Targowo

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Solucja - Targowo
  1. Dom Wielkiego Kupca
  2. Rezydencja Alibakkarów
  3. Rezydencja Lurraxolów
  4. Krypta
  5. Dom Tirisa
  6. Namiot dżinnów Dao

Gdy tylko przybędziesz do miasta natkniesz się na strażników walczącymi z dzikimi zwierzętami - przyłącz się do walki i pozbądĽ się zwierząt. Pogadaj z dowódcą strażników, który odeśle cię Wielkiego Kupca, Lorda Logana. Udaj się do jego domu (1).

Na miejscu dowiesz się wszystkiego. Od jakiegoś czasu dzikie zwierzęta napadają na miasto zupełnie bez przyczyny. Mieszkańcy posądzają o to druidów z pobliskiego gaju, z którymi do tej pory Targowo żyło w zgodzie i harmonii. Jednego z nich, Cernda, udało się zatrzymać i wtrącić do lochu. W rozmowie z nim dowiesz się, że nie ma on nic wspólnego z tajemniczymi atakami, a przybył do miasta, by, podobnie jak ty, zbadać cała sprawę. Możesz go teraz przyłączyć do drużyny lub pozwolić odejść - będzie czekał na ciebie w Gaju Druidów. Tam też się udaj.

Rozwiązanie zagadki ataków na Targowo jest głównym, choć nie jedynym zadaniem jakie na ciebie czeka w tym kupieckim mieście; jednak pozostałe questy będziesz w stanie wykonać dopiero po zakończenia sprawy z druidami.

Kiedy już wykonasz quest z dżinnami Dao, nie zapomnij odwiedzić kupców mieszkających w mieście, ponieważ mają bardzo ciekawe przedmioty do zaoferowania - zwróć uwagę zwłaszcza na tego stojącego w centrum rynku, od którego możesz odkupić (lub ukraść) takie przedmioty jak Łuk Tansherona, Maczuga +3: Czarna Krew czy Płaszcz Przesunięcia.

Zadania

Zleceniodawca: Busy, Dom Wielkiego Kupca
Cel: pozbycie się Dżinnów Dao
Nagroda: PD, złoto, Tarcza Harmonii, Szpon Rashada, pomniki w centrum miasta (!)
Opis: Do Targowa przybyło trzech dżinnów z klanu Dao, szukających rakshasy imieniem Ihtafeer. Zmonopolizowali handel w mieście wykupując wszystkie towary i przejmując wszystkie karawany, jednocześnie ustalając zaporowe ceny, których nie zamierzają znieść do momentu dostarczenia głowy Ihtafeer. Rzeczona rakshasa ukrywa się w Gaju Druidów - kiedy już ją ubijesz, oddaj głowę chanowi dżinnów, w zamian zyskując trochę PD i Szpon Rashada. O wykonaniu zadania poinformuj Busy, która obsypie cię złotem, PD, wręczy Tarczę Harmonii, a w centrum Targowo staną pomniki twojej drużyny (naprawdę!).

Zleceniodawca: Lady Luraxxol, Lord Alibakkar lub Lord Logan
Cel: zdobycie Opończy Waukeen
Nagroda: PD, złoto (ilość uzależniona jest od tego, komu oddasz opończę)
Opis: W czasie ceremonii, na której ogłoszono twoja drużynę bohaterami Targowa, podejdą do ciebie Lady Lurraxol i Lord Alibakkar, prosząc o spotkanie. Udaj się do rezydencji którejś z rodzin, gdzie zostaną ci przedstawione warunki umowy: 1000 szt. złota za przyniesienie z lokalnej krypty (4) Opończy Waukeen - artefaktu, który zaważyłby na korzyść którejś ze stron konfliktu pomiędzy Lurraxolami i Alibakkarami. Przed wejściem do krypty zagadnie cię Lord Logan, prosząc o przyniesienie mu opończy, co choć częściowo zapobiegnie rozlewowi krwi. Sama krypta jest mała i słabo strzeżona - pozbądĽ się szkieletów, a ze szczątek jednego z nich zabierz opończę. To co z nią zrobisz, zależy teraz od ciebie: możesz ją zanieść zleceniodawcy (1000 szt. złota) lub oddać Lordowi Loganowi (250 szt. złota i wzrost reputacji o 1 punkt). Wybór pozostawiam tobie.

Zleceniodawca: matka Tirisa
Cel: ostateczne rozprawienie się z Tancerzami Skóry i uratowanie Raissy
Nagroda: PD
Opis: Zadanie to uaktywni się po wypędzeniu Reijeka Garbarza z Athktali (patrz tutaj) i uporaniu się z druidami nękającymi Targowo. Przed południowo-wschodnią bramą zagadnie cię matka Tirisa i poprosi o pomoc. Udaj się do jego domu (5). Tiris opowie ci o zajściu, które miało ostatnio miejsce, a którego sprawcami byli tancerze skóry, a konkretnie dobrze ci znany Reijek. Udaj się w okolice lasu przy południowo-zachodniej bramie, spotkasz tam Darsidiana, innego łowcę Tancerzy Skóry. Zasugeruje ci udanie się do wschodniej części miasta (6), gdzie może przebywać Reijek. Faktycznie, Darsidian się nie mylił - na miejscu, oprócz łowcy znajdziesz ledwo żywą "Raissę" i ogłuszonego "Reijeka". Nie daj się jednak zwieść słowom Darsidiana, podejdĽ do leżącej postaci próbując rozmawiać - okazuje się, że jest to Raissa w skórze Reijeka! Tancerz Skóry mający dość całej szopki ujawni swe prawdziwe oblicze, podobnie jak "łowca" Darsidian - pozbądĽ się ich obu, raz na zawsze kończąc sprawę tajemniczych morderstw. Na koniec musisz jeszcze uleczyć Raissę rzucając na nią Przywrócenie (czar lub zwój). Tiris i Raissa pobiorą się, a ty znów zyskasz trochę PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.