Co nowego w Director's Cut?

Przewodnik gry Wasteland 2

Od momentu swojej premiery wersja Director's Cut stanowi domyślną wersję Wasteland 2, która pod wieloma względami różni się od oryginału. Nawet jeśli posiadasz dostęp do tego ostatniego, zdecydowanie warto wybrać DC. Dlaczego? Niniejszy artykuł przedstawia najważniejsze argumenty stojące za tym wyborem.

Nowe opcje rozwoju postaci

Najważniejsze zmiany dot. oddziału Strażników, a mianowicie możliwości rozwoju jego członków. Director's Cut rozszerzyło bowiem grę o system Cech, który pozwala odblokowywać dodatkowe premie wraz z kolejnymi poziomami poszczególnych Umiejętności. Ponadto, podczas tworzenia postaci, w wersji DC można dobrać specjalne Przymioty. Są to cechy oddające osobowość bohatera, które wpływają na niego w zarówno pozytywny, jak i negatywny sposób. Wybór Przymiotu można jednak całkowicie pominąć.

Zmiany w systemie walki

Kluczową nowością w tym aspekcie jest dodanie tzw. "precyzyjnych ataków". Pozwalają one uderzyć w konkretną część ciała przeciwnika i tym samym go np. okaleczyć. Ten nowy system rozszerza zatem grę o zupełnie nową warstwę taktyczną, szczególnie podczas tych najcięższych walk, w czasie których uniemożliwienie wrogowi wykorzystania jego największych atutów jest kluczowe dla powodzenia misji.

 

Ponadto wszystkie potyczki zostały poddane ponownemu sprawdzeniu i w wielu przypadkach mocno przebalansowane. Dotyczy to zarówno liczebności wrogów, ich możliwości, a także rozmieszczenia, nie wspominając o pewnych modyfikacjach w zakresie łupów. W ogólnym rozrachunku walki w DC powinny być znacznie lepiej dopasowane do możliwości gracza i wybranego poziomu trudności.

Usprawnienia techniczne

Director's Cut wprowadził kilka ważnych zmian technicznych w Wasteland 2. Przede wszystkim silnik gry został zaktualizowany do wersji Unity Engine 5, co pozwoliło na optymalizację wydajności i grafiki. Dzięki temu post-apokaliptyczne pustkowia Arizony i Kalifornii wyglądają ładniej i rzadziej sprawiają problemy natury technicznej. Dodano również pełne wsparcie dla gamingowych kontrolerów oraz usunięto pokaźną liczbę mniej lub bardziej irytujących bugów.

Kosmetyka w świecie gry i przy zadaniach

Najmniej widoczne zmiany dotknęły sam świat gry oraz zadania. Jeśli porównać lokalizację niektórych przedmiotów pomiędzy oryginalną wersją i DC, np. niektórych książek, łatwo zauważyć, że deweloperzy niekidy postanowili rozmieścić je w zupełnie innych miejscach. Wprowadzono też pewne zmiany w niektórych zadaniach, choć tutaj można mówić już raczej o kosmetyce. Prawdopodobnie najbardziej odczuwalną zmianę można zauważyć podczas naprawy systemu nawadniającego w Highpool. W wersji DC nie trzeba już bowiem martwić się o zdalne otwieranie i zamykanie bram w podziemiach Highpool, co znacząco ułatwia wykonanie misji.

Brak kompatybilności

Jak nietudno zgadnąć, zakres zmian, a zwłaszcza aktualizacja silnika gry, sprawiły że zapisy gier z podstawowej części Wasteland 2 są niekompatybilne z tymi z wersji Director's Cut i vice versa. Niemniej, jak wykazano powyżej, najnowsza odsłona produkcji inXile Entertainment wnosi wystarczająco dużo zmian i nowości, by porzucić jej pierwotną wersję i zacząć grać od nowa w DC.

Udanych łowów na syntki, Strażnicy!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.