Buildy postaci

Przewodnik gry Wasteland 2

W Wasteland 2: Director's Cut można tworzyć postaci o bardzo zróżnicownaym profilu. Ilość wskaźników oraz opcji może przytłoczyć nawet weterana post-apokaliptycznych pustkowi, dlatego niniejszy artykuł przybliża szereg propozycji dot. rozmaitych buildów Strażników, którzy będą w stanie stawić czoła nawet największym wyzwaniom. Opcji tworzenia efektywnych buildów postaci jest bardzo wiele, dlatego nie wahajcie się przerabiać poniższych pomysłów, eksperymentować z nimi lub tworzyć zupełnie własne koncepcje.

Nasze propozycje buildów postaci w Wasteland 2: Director's Cut:

Mobilny karabinier

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 8
SZCZ: 1
CZU: 2
SIŁ: 2
SZY: 10
INT: 4
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

 

Jest to build, który pozwala stworzyć lekkozbrojnego karabiniera o dużej mobilności i wysokiej liczbie zadawanych obrażeń. Wysoka Koordynacja i Nogi jak z waty gwarantują dużą liczbę PA i premię do trafienia z karabinu szturmowego, a wymaksowana Szybkość niweluje negatywne skutki wspomnianego Przymiotu i zapewnia solidne bonusy do Szybkości w walce, Inicjatywy i Szansy uniku. Jednocześnie możliwie jak najszybciej warto zainwestować w takie cechy jak Pocisk pełnopłaszczowy i Majsterkowicz, które poprawią przebijalność pancerza i ochronę w lekkim pancerzu, a także w Rozstawienie taktyczne, co znacząco ułatwi zasadzki i/lub zwyczajne ataki z flanki i od tyłu.

Samuraj-haker

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 2
SZCZ: 1
CZU: 4
SIŁ: 6
SZY: 10
INT: 4
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Jest to postać nastawiona na skuteczną walką w pierwszej linii. Na początku walki może skupić się na ciosach precyzyjnych, które znacząco osłabią najgroźniejszych wrogów, a w późniejszej części gry na hakowaniu armatek i robotów. Prawdziwą siłą tego samuraja jest jednak jego zwinność w kolejnych turach. Kiedy pozostali Strażnicy "napoczną" wrogów, ten odnajdzie się znakomicie jako brutalny morderca, a to przede wszystkim za sprawą Przymiotu Oportunista, dużej liczbie PA i wysokiej Szybkości w walce oraz Inicjatywie, będących pochodnymi wymaksowanej Szybkości, a także solidnych liczb w rubrykach Siły i Czujności. Całość uzupełnia zestaw Cech, które gwarantują m.in. bonusy do ogłuszenia i możliwość uniknięcia reakcji wrogów, co znacząco ułatwia sprawne poruszanie się po polu bitwy. Genialnym dodatkiem jest Cecha Żądny krwi, jednakże wymaga ona dość dużej inwestycji w zdolność Zakapiora, na którą nie każdy samuraj może być gotów. Mimo wszystko polecam.

Berserker ze strzelbą

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 4
SZCZ: 1
CZU: 6
SIŁ: 2
SZY: 10
INT: 4
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Ta postać jest prawdziwie szalona: uzbrojona w strzelbę, z wymaksowaną Szybkością i sporymi pokładami Koordynacji oraz Czujności, posiada dostatecznie dużo PA, Inicjatywy i szybkości w walce, by przeć wprost na wroga i siać spustoszenie. Cechy takie jak Ostrożny łowca, Wyborowy łowca i Mistrz myślistwa zniewelują ryzyko zadawania obrażeń innym Strażnikom z pierwszej linii frontu, a Rozstawienie taktyczne zapewni bonus do ataku od tyłu. Kwestią otwartą pozostaje, skąd taki berserker będzie czerpał swoją moc? Przymioty przynoszą tutaj dwie opcje: albo Tłumiony gniew pozwoli berserkowi eksplodować pod wpływem otrzymanych obrażeń, albo Gadzi sok przez cały rok zapewni solidną premię za sprawą spożytego alkoholu. Ponadto, jeśli brakuje ci w oddziale mechanika, jest to dobra postać, by przydzielić jej tę poboczną umiejętność.

Psychopata z peemem

Rekomendowane atrybuty na start

 

KOR: 4
SZCZ: 1
CZU: 6
SIŁ: 2
SZY: 10
INT: 4
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Jest to build mocno zbliżony do ww. berserka, z wymaksowaną Szybkością i tak dużymi wskaźnikami Koordynacji i Czujności, by zapewnić dostatecznie dużo PA, Inicjatywy i Szybkości w walce, by sprawnie i zwinnie harcować na pierwszej linii ognia. Psychopata zapewnia solidne wsparcie w postaci premii do trafienia i trafienia krytycznego, szczególnie gdy strzelasz seriami, a Duch umożliwia sprawne wymykanie się wrogom. Jednocześnie taki psychopata może okazać się całkiem niezłym... medykiem i chirugiem w jednym, dlatego warto uczynić z niego swojego głównego "uzdrowiciela". Przy tym wszystkim szybkie odblokowanie takich cech jak Zaprawiony i Żółw zdecydowanie zwiększy szansę tej postaci na przeżycie.

Ciężkozbrojny saper

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 2
SZCZ: 1
CZU: 4
SIŁ: 2
SZY: 8
INT: 10
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Broń ciężka jest bardzo trudna do zdobycia na samym początku gry, lecz kiedy ją już zdobędziesz i włożysz w ręce tej oto postaci... pole bitwy spłynie krwią twych wrogów. Stanie się tak przede wszystkim dlatego, że wymaksowana Inteligencja i wysoki wskaźnik Szybkości dostarczą dużej liczby PA, które są niezbędne przy używaniu najcięższych zabawek z dostępnego arsenału. Jednocześnie taki Strażnik utrzyma znaczącą Szybkość bojową, nieco pomniejszoną przez Przymiot Gruboskóry, lecz za cenę lepszej ochrony jest to gra warta świeczki. Z kolei Cechy takie jak Miażdżący atak, Przytłaczający ogień, Niszczycielski ogień i wreszcie Poprzeszywany kulami diametralnie wpłyną na efektywność postaci w starciu z organicznymi wrogami. W przypadku wrogów syntetycznych warto rozwijać umiejętność Broń energetyczna. W przypadku obu typu wrogów przydatne okażą się też zdolności saperskie ze szczególnym uwzględnieniem cechy Bombowiec.

Czujny snajper

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 2
SZCZ: 1
CZU: 4
SIŁ: 2
SZY: 8
INT: 10
CHA: 1

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Snajper jest jedną z tych rodzajów postaci, które wymagają posiadania dużej liczby PA. Te może zagwarantować wymaksowana Inteligencja i wysoki wskaźnik Szybkości. Ten ostatni ponadto niweluje negatywne efekty przymiotu Nogi jak z waty, który zapewni snajperowi jeszcze więcej PA, a także wespół z Czujnością wzmocni Inicjatywę bohatera, choć nie oszukujmy się - będzie on zawsze tym, który zainicjuje większość walk, oddając pierwszy strzał ze z góry upatrzonej pozycji. Obserwator i Snajper naturalnie rozszerzą możliwości tej postaci, Drwal może poprawić celność i ogólną efektywność bohatera, podczas gdy Majsterkowicz zapewni niezły bonus do ochrony. Zresztą inwestowanie w Umiejętność Rusznikarza jest tutaj całkiem niezłym pomysłem. Snajpera można też efektywnie rozwijać w kierunku zdolności Włamywacza i/lub Kasiarza.

Charyzmatyczny przywódca

Rekomendowane atrybuty na start

KOR: 1
SZCZ: 3
CZU: 1
SIŁ: 2
SZY: 1
INT: 10
CHA: 10

Rekomendowane umiejętności

Rekomendowany przymiot

Rekomendowane cechy

Opis

Jest to dość specyficzny build, który nie przyda się w każdej drużynie, choć jest niezwykle użyteczny. Dlaczego? Otóż główne założenie zasadza się na stworzeniu dowódcy, który wymaksuje Charyzmę, by roztaczać jak najszerszy Promień dowodzenia, oraz Inteligencję, by pozyskiwać jak największą liczbę Punktów Umiejętnościach / poziom i następnie inwestować je w możliwie jak najszerszą gamę zdolności pozabojowych. To wszystko sprawia, że taka postać jest powolna i niemal bezużyteczna na polu walki i... nie powinno ci to przeszkadzać, ponieważ korzyści płynące z takiego rozwiązania poza polem bitwy znacząco przewyższają trudy utrzymania takiego dowódcy przy życiu, gdy tylko kule zaczynają świszczeć. Ponadto Przymiot Gruboskóry umożliwia nieco lepszą ochronę takiego bohatera przy dość niewielkim dla niego koszcie.

W co zatem warto zainwestować w przypadku owego dowódcy? Zdecydowanie właśnie w Umiejętność o takiej samej nazwie. Warto ją rozszerzyć o zdolności medyka polowego, a także wszystkie inne, które przynoszą dodatkowe Punkty Doświadczenia poza walką jak Włamywacz, Kasiarz czy Naprawa tosterów. Jeśli zamierzasz inwestować w Umiejętności dialogowe, można wybrać jedną z nich właśnie dla swojego dowódcy, choć... miej na uwadze, że w ich przypadku Punkty Doświadczenia są rozdzielane bez względu na to, kto używa danej zdolności, a w przypadku tego rodzaju postaci powinieneś skupić się na Umiejętnościach, które gwarantują PD jedynie ich użytkownikom - przede wszystkim dlatego, że w przypadku wymaksowanej Charyzmę otrzymasz premię +50% do PD otrzymywanych poza walką.


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.