Cechy

Przewodnik gry Wasteland 2

Cechy są specjalnymi ulepszeniami, które można wybrać dla swoich Strażników w Wasteland 2, gdy wejdą na wyższy poziom. Zwiększają one zazwyczaj efektywność wykonywania danej czynności lub zapewniają specjalny bonus w konkretnej sytuacji. Odblokowanie Cechy wymaga wydawania Punktów Cechy, które są przyznawane wraz z kolejnymi awansami postaci: 1 pkt co każde 4 poziomy. Niekiedy wymagane jest również wcześniejsze odblokowanie innych Cech lub zainwestowanie konkretnej liczby Punktów Umiejętności w powiązaną z Cechą Umiejętność.

Cechy można podzielić na trzy zasadnicze kategorie:

  • bojowe - Cechy związane z użytkowaniem poszczególnych rodzajów broni i pancerza;
  • wiedzy - Cechy związane ze zdolnościami hakerskimi, elektrycznymi czy mechanicznymi;
  • ogólne - Cechy związane z pozostałymi zdolnościami: przywódczymi, handlowymi czy dialogowywmi.

Poniżej można znaleźć listę wszystkich Cech dostępnych w Wasteland 2: Director's Cut wraz z ich podstawową charakterystyką, uszeregowaną wg ich kategorii oraz powiązanych Umiejętności. Pełne omówienie każdej Cechy można znaleźć pod poniższymi odnośnikami.

Cechy umiejętności bojowych

Broń energetyczna

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Doładowanie +10% do zadawanych obrażeń od broni energetycznej przeciwko pancerzom nieprzewodzącym. Broń energetyczna 3 Przeładowanie
Zasilanie słoneczne +15% szansy, że atak wykonany za pomocą broni energetycznej nie pobierze amunicji. Broń energetyczna 3 -
Przeładowanie +20% do zadawanych obrażeń od broni energetycznej przeciwko pancerzom nieprzewodzącym. Broń energetyczna 5, Doładowanie Atomizacja
Atomizacja +30% do obrażeń zadawanych bronią energetyczną przeciwo pancerzom nieprzewodzącym. Broń energetyczna 7, Doładowanie, Przeładowanie -
 

Broń obuchowa

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Szarża! +0.5 bonus do szybkości bojowej podczas pierwszej tury walki. Broń obuchowa 4 -
Trafienie częściowe (broń obuchowa) Zdobądź okazje do ataku bronią obuchową, gdy wrogowie mijają cię podczas walki, zadając 50% normalnych obrażeń. Broń obuchowa 5 Udane trafienie (broń obuchowa)
Mocne bary -25% do kary za szybkość bojową, jeśli używasz ciężkiego pancerza. Broń obuchowa 6 -
Udane trafienie (broń obuchowa) Okazje do ataku wykorzystane z bronią obuchową zadają 75% normalnych obrażeń. Broń obuchowa 7, Trafienie częściowe (broń obuchowa) Trafienie strategiczne (broń obuchowa)
Pogromca 10% szansy na atak bez PA. Broń obuchowa 8 -
Trafienie strategiczne (broń obuchowa) Okazje do ataku wykorzystane z bronią obuchową zadają pełne obrażenia. Broń obuchowa 9, Trafienie częściowe (broń obuchowa), Udane trafienie (broń obuchowa) -
 

Broń sieczna

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Samoobrona +1 do pancerza w walce na krótki dystans, jeśli używasz broni siecznej. Broń sieczna 3 -
Trafienie częściowe (broń sieczna) Zdobądź okazje do ataku bronią sieczną, gdy wrogowie mijają cię podczas walki, zadając 50% normalnych obrażeń. Broń sieczna 5 Udane trafienie (broń sieczna)
Samuraj +1 do przebijania pancerza, jeśli używasz broni siecznej. Broń sieczna 6 -
Udane trafienie (broń sieczna) Okazje do ataku wykorzystane z bronią sieczną zadają 75% normalnych obrażeń. Broń sieczna 7, Trafienie częściowe (broń sieczna) Trafienie strategiczne (broń sieczna)
Przypływ adrenaliny +2 PA, gdy maks. KON spada poniżej 25%. Broń sieczna 8 -
Trafienie strategiczne (broń sieczna) Okazje do ataku wykorzystane z bronią sieczną zadają pełne obrażenia. Broń sieczna 9, Trafienie częściowe (broń sieczna), Udane trafienie (broń sieczna) -
 

Ciężka broń

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Miażdżący atak +1% do szansy na wywołanie efektów ataku precyzyjnego, jeśli używasz broni ciężkiej. Ciężka broń 5 Przytłaczający ogień
Przytłaczający ogień +3%/kulę do szansy na wywołanie efektów ataku precyzyjnego, jeśli używasz broni ciężkiej. Ciężka broń 7, Miażdżący atak Niszczycielski ogień
Niszczycielski ogień +5%/kula do szansy na wywołanie efektów ataku precyzyjnego w trakcie używania broni ciężkiej. Ciężka broń 9, Niszczycielski ogień -
Poprzeszywany kulami -1 do pancerza przeciwnika, jeśli atakujesz go za pomocą broni ciężkiej. Ciężka broń 10 -
 

Karabiny snajperskie

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Obserwator Brak kary do szansy na trafienie w trybie reakcji. Karabiny snajperskie 3 -
Koncentracja strzelecka -15% do kary za strzelanie pod presją. Karabiny snajperskie 5 Pewny strzelec
Pewny strzelec -30% do kary za strzelanie pod presją. Karabiny snajperskie 7, Koncentracja strzelecka Strzelec Zen
Strzelec Zen -45% do kary za strzelanie pod presją. Karabiny snajperskie 9, Koncentracja strzelecka, Pewny strzelec -
Snajper Koszt strzelania z karabinu snajperskiego zmniejszany jest o 1 Punkt Akcji, jeśli nie ruszyłeś się z miejsca w trakcie swojej tury. Karabiny snajperskie 10 -
 

Karabiny szturmowe

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Pocisk pełnopłaszczowy +1 do przebijalności pancerza, jeśli używasz karabinu szturmowego. Karabiny szturmowe 4 -
Strzelanie w zwarciu -35% do kary za walkę na krótkim dystansie, jeśli używasz karabinu szturmowego. Karabiny szturmowe 6 -
Strzelec -5% do kary do szansy na trafienie, jeśli strzelasz serią. Karabiny szturmowe 8 -
 

Pistolety

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Skupiony +2% kumulowanego bonusu do trafienia krytycznego, jeśli nieustannie atakujesz za pomocą pistoletów. Tracisz bonus, jeśli zaatakujesz innego wroga. Pistolety 4 -
Bandyta +4% do szansy, że atak za pomocą pistoletu nie będzie kosztował ani jednego Punktu Akcji. Pistolety 5 Rewolwerowiec
Rewolwerowiec Szansa na darmowy atak za pomocą pistoletów zwiększona do 8%. Pistolety 7, Bandyta Desperado
Desperado Szansa na darmowy atak za pomocą pistoletów zwiększona do 12%. Pistolety 9, Bandyta, Rewolwerowiec -
 

Pistolety maszynowe

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Szybkie przeładowanie Koszt przeładowania peemów zmniejszony o 1 Punkt Akcji. Pistolety maszynowe 4 -
Walenie do kaczek +15% do szansy na trafienie przeciwko wrogom, jeśli chowają się za osłoną. Pistolety maszynowe 6 -
 

Strzelby

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Ostrożny łowca -25% do szansy na bratobójcze trafienie, jeśli używasz strzelby. Strzelby 2 Wyborowy łowca
Wyborowy łowca -50% do szansy na bratobójcze trafienie, jeśli używasz strzelby. Strzelby 5, Ostrożny łowca Mistrz myślistwa
Niszczyciel Atakowanie osłon za pomocą strzelby zawsze skutkuje ich doszczętnym zniszczeniem. Strzelby 6 -
Mistrz myślistwa Brak szansy na bratobójcze trafienie, jeśli używasz strzelby. Strzelby 8, Ostrożny łowca, Wyborowy łowca -
 

Walka wręcz

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Każdy na każdego +10% do szansy na wywołanie losowego efektu ataku precyzyjnego, jeśli atakujesz wrogów za pomocą umiejętności Walka wręcz. Walka wręcz 4 -
Trafienie częściowe (walka wręcz) Zdobądź okazję do ataku z wykorzystaniem umiejętności Walka wręcz, gdy wrogowie mijają cię podczas walki, zadając 50% normalnych obrażeń. Walka wręcz 5 Udane trafienie (walka wręcz)
Udane trafienie (walka wręcz) Okazje do ataku wykorzystane z umiejętnością Walka wręcz zadają 75% normalnych obrażeń. Walka wręcz 7, Trafienie częściowe (walka wręcz) Trafienie strategiczne (walka wręcz)
Naprzód i z łokcia Podczas pierwszej tury w czasie walki twój pierwszy atak w wykorzystaniem umiejętności Walka wręcz nie kosztuje ani jednego Punktu Akcji. Walka wręcz 8 -
Trafienie strategiczne (walka wręcz) Okazje do ataku wykorzystane z umiejętnością Walka wręcz zadają pełne obrażenia. Walka wręcz 9, Trafienie częściowe (walka wręcz), Udane trafienie (walka wręcz) -
 

Cechy umiejętności wiedzy

Chirurg

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Wyszkolony lekarz -25% do czasu trwania efektów po reanimacji. Chirurg 3 Doświadczony lekarz
Zwinny chirurg +20 pkt do leczenia KON, gdy reanimujesz nieprzytomnych członków drużyny. Chirurg 6 -
Doświadczony lekarz -50% do czasu trwania efektów po reanimacji. Chirurg 9, Wyszkolony lekarz -
 

Elektryk

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Cyberpasożyt Otrzymujesz ogniwa energetyczne, jeśli korzystasz z umiejętności Hakera lub Elektryka. Elektryk 2, Haker 2 -
Duch Nie wywołujesz już u wrogów trybu reakcji. Elektryk 3 Szybkie odruchy
Szybkie odruchy +3% do uniku. Elektryk 6, Duch -
 

Haker

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Cyberpasożyt Otrzymujesz ogniwa energetyczne, jeśli korzystasz z umiejętności Hakera lub Elektryka. Elektryk 2, Haker 2 -
Robocista +20% do obrażeń zadawanych robotom i syntkom. Haker 5 -
Podkręcacz Zhakowane roboty przeciwnika automatycznie otrzymują premię w postaci podkręcenia. Haker 8 -
 

Kasiarz

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Mistrz złodziejstwa Brak krytycznej porażki podczas korzystania z umiejętności Włamywacza i Kasiarza. Kasiarz 10, Włamywacz 10 -
 

Mechanik

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Złota rączka Nie doświadczysz krytycznej porażki, jeśli używasz umiejętności Mechanika. Mechanik 3 -
Konserwacja pancerza -20% do obrażeń otrzymanych od broni energetycznej. Mechanik 6 -
 

Medyk polowy

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Wyliże się +10% do efektywności przedmiotów leczniczych. Medyk polowy 3 -
Stimpaki +2% do leczenia KON na turę podczas walki. Medyk polowy 7 -
 

Naprawa tosterów

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Pływając w szmelcu Po znalezieniu jednego szmelcu, +50% do znalezienia innego szmelcu. Naprawa tosterów 2 -
Mistrz tosterów 50% szansy na znalezienie dodatkowego łupu przy wykorzystaniu Naprawy tosterów (dla całej drużyny). Naprawa tosterów 6 -
 

Saper

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Długie ramiona +15% do maksymalnej odległości, na jaką możesz rzucić materiał wybuchowy z gatunku granatów. Saper 2 -
Improwizowane ładunki wybuchowe +15% szansy na odzyskanie materiału wybuchowego z gatunku granatów podczas rozbrajania zasadzek i min. Saper 4 -
Bombowiec +20% do obszaru rażenia, jeśli używasz materiałów wybuchowych. Saper 6 -
 

Włamywacz

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Mistrz złodziejstwa Brak krytycznej porażki podczas korzystania z umiejętności Włamywacza i Kasiarza. Kasiarz 10, Włamywacz 10 -
 

Cechy umiejętności ogólnych

Brutal

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Siła stosowana +5% do szansy na ogłuszenie przeciwnika, jeśli używasz broni białej. Brutal 5 Ogłuszająca siła
Ogłuszająca siła +10% do szansy na ogłuszenie przeciwnika, jeśli używasz broni białej. Brutal 7, Siła stosowana Niepowstrzymana siła
Niepowstrzymana siła +15% do szansy na ogłuszenie przeciwnika, jeśli używasz broni białej. Brutal 9, Siła stosowana, Ogłuszająca siła. -
 

Cwaniak

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Znam to wszystko +2 pkt do umiejętności Cwaniaka. Cwaniak 1 -
Promienista osobowość Dwukrotna skuteczność Charyzmy podczas rekrutowania towarzyszy. Cwaniak 5 -
 

Dowódca

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Drwina -3% do szansy na trafienie dla przeciwników znajdujących się w zasięgu dowodzenia. Dowódca 3 Wściekłość
Wściekłość -5% do szansy na trafienie dla przeciwników znajdujących się w zasięgu dowodzenia. Dowódca 5, Drwina Furia
Furia -7% do szansy na trafienie dla przeciwników znajdujących się w zasięgu dowodzenia. Dowódca 8, Drwina, Wściekłość -
 

Handlarz

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Rozgrywający +20% do złomu ze sprzedaży śmieci. Handlarz 3 -
Garść moniaków +15% do szansy na znalezienie dodatkowego złomu podczas ograbiania pojemników (dla całej drużyny). Handlarz 7 -
 

Lizus

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Przyjazny +2 pkt do umiejętności Lizusa. Lizus 1 -
Wygadany +5% rabatu na wszystkie zakupy. Lizus 7 -
 

Percepcja

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Rozstawienie taktyczne +25% do obrażeń zadanych przeciwnikom od tyłu przy użyciu broni białej lub dystansowej. Percepcja 3 -
Różdżkarstwo +25% do szansy na znalezienie dodatkowego złomu podczas wykopywania dziur (dla całej drużyny). Percepcja 6 -
 

Rusznikarz

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Majsterkowicz +1 do Punktów Akcji, jeśli używasz lekkiego pancerza. Rusznikarz 2 -
Dekonstruktor +25% więcej części uzyskiwanych z rozkładania broni przy użyciu umiejętności Rusznikarza. Rusznikarz 5 -
Wzmocniony pancerz +1 do pancerza, jeśli używasz ciężkiego pancerza. Rusznikarz 8 -
 

Traper

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Harcerz +25% do zasięgu wzroku na mapie świata. Ma zastosowanie do skrytek i ukrytych kapliczek. Traper 3 Podróżnik
Podróżnik +50% do zasięgu wzroku na mapie świata. Ma zastosowanie do skrytek i ukrytych kapliczek. Traper 5, Harcerz Obieżyświat
Obieżyświat Ujawniona zostaje lokalizacja wszystkich skrytek i ukrytych kapliczek. Traper 7, Harcerz, Podróżnik -
 

Zakapior

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Przerażający +2 pkt do umiejętności Zakapiora. Zakapior 1 -
Żądny krwi +1 Punkt Akcji po zabiciu przeciwnika. Zakapior 7 -
 

Zaklinacz zwierząt

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Wielbłąd -10% do konsumpcji wody na mapie świata. Kumuluje się z innymi członkami drużyny. Zaklinacz zwierząt 3 -
Wielki myśliwy +10% do obrażeń zadawanych zwierzętom. Zaklinacz zwierząt 6 -
 

Pozostałe cechy

Nazwa Efekty Wymagania Odblokowuje
Ciemiężyciel +10% do obrażeń zadawanych przeciwnikom za osłonami. - -
Ciułacz +20% do maks. udźwigu. - -
Drwal Kucanie i wstawanie kosztuje o 1 PA mniej. - -
Na ziemię! -25% do obrażeń od materiałów wybuchowych. - -
Nos do prochu +10% do szansy na znalezienie dodatkowej amunicji podczas grabieży (dla całej drużyny). - -
Powrót do zdrowia +1 do KON za każdy poziom postaci (działa wstecz). - -
Sfatygowany -15% do obrażeń otrzymywanych wskutek trafień krytycznych. - -
Zaprawiony +1 do bazowego pancerza. - -
Żółw Osłony dają +10 bonusu do uniku. - -

Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.