Łowcy to utalentowani tropiciele i myśliwi, których domem jest las. Pod względem umiejętności bojowych niemal dorównują wojownikom, choć nie mają ich zamiłowania do walki. Zamiast tego koncentrują swe zdolności i szkolenie na określonym wrogu - wybranych stworów łowca nienawidzi bardziej od innych i stara się je wytropić, i zabić. Łowcy często stają się obrońcami, pomagającymi ludziom, którzy zamieszkują lasy lub podróżują przez nie. Talenty łowcy umoż- liwiają mu ciche poruszanie się i ukrywanie w cieniu, zwłaszcza w naturalnym otoczeniu. Łowca dysponuje dogłębną wiedzą na temat pewnych gatunków zwierząt. Doświadczeni łowcy mają tak ścisłą więź z naturą, że potrafią czerpać z niej energię i rzucać zaklęcia kapłańskie, podobnie jak druidzi; mają także zwierzęcych towarzyszy. Łowca powinien mieć wysoką mądrość, ponieważ cecha ta decyduje o maksymalnym poziomie zaklęć, jakie może opanować.
- Kostka wytrzymałości: k10.
- Biegłości: każde uzbrojenie proste lub bojowe, lekki pancerz, średni pancerz i tarcze.
- Punkty umiejętności (4 na 1 poziomie): 4 + modyfikator inteligencji.
- Magia: kapłańska (oparta na mądrości, zbroja nie ma wpływu na rzucanie czaru).
Zdolności specjalne
Znikający trop
Po lasach i puszczach łowcy poruszają się niepostrzeżenie.
Uzyskiwany: na 1 poziomie.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W dziczy zapewnia premię +4 do testów ukrywania się i skradania.
Wróg rasowy
Łowcy zyskują dogłębne zrozumienie słabości różnorodnych stworów.
Uzyskiwany: na 1 poziomie i następny co 5 poziomów.
Użycie: automatycznie.
Korzyści: W walce z wrogiem rasowym łowcy uzyskują premie +1 do testów nasłuchiwania, spostrzegawczości i prowokacji, a także +1 do wszelkich obrażeń fizycznych, zadawanych temu wrogowi. Premie te rosną o 1 co 5 poziomów. Na przykład na 1 poziomie łowca wybiera jako wroga rasowego wynaturzenia i otrzymuje premię +1 w walce z nimi. Na poziomie 5 wybiera smoki jako swego drugiego wroga rasowego. Od tej pory otrzymuje premię +2 do obrażeń (i testów nasłuchiwania, spostrzegawczości i prowokacji) w walce zarówno z wynaturzeniami, jak i smokami.
- Wynaturzenia
- Półelf
- Zwierzę
- Półork
- Bestia
- Niziołek
- Konstrukt
- Człowiek
- Smok
- Potworny humanoid
- Żywiołak
- Ork
- Fey
- Humanoid gadokształtny
- Olbrzym
- Magiczna bestia
- Krasnolud
- Pozasferowiec
- Elf
- Zmiennokształtni
- Gnom
- Nieumarli
- Goblinoid
- Robactwo
Na 1 poziomie łowcy otrzymują automatycznie atuty oburęczności i walki dwoma broniami. Na 9 poziomie otrzymują automatycznie ulepszoną walkę dwoma broniami.
Zwierzęcy towarzysz
Łowcy mogą przyzywać oddanego zwierzęcego towarzysza.
Uzyskiwany: na 6 poziomie.
Użycie: raz dziennie, obecny do chwili śmierci lub odesłania.
Korzyści: Zwierzęcy towarzysze mogą być zmieniani przy każdym awansie łowcy na wyższy poziom.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!