej obietnicy i zaatakuje. Jest naprawdę twardym rywalem, dlatego jeśli masz problemy z jego pokonaniem, odsyłam do tego działu, gdzie pokrótce opisano niuanse walki.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!