Charyzma

Przewodnik gry Wasteland 2

Charyzma jest jednym z atrybutów postaci dostępnych w grze Wasteland 2: Director's Cut.

Informacje podstawowe

Charyzma to połączenie siły osobowości i atrakcyjności strażnika. Ludzie okazują większą przychylność strażnikom o dużej charyzmie i mogą powiedzieć im rzeczy, które w innym wypadku zachowaliby dla siebie.

Porady

  • Charyzma jest dość specyficznym Atrybutem, który nie przyda się każdej postaci. Dla większości postaci bojowych można go zostawić na poziomie 1 pkt.
  • Niemniej warto posiadać w drużynie przynajmniej jednego bohatera z Charyzmą 8-10, który w połączeniu z Umiejętnością Dowódca będzie roztaczał nad drużyną szeroki Promień dowodzenia, tym samym zapewniając premię do trafienia, zmniejszając szansę na zignorowanie rozkazów, a nawet negatywnie wpływając na wrogów w przypadku wykupienia takich cech jak Atak w plecy, Wściekłość czy Furia.
  • Niegłupim pomysłem jest posiadanie w oddziale jednego geniusza-dowódcy, który posiada wymaksowaną Inteligencję oraz Charyzmę i dzięki temu może szybko rozwijać nawet 6 umiejętności niebojowych. Oczywiście taka postać jest niemal całkowicie bezużyteczna na polu walki.
  • W powyższym przypadku ważny jest również fakt, że Charyzma zapewnia premię do PD otrzymywanych poza walką. Tych można zgarnąć naprawdę wiele, dlatego ważne jest, żeby ów geniusz-dowódca z wymaksowanym atrybutem inwestował w rozwój takich umiejętności jak Chirurg, Elektryk, Haker, Kasiarz, Mechanik, Medyk polowy, Saper czy Włamywacz. Pominąć można za to zdolności dialogowe takie jak Cwaniak, Lizus i Zakapior, ponieważ zapewniają one bonus do PD wszystkim członkom drużyny, bez względu na to, kto ich używa.
  • Charyzma posiada również jedno dodatkowe zastosowanie: niektórzy bohaterowie niezależni nie dołączą do drużyny, jeżeli suma pkt Charyzmy CAŁEJ drużyny nie znajduje się na konkretnym poziomie. To sprawia, że posiadanie w oddziale tylko jednego bohatera z wymaksowanym Atrybutem nie załatwia sprawy. Inna sprawa, że większość spośród tych bohaterów niezależnych, może za wyjątkiem Pizepi, nie jest warta zachodu, więc inwestowanie w Charyzmę tylko i wyłącznie z tego powodu jest raczej średnim pomysłem.

Rozwijanie Atrybutu

Poniższa tabela przedstawia zależność pomiędzy poziomem Charyzmy a zasięgiem Promienia dowodzenia oraz premią do Punktów Doświadczenia poza walką.

Punkty Charyzmy Zasięg działania Dowódcy Premia do Pkt. Dośw. poza walką
1 0m 5%
2 2m 10%
3 4m 15%
4 6m 20%
5 8m 25%
6 10m 30%
7 12m 35%
8 14m 40%
9 16m 45%
10 18m 50%

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.