Athkatla - doki

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Doki
  1. Gildia Złodziei Cienia
  2. Dom Prebeka
  3. Dom Valygara Corthali
  4. Dom Jutrzenków
  5. "Morska Zdobycz"
  6. Krypta Kangaxxa
  7. Gildia Mae'vara
  8. Kuźnia Cromwella
  9. Dom Rayica Gethrasa
  10. Siedziba Harfiarzy

W dużym, żółtym budynku we wschodniej części doków (1) mieści się kryjówka gildii Złodziei Cienia. Wejdź do środka, następnie korzystając ze schodów dostań się na pierwsze piętro i pogadaj z Renalem Krwawym Skalpem. Przywódca złodziejskiej gildii jest pewny, że jego podwładny imieniem Mae'var zdradza interesy gildii - nie ma jednak żadnych dowodów. I tutaj na scenę wkraczasz ty, osoba nowa w mieście, która z łatwością może zdobyć zaufanie Mae'vara, a zarazem dowody jego spisku przeciwko Renalowi. Przyjmij misje i zabierz odpowiednie dokumenty - od tej pory będziesz pracował dla Mae'vara (zadania opisane są niżej).

2 to dom Prebeka. W środku zostaniesz zaatakowany przez dwoje magów i kilka goblinów - są oni związani z jednym z questów, dlatego prędzej czy później będziesz się musiał ich pozbyć.

Dom nr 3 to włości rodziny Corthala; w środku spotkasz jedynie lokaja, który twierdzi, że jego pan wyjechał z miasta - niestety, mówi prawdę.

Kolejny z domów (4) to mieszkanie rodziny Jutrzenków - na razie nie masz tam nic do roboty, jednak w przyszłości może być ci dane zajrzeć do tego domostwa w jednym z zadań...

W 5 mieści się oberża "Morska Zdobycz". W środku możesz zaznać tradycyjnych tawernianych usług - nic specjalnego. Jednak jako ciekawostka powinieneś wiedzieć, że jedna ze ścian oberży jest iluzoryczna - za nią znajduje się kryjówka piratów, którzy nie będą zadowolenie z faktu odkrycia ich miejsca pobytu - będziesz musiał ich zabić. Nie są specjalnie trudni, ale nie znajdziesz też pośród nich prawie żadnych wartościowych rzeczy.

Drzwi domu nr 6 kryją w sobie pułapkę - uważaj, jeśli będziesz chciał zajrzeć do środka. Tam czeka cię starcie z trzema minotaurami. Kierowany ciekawością, zejdź niżej. W piwnicy znajduje się kamienny sarkofag - jeśli otworzysz jego wieko, ukaże ci się złota czaszka prosząca o wykonanie drobnego zadania (patrz niżej)...

W budynku 7 mieści się gildia Mea'vara. W środku Gorch poprosi cię o okazanie dokumentów otrzymanych od Renala. Kiedy już załatwisz tą formalność, możesz spokojnie przeszukać cały wielopiętrowy budynek i spotkać się ze swoim nowym mocodawcą, w celu omówienia rozkazów.

W domu oznaczonym 8 mieszka i pracuje krasnolud Cromwell. Warto zapamiętać to miejsce, gdyż Cromwell potrafi wykuwać wspaniałe i potężne przedmioty, jeśli tylko dostarczysz mu składników. Ale o tym w osobnym dziale.

9 to mieszkanie Zakapturzonego czarodzieja, Rayica Gethrasa; odwiedzisz je w czasie wykonywania jednej z misji dla Mae'vara (patrz tutaj).

Ostatnie z ciekawych miejsc w dokach to siedziba Harfiarzy (10). Zajrzysz tam raz czy dwa, więc dobrze zapamiętaj to miejsce.

Zadania

Zleceniodawca: Renfield, zaułek pomiędzy dzielnicami
Cel: Odniesienie rannego Renfielda do Rylocka
Nagroda: PD, złoto
Opis: Idąc do doków po raz pierwszy natrafisz na bandytów i leżącego nieopodal Renfielda. Rozpraw się z wrogami i pogadaj z rannym, który poprosi cię o odniesienie go do siedziby Harfiarzy (9) w dokach Athkatli. Oddaj go w ręce Rylocka strzegącego wejścia do budynku a zyskasz trochę złotych monet i PD.

Zleceniodawca: Xzar, pojawi się nieopodal "Morskiej Zdobyczy"
Cel: Uwolnienie Montarona
Nagroda: PD, przedmioty Xzara
Opis: Po zakończeniu questa z Renfieldem w okolicy "Morskiej Zdobyczy" zaczepi cię stary znajomy z BG1, Xzar. Czarodziej chce aby ś dostał się do siedziby Harfiarzy i uwolnił jego przyjaciela Montarona. Pogadaj z Rylockiem - ten zgodzi się cię wpuścić do srodka, pod warunkiem, że rozprawisz się z pewnymi magami przebywającymi w domu Prebeka (2). Jeśli nie zabiłeś ich wcześniej, idź teraz i pozbądź się parki magów, którzy jak się później okaże, byli uczniami Xzara. Pogadaj ponownie z Rylockiem, a drzwi do siedziby Harfiarzy staną otworem.

W środku skieruj się do komnat położonych we wschodniej części budynku i uważając na pułapki odnajdź Amulet Harfiarzy. Załóż go jednej z postaci na szyję i wejdź na piętro. Możesz je spenetrować, nie ma to jednak zbyt wielu cennych rzeczy. Wejdź do pokoju w którym stoi wielka klatka i złap ptaka imieniem Montaron. Wyjdź z budynku i oddaj ptaka Xzarowi - okazuje się jednak, że to nie zaklęty Montaron tylko zabójca na usługach Harfiarzy, który jednym precyzyjnym pchnięciem uwolni czarodzieja od jego cielesnej powłoki. A tobie pozostanie możliwość zabrania rzeczy Xzara i sprzedania, ponieważ innej nagrody tym razem nie dostaniesz.

Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Kradzież posążka/naszyjnika
Nagroda: PD, złoto
Opis: Na początek współpracy dostaniesz dosyć łatwe zadanie - w zależności od charakteru jaki posiada twoja główna postać, dostaniesz zadanie kradzieży posążka ze świątyni Lathandera lub naszyjnika ze świątyni Talosa. Udaj się więc do Dzielnicy Świątynnej i zabierz posążek z sejfu świątyni Lathandera lub naszyjnik z szafki nocnej w pokoju Najwyższej Kapłanki Talosa (UWAGA! Naszyjnik będzie leżał na szafce tylko w nocy, w dzień kapłanka będzie go miała na sobie). Oddaj skradziony przedmiot Mae'varowi - zostaniesz odesłany do Edwina.

Zleceniodawca: Edwin, Gildia Mae'vara
Cel: Zabicie Rayica Gethrasa
Nagroda: PD
Opis: Edwina znajdziesz na ostatnim piętrze gildii. Czarodziej jest ścigany przez Zakapturzonego Czarodzieja Rayica Gethrasa i twoja w tym głowa żeby ten ościg zakończyć. Rayica znajdziesz w domu oznaczonym 9. Na parterze przywitają cię mefity, na pierwszym piętrze spotkasz dwa kamienne golemy, zaś na drugim samego czarodzieja - uważaj, jak an Zakapturzonego przystało, nie jest słabeuszem. Kiedy Rayic będzie martwy wróć do Edwina.

Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Zdobycie dokumentów
Nagroda: PD, złoto
Opis: Mae'var potrzebuje dokumentów, w których posiadaniu jest kupiec imieniem Marcus przebywający w "Morskiej Zdobyczy". Możesz je odkupić, ukraść lub po prostu zabić kupca - to co zrobisz zależy od ciebie, ważne jest tylko, aby dokumenty dotarły do Mae'vara.

Zleceniodawca: Mae'var, Gildia Mae'vara
Cel: Zabójstwo Embarla
Nagroda: PD, złoto
Opis: Okazuje się, ze jeden z członków gildii, Embarl, zdradził. Twoim zadaniem jest zabicie zdrajcy i oddanie Mae'varowi jego sztyletu jako dowód wykonania zadania. Embarl przebywa w "Morskiej Zdobyczy" - możesz go zabić tak jak kazał Mae'var lub oszczędzić i zabrać sztylet, który musisz pokazać zleceniodawcy. Zrób to, co uważasz za stosowne. W każdym bądź razie po oddaniu sztyletu zostaniesz ponownie odesłany do Edwina.

Zleceniodawca: Renal, Edwin
Cel: Skończenie z Mae'varem
Nagroda: PD, złoto, Krótki Miecz Ciosów w Plecy
Opis: Edwin wyczuwa, ze coś jest z tobą nie tak. Nie ma sensu kłamać, jeśli powiesz prawdę czarodziej da ci klucz do sejfu, w którym przetrzymywane są dokumenty obciążające Mae'vara i przy okazji zaoferuje przyłączenie się do drużyny (a ponieważ jest to świetny mag, nie powinieneś odmawiać). Odszukaj sejf, zabierz dokumenty i pokaż je Renalowi. Teraz kiedy Krwawy Skalp ma juz dowód zdrady, zleci ci zadanie wykończenia Mae'vara. Wróć do gildii i udaj się bezpośrednio na spotkanie ze swoim byłym mocodawcą. Wykończ go i wszystkich jego ochroniarzy, po czym wróć do Renala. Otrzymasz obiecane wcześniej złoto, PD, Krótki Miecz Ciosów w Plecy i co najważniejsze, uznanie Renala Krwawego Skalpa.

Zleceniodawca: Złota Czaszka, Krypta Kangaxxa
Cel: Zebranie części ciała Kangaxxa
Nagroda: PD, Pierścień Gaxxa
Opis: Kiedy otworzysz sarkofag w piwnicy jednego z domów (6) zagadnie cię złota czaszka... Poprosi o zdobycie reszty ciała, obiecując w zamian wielkie bogactwo. Zadanie nie set łatwe, ponieważ obie części ciała są strzeżone przez lisze - jednego znajdziesz podziemiach domu, w Dzielnicy Mostów, drugiego w podziemiach Dzielnicy Świątynnej, nieopodal siedziby Kultu Niewidzącego Oka. Kiedy zgromadzisz obie części zanieś je do złotej czaszki, pomagając w odrodzeniu się potężnego lisza, Kangaxxa. Ów lisz wcale jednak nie ma zamiaru dotrzymywać złożonej obietnicy i zaatakuje. Jest naprawdę twardym rywalem, dlatego jeśli masz problemy z jego pokonaniem, odsyłam do tego działu, gdzie pokrótce opisano niuanse walki.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.